AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Noen som vet om måter jeg kan forske på slekten min gratis? Jeg lagte meg en konto på myheritage.no og jeg fant mange navn på slektninger jeg aldri visste om før, men de sier i reklamen at de er gratis... det er det ikke. De gir deg nok info til å gjøre deg hekta og så vil de ha betling for at du får fortsette. Dessuten er det brukerne på nettstedet som gjør all jobben med å laste opp bilder og dokumenter osv. Hvordan kan jeg finne dokumenter og sånn selv? Jeg tenkte jeg ville prøve å finne ut hvor mitt etternavn kommer fra først... det vil si... jeg vil begynne meg farfar og finne mer ut om hans slekt. Anonymous poster hash: df8dc...6b1
Rosa Sitron Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Noen som vet om måter jeg kan forske på slekten min gratis? Jeg lagte meg en konto på myheritage.no og jeg fant mange navn på slektninger jeg aldri visste om før, men de sier i reklamen at de er gratis... det er det ikke. De gir deg nok info til å gjøre deg hekta og så vil de ha betling for at du får fortsette. Dessuten er det brukerne på nettstedet som gjør all jobben med å laste opp bilder og dokumenter osv. Hvordan kan jeg finne dokumenter og sånn selv? Jeg tenkte jeg ville prøve å finne ut hvor mitt etternavn kommer fra først... det vil si... jeg vil begynne meg farfar og finne mer ut om hans slekt. Anonymous poster hash: df8dc...6b1 Kirkebøker er trikset. De skal ligge kopier på nasjonalbiblioteket. Bygdebøker er også et sted å begynne.
Plengionika Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Du kan i hvertfall gå inn her http://arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivetfor å finne noe informasjon om du har litt informasjon og fylle ut. Selv syns jeg det er veldig gøy med slektsforskning, men det er så mange dårlige sider.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Du kan i hvertfall gå inn her http://arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivetfor å finne noe informasjon om du har litt informasjon og fylle ut. Selv syns jeg det er veldig gøy med slektsforskning, men det er så mange dårlige sider. Jeg var der inne, men jeg fant ikke farfar. Kanskje jeg gjorde noe feil. Anonymous poster hash: df8dc...6b1
Plengionika Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Jeg var der inne, men jeg fant ikke farfar. Kanskje jeg gjorde noe feil. Anonymous poster hash: df8dc...6b1 Det kommer litt an på hvor gammel han er/var. Også er de ikke helt fulstendige. Jeg sleit skikkelig med å finne et par i min familie også, så jeg tok en tlf til mamma. Det viste seg at de het noe annet før og stedene het ikke det samme og alt ble bare tull egentlig. Men jeg fant ut at tippoldefar reiste til USA for å jobbe på en gård i nord. Ganske spennende
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Det kommer litt an på hvor gammel han er/var. Også er de ikke helt fulstendige. Jeg sleit skikkelig med å finne et par i min familie også, så jeg tok en tlf til mamma. Det viste seg at de het noe annet før og stedene het ikke det samme og alt ble bare tull egentlig. Men jeg fant ut at tippoldefar reiste til USA for å jobbe på en gård i nord. Ganske spennende Jeg fant en video på arkivverket om hvordan man skal begynne. Jeg vil gjerne vite hvor vi kommer fra. :D Det er velding spennende. Skulle ønske jeg fant bilder og da... men det er nok litt vanskelig. Anonymous poster hash: df8dc...6b1
Plengionika Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Jeg fant en video på arkivverket om hvordan man skal begynne. Jeg vil gjerne vite hvor vi kommer fra. :D Det er velding spennende. Skulle ønske jeg fant bilder og da... men det er nok litt vanskelig. Anonymous poster hash: df8dc...6b1 Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal finne de damene som er gift inn i familien, det står ikke noe sted hva de het før de giftet seg og da er det litt vanskelig
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal finne de damene som er gift inn i familien, det står ikke noe sted hva de het før de giftet seg og da er det litt vanskelig På my heritage så står det pikenavn og... så hvis du lager en gratis konto og bare bruker den infoen du får så kan det være at du finner noe. Det kommer jo helt an på hvor langt bak i slekta også da, og jeg vet ikke hvor nyaktig det er. Men mange medlemmer har svære slektstre med flere tusen mennesker på. Jeg fant mine slektninger hos noen jeg aldri har møtt eller hørt om, men det stemte. Anonymous poster hash: df8dc...6b1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Bygg familietreet på Geni (geni.com). Det gjør jeg. Der må du betale for å se hele profilen til folk som du ikke har i treet ditt fra før, MEN det rare er at hvis du googler personen du er interessert i, så kommer geni-profilen opp som treff og du får tilgang via google. For å google må du vite navn og fødselsår på personen. Men du kan skal ha tilgang til korte profiler/lister over personer på Geni. Legg inn søskenene til forfedrene dine i treet ditt i Geni og du vil få flere "Geni matcher" som kan sette deg på sporet av ektefeller og slikt. (Noen som er i slekt med deg fjernt ute kan ha lagt inn dine forfedre i sitt tre). Anonymous poster hash: 69a09...624 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå