AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Hvor får man egentlig tak i poser til organisk avfall? (matavfall) Jeg vil helst ha "plast"poser (vet jo at de ikke er av plast, men sånne som ser ut som plast), og ikke de av papir. Er det noe man får kjøpt av gjenvinningssentralen eller hva det heter i sin kommune? Jeg bor forøvrig i Buskerud. Eller kan man få kjøpt det på typ clas ohlson e.l? Har akkurat flyttet og har bare bodd på kollektiv hvor dette har "fulgt med i leia" før. Nå må jeg skaffe det på egenhånd hehe. Anonymous poster hash: e41e3...4bc
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 I Oslo ligger de ved inngangspartiet eller ved kassen i alle dagligvarer. Anonymous poster hash: 0be6f...e3f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Du finner sånne poser ( er vel laget av mais) i vanlige dagligvarebutikker Anonymous poster hash: 4bb80...28b
epleskrott Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 De heter biobag og alle matbutikker har dem, iallefall her jeg bor
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Åja. Jeg har ikke lagt merke til det før.. sikkert fordi jeg ikke har trengt det hehe. Men da får jeg se etter det i matbutikken :D takk. Anonymous poster hash: e41e3...4bc
epleskrott Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Du finner de der brødposene og matpapir er
Minya Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 I Drammen får vi dem levert med jevne mellomrom når de kommer og henter avfallet. De legger dem enten foran døra vår eller oppå lokket til dunkene våre. Samme med de store plastsekkene til plastavfall.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Butikkene har slike poser. Anonymous poster hash: 050b2...835
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #9 Skrevet 8. august 2015 I vår kommune må det vi bruker utover den tildelte "minimumskvota" (som er knøttliten!!) kjøpes utenom. Og det er kun til salgs på kommunehuset. 40 kr pr rull med bio-poser, 10 kr pr sekk til å ha bio-posene i. (Den som er i søppelstativet). Er misunnelig på dere som kan få dette!!!!Anonymous poster hash: 906fe...dc1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 Det kommer vel litt an på hvor du bor. Her jeg bor kan man forsyne seg fritt av bioposer på de fleste dagligvarebutikker, andre steder blir de levert av de som henter søpla (ofte må man knyte en pose på dunken for å gi beskjed om at man behøver flere) Sjekk din kommunes nettside, det bør stå noe om dette der. Ellers så jeg her om dagen at de faktisk selger bioposer på matbutikkene også (litt pussig, i og med at man kan få de gratis fra et stativ ved utgangen av butikken) Anonymous poster hash: 1b995...b63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå