AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Har du i møtet med politiet hatt noen opplevelser, som har pekt seg ut positivt eller negativt? Personlig har jeg ikke snakket med politiet før, så jeg har ingenting å komme med. Anonymous poster hash: 138ee...34d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Da de skremte livet av meg når de sto å banka på naboen sin dør å ropte : ÅPNE DØRA ;DET ER POLITIET! jeg lå å sov. å trodde først det var min dør de banket på. jeg tenkte bare hva faen har jeg gjort galt!. Det var den verste. og den beste var da de kom når noen knuste ruta mi fordi dem ville inn. Jeg var så redd. aldri vært så glad for å se en politimann som da. Så jeg har egentlig ikke hatt så mye med politiet å gjøre som dere skjønner . Anonymous poster hash: ecf60...971
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Under russetiden hadde jeg en dårlig opplevelse. Var på et utested, noen idioter begynte å sloss midt på dansegulvet. Fikk høre i ettertid at han ene kom borti rumpen til han andre, og han var ruset og klikket vinkel. et oppsto panikk, mange falt og jeg ble dyttet over ende, ei tung kjerring klarte å trampe på brystet mitt, og to til datt oppå meg. Så ble det svart. En vekter fikk dratt de av meg, for jeg ble hvit i ansiktet og blå på leppene. Våknet til av at en vekter slo til meg (klasket meg i ansiktet) To venner klarte å holde meg oppe til vi kom ut. Jeg fikk panikk fordi jeg fikk ikke puste (fortsatt blå). Hun ene løp til politiet rett ved og spurte om hjelp. Det siste jeg husker var en idiot som sa "hun later bare som, oppmerkssomhetssyk som alle andre fjortisjenter" også lo de. Jeg besvimte og ble hastet til sykehuset i ambulanse. Noen hadde trampet på halsen min, den var dobbelt så stor. Usikker på hva annet som skjedde, men jeg klarte ikke å puste. Lungen kollapset av trykket. Hadde ikke en random fyr stoppet opp og startet hjerte lunge redning så hadde jeg død. Mens politiet sto der og lo av meg. Anonymous poster hash: 2310a...3fd 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Under russetiden hadde jeg en dårlig opplevelse. Var på et utested, noen idioter begynte å sloss midt på dansegulvet. Fikk høre i ettertid at han ene kom borti rumpen til han andre, og han var ruset og klikket vinkel. et oppsto panikk, mange falt og jeg ble dyttet over ende, ei tung kjerring klarte å trampe på brystet mitt, og to til datt oppå meg. Så ble det svart. En vekter fikk dratt de av meg, for jeg ble hvit i ansiktet og blå på leppene. Våknet til av at en vekter slo til meg (klasket meg i ansiktet) To venner klarte å holde meg oppe til vi kom ut. Jeg fikk panikk fordi jeg fikk ikke puste (fortsatt blå). Hun ene løp til politiet rett ved og spurte om hjelp. Det siste jeg husker var en idiot som sa "hun later bare som, oppmerkssomhetssyk som alle andre fjortisjenter" også lo de. Jeg besvimte og ble hastet til sykehuset i ambulanse. Noen hadde trampet på halsen min, den var dobbelt så stor. Usikker på hva annet som skjedde, men jeg klarte ikke å puste. Lungen kollapset av trykket. Hadde ikke en random fyr stoppet opp og startet hjerte lunge redning så hadde jeg død. Mens politiet sto der og lo av meg. Anonymous poster hash: 2310a...3fd Det var altså politimennene som kalte meg oppmerksomhetssyk og lo av meg. Anonymous poster hash: 2310a...3fd 4
sweg Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Under russetiden hadde jeg en dårlig opplevelse. Var på et utested, noen idioter begynte å sloss midt på dansegulvet. Fikk høre i ettertid at han ene kom borti rumpen til han andre, og han var ruset og klikket vinkel. et oppsto panikk, mange falt og jeg ble dyttet over ende, ei tung kjerring klarte å trampe på brystet mitt, og to til datt oppå meg. Så ble det svart. En vekter fikk dratt de av meg, for jeg ble hvit i ansiktet og blå på leppene. Våknet til av at en vekter slo til meg (klasket meg i ansiktet) To venner klarte å holde meg oppe til vi kom ut. Jeg fikk panikk fordi jeg fikk ikke puste (fortsatt blå). Hun ene løp til politiet rett ved og spurte om hjelp. Det siste jeg husker var en idiot som sa "hun later bare som, oppmerkssomhetssyk som alle andre fjortisjenter" også lo de. Jeg besvimte og ble hastet til sykehuset i ambulanse. Noen hadde trampet på halsen min, den var dobbelt så stor. Usikker på hva annet som skjedde, men jeg klarte ikke å puste. Lungen kollapset av trykket. Hadde ikke en random fyr stoppet opp og startet hjerte lunge redning så hadde jeg død. Mens politiet sto der og lo av meg. Anonymous poster hash: 2310a...3fd Wtf? Snakk om å henlegge saken på stedet da... 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 http://www.aftenposten.no/amagasinet/Christine-Koht-Pa-astedet-8107691.htmlAnonymous poster hash: dbd7b...dbe
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Wtf? Snakk om å henlegge saken på stedet da... Fatter ikke hva de tenkte på. De viste jo hva som hadde skjedd inne på dansegulvet. Og jeg ble dratt ut av to venninner. De sa jeg var tydelig blå på leppene og kritthvit i ansiktet. Husker fortsatt panikken av å ikke få puste. Noen måneder senere så skjedde jo dere I Tyskland, love parade eller noe. Hvor samme panikken oppsto og folk døde av å bli trampet ihjel. Det var over 200 stk for mange inne på nattklubben, fikk vi vite i ettertid. Så det var pakkfullt! Du hadde ikke sjanse til å røre deg på CM en gang. Det var den største konserten i russetiden, som da var for russ og de med mai billetten. Sier seg selv at når folk begynner å falle så blir det en domino effekt, og de som begynte å sloss var ruset. Jeg ble most mellom folkemengden og baren, foran baren var det et trappetrinn opp, og når ei på over 100 kg kommer flygende mot deg så har du ikke sjanse til å holde deg på bena. Brakk foten også, men det fant jeg ut to dager senere. Kjenner dama til han som ble slått ned, som da tok han fyren på rumpa ved et uhell. Så jeg vet med 100% sikkerhet at han som startet det hele var ruset. Slike folk burde ikke få lov til å være ute på byen blant folk. Anonymous poster hash: 2310a...3fd
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Det negative er at de trakk opp et våpen mot meg da jeg var psykotisk og pissredd. Hadde vært redd for at politiet skulle hente meg hele dagen og plutselig ble mitt verste mareritt sant. Det beste er at de som regel er veldig raske og konkrete. Får jobben gjort og ferdig med det. Anonymous poster hash: 33750...5dc 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Jeg ringte politiet engang min lille nevø på 4 år var sporløst borte. De kom på null komma niks, var virkelig hyggelige og hjelpsomme. Drittungen kom tilrette........ Jeg har også blitt kjørt hjem med en sykkel som jeg hadde mista nøkkelen til, de skrudde tilogmed på blålyset da vi kom hjem i gata jeg bodde slik at ankomsten ble annonsert for alle Anonymous poster hash: 4098e...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 Det negative er at de trakk opp et våpen mot meg da jeg var psykotisk og pissredd. Hadde vært redd for at politiet skulle hente meg hele dagen og plutselig ble mitt verste mareritt sant. Det beste er at de som regel er veldig raske og konkrete. Får jobben gjort og ferdig med det. Anonymous poster hash: 33750...5dc Hva hadde du gjort/truet med i forkant? Om jeg kan spørre? Anonymous poster hash: dbd7b...dbe
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 Hva hadde du gjort/truet med i forkant? Om jeg kan spørre?Anonymous poster hash: dbd7b...dbe Jeg hadde en kniv da jeg trodde at jeg skulle bli drept av 'vesner' og dermed hadde den for å beskytte meg. Jeg sto bare og skalv og trakk meg bakover jo nærmere han kom for jeg var så redd. Skjedde ingenting da, kastet fra meg kniven og løp fordi jeg var så redd. Anonymous poster hash: 33750...5dc
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #12 Skrevet 6. august 2015 Jeg hadde en kniv da jeg trodde at jeg skulle bli drept av 'vesner' og dermed hadde den for å beskytte meg. Jeg sto bare og skalv og trakk meg bakover jo nærmere han kom for jeg var så redd. Skjedde ingenting da, kastet fra meg kniven og løp fordi jeg var så redd.Anonymous poster hash: 33750...5dc Jobbet i psykiatrien før -og politiet nå- og jeg har aldri sett noen bli så redde som enkelte blir i psykose. Men samtidig tilsvarende vanskelig å snakke fornuft med.Anonymous poster hash: dbd7b...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #13 Skrevet 6. august 2015 Jobbet i psykiatrien før -og politiet nå- og jeg har aldri sett noen bli så redde som enkelte blir i psykose. Men samtidig tilsvarende vanskelig å snakke fornuft med.Anonymous poster hash: dbd7b...dbe Nei, det er jævlig skummelt. Mitt tips er ihvertfall å ikke virke mer truende enn nødvendig. Hvis man selv blir truet er det jo selvfølgelig nødvendig. Anonymous poster hash: 33750...5dc
Gjest imperio Skrevet 6. august 2015 #14 Skrevet 6. august 2015 (endret) ikke noe positivt eller negativt Endret 8. august 2015 av imperio
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #15 Skrevet 6. august 2015 Nei, det er jævlig skummelt. Mitt tips er ihvertfall å ikke virke mer truende enn nødvendig. Hvis man selv blir truet er det jo selvfølgelig nødvendig. Anonymous poster hash: 33750...5dc Har opplevd at en i psykose løp mot meg med øks hevet over hodet. Har også opplevd en som lå på gulvet og ikke turte annet enn å puste. Så det er umulig å ha en "fasit" på å komme gjennom. Anonymous poster hash: dbd7b...dbe 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #16 Skrevet 6. august 2015 Har vært på fest med folk som jobber i politiet. Kjempeartig. Han ene lærte meg å danse swing. Anonymous poster hash: cfae1...d97 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #17 Skrevet 6. august 2015 Har opplevd at en i psykose løp mot meg med øks hevet over hodet. Har også opplevd en som lå på gulvet og ikke turte annet enn å puste. Så det er umulig å ha en "fasit" på å komme gjennom.Anonymous poster hash: dbd7b...dbe Derfor jeg skrev at man ikke burde virke mer truende enn nødvendig og at hvis man selv blir truet så er det nødvendig. Anonymous poster hash: 33750...5dc
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 En ting jeg har å utsette på noen av dem er konflikthåndteringen deres. Noen av dem prøver å gjøre seg store og viktige, for å vise hvem som har makt. Det bidrar til at situasjoner fort kan eskalere, uten at det er nødvendig. Det er mye bedre å starte mildt, og kanskje eskalere litt etterhvert. Det er vanskelig å gå den andre veien... Politifolk har også veldig lett for å dekke over for hverandre, hver gang det skjer ting på utrykning eller i situasjoner som gjør at politiet burde ha blitt anmeldt og muligens fått tiltale mot seg. Da fabrikkerer dem historier som stemmer overens med hverandre, og politifolk har jo selvfølgelig automatisk høyere troverdighet under ein eventuell rettssak. Det eksisterer dessverre ingen statistikk hvor mange som blir urettmessig behandlet av politiet, ettersom disse mørketallene er for store. Det er jo ikke noe poeng i å anmelde politifolk, med mindre man har vitner og video / lyd-opptak for å kanskje komme noen vei. Forøvrig anbefaler jeg boken "Farlig politi" - Gunne Hammarstrøm. Anonymous poster hash: 64830...5b3 2
herremann Skrevet 8. august 2015 #19 Skrevet 8. august 2015 naboen skjøt i stykker ruta i stua. politiet kunne ikke arrestere vedkommende da ytterdøra til leil hans ikke var låst(han var hjemme). uvedkommende kunne ha tatt seg inn i hans leil, åpna vinduet og skutt i stykker vårt for så å stikke. forbanna inkompetente norske politi. 1
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 8. august 2015 #20 Skrevet 8. august 2015 Jeg har ingen efaringer med politiet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå