AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #21 Skrevet 18. august 2015 Jeg synes ikke jeg finner god pizza ute lenger. Samme hvor mye "steinovn" og sånt de har, så er pizzaene bare blasse og smakløse. En ganske ny pizzarestaurant har pizza det går gjetord om, men jeg syntes ikke den var mer enn passe, heller. Mange har på så altfor mye ost. . Går sikkert an å spørre om de ikke skal ta så mye ost på? Jeg liker best den jeg får på Peppes. Helst den California style med Løk, tomat, biff og oliven. (Bestemmer fyllet selv) Har Pizzabakeren rett nedi gata her, men den er ikke så god. Helt standard. Anonymous poster hash: 746d3...89a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #22 Skrevet 18. august 2015 Italiensk pizzabunn Creme fraiche Strandaskinke Rødløk Toppet med mozarella Serveres med ruccola 😊Anonymous poster hash: 6bb69...2ef
Gjest Overrasket Skrevet 19. august 2015 #23 Skrevet 19. august 2015 Siste pizzaene jeg kjørte var klassisk italienske. Supertynn bunn, litt sprø skorpe, litt gjennomstekt men elastisk inni. Kjør sammen tomat, hvitløk og rosmarin i mixer. Hvis jeg har skikkelig gode tomater gidder jeg ikke koke det og alt sånt styr. Det er helt unødvendig. Ekte mozzarella over tomatsausen. Noen biter blåmuggost setter en ekstra spiss på smaken. (Eller noen supersmå biter med syltet grønn chili gjør samme nytten). Alt 1) Når pizzaen er stekt kjøles den ned litt, før spekeskinke legges på toppen. Alt 2) Biter av salsiccia (italiensk svinepølse, kan sammenlignes med engelsk frokstpølse) og skivet løk på toppen før steking. Enkelt, men feilfri smak! Alt 3) Hjemmelaget basilikumspesto istedenfor tomatsaus. Noen forståsegpåere vil forsøke å si at man aldri ser pesto på pizza i Italia. Det er ren løgn. Særlig i Liguria er det veldig vanlig med pesto på bunnen. Og det er SÅ godt. På toppen bør det være enkle smakskombinasjoner. Pinjekjærner, grønnsaker, tomatskiver, helt enkle ting.
peppermyntete Skrevet 26. januar 2016 #25 Skrevet 26. januar 2016 Den 19.8.2015 at 9.24, Overrasket skrev: Siste pizzaene jeg kjørte var klassisk italienske. Supertynn bunn, litt sprø skorpe, litt gjennomstekt men elastisk inni. Kjør sammen tomat, hvitløk og rosmarin i mixer. Hvis jeg har skikkelig gode tomater gidder jeg ikke koke det og alt sånt styr. Det er helt unødvendig. Ekte mozzarella over tomatsausen. Noen biter blåmuggost setter en ekstra spiss på smaken. (Eller noen supersmå biter med syltet grønn chili gjør samme nytten). Alt 1) Når pizzaen er stekt kjøles den ned litt, før spekeskinke legges på toppen. Alt 2) Biter av salsiccia (italiensk svinepølse, kan sammenlignes med engelsk frokstpølse) og skivet løk på toppen før steking. Enkelt, men feilfri smak! Alt 3) Hjemmelaget basilikumspesto istedenfor tomatsaus. Noen forståsegpåere vil forsøke å si at man aldri ser pesto på pizza i Italia. Det er ren løgn. Særlig i Liguria er det veldig vanlig med pesto på bunnen. Og det er SÅ godt. På toppen bør det være enkle smakskombinasjoner. Pinjekjærner, grønnsaker, tomatskiver, helt enkle ting. Jeg tror jeg akkurat siklet litt!
Gjest Ennasus Skrevet 26. januar 2016 #26 Skrevet 26. januar 2016 Når dere lager såkalt tynn bunn, hvor mange dl mel og vann bruker dere da? Og hvor stor pizza lager dere? gjerne del bilde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå