AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Hei. Jeg har så sykt lenge hatt lyst på et annet navn. Jeg heter nå Anders, og jeg synes det er et fint navn, men det er liksom ikke noe klang i det. Hva rimer på Anders? Nei jeg vet ikke. Panners? Neida, men jeg synes navnet er fint men kjedelig. blir så norskt som det kan bli. Jeg vil ha et annet navn. Jeg vil hete Leon. Jeg har tenkt på dette navnet lenge. Leonardo, Leo osv. Leonardi blir litt for spesielt. Mens Leo er mer et kallenavn. Derfor er Leon det perfekte navnet for meg. Jeg vil beholde Anders slik at jeg kan bruke det når det passer meg. Jeg er oppkalt etter tipp-tipp oldefaren min, så jeg skjønner at det er lagt mye tanke og omsorg da de valgte navnet til meg. Jeg ringte inn i dag for å stille noen spørsmål, også fant jeg ut at jeg ikke kan ha Anders som mellomnavn. Så jeg er nødt til å ha et dobbeltnavn. Jeg har lyst på en fresh start med nytt navn, og da vil jeg ikke hete Anders Leon "Etternavn." Da blir det som å hete Anders selv om jeg bruker navnet leon til å presentere meg selv. Og samtidig klinger Leon Anders "Etternavn" enda dårligere. Men da vil jeg hvertfall føle at jeg heter Leon. Det jeg lurer på her er hvordan jeg kan skjule Anders inn i navnet som det her: Leon A. "Etternavn". Er det lov å underskrive papirer på denne måten? At de skriver det slik på førerkortet? Er kanskje et teit spørsmål, men det hadde virkelig hjulpet med svar. Takk. Anonymous poster hash: f0e99...416
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Et vagt spørsmål gir vage svar, prøv igjen.Anonymous poster hash: c6367...693
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Hvorfor kan du ikke ha det som mellomnavn? Min offisielle underskrift er Navn S. Navnesen så det skal gå bra. Anonymous poster hash: b1751...ef6
-Jiinxs- Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 (endret) Jeg har et mellomnavn men jeg bruker det aldri og jeg signerer ikke noe med det navnet heller. Så langt har det gått helt fint. Kan du ikke bare bytte navn til Leon Anders <etternavn> og bare signere ting med Leon A <etternavn> evt bare dropp A'n? Ikke alle har en leselig underskrift Endret 7. august 2015 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Er ikke slike enkeltbokstaver som regel første bokstaven i et etternavn? Anonymous poster hash: 66324...2c2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Hvorfor kan du ikke ha det som mellomnavn? Min offisielle underskrift er Navn S. Navnesen så det skal gå bra. Anonymous poster hash: b1751...ef6 Jeg fikk beskjed om at mellomnavn kan kun være et etternavn. (og hvis det er under 200 mennesker som har dette etternavnet i norge, så må jeg få skriftlig gjodkjenning av alle.) Og om man skal ha et typisk fornavn som mellomnavn/etternavn, måtte det ha en historisk tilknytning til familien og jeg trengte beviser for å vise at dette er et etternavn i et annet land. Anonymous poster hash: f0e99...416
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Jeg har et mellomnavn men jeg bruker det aldri og jeg signerer ikke noe med det navnet heller. Så langt har det gått helt fint. Kan du ikke bare bytte navn til Leon Anders <etternavn> og bare signere ting med Leon A <etternavn> evt bare dropp A'n? Ikke alle har en leselig underskrift Da regner jeg med at det går bra tusen takk. og takk alle sammen. Så fort jeg er tilbake fra ferie, så endrer jeg navnet:) Anonymous poster hash: f0e99...416
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå