AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Hvis man først skal kose seg til en film en lørdagskveld, burde man velge potetgull eller godteri? Hva mener dere? Anonymous poster hash: 65b08...7c3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Jeg mener at smågodt er aller verst, for det er rent sukker. Så sjokolade (helst mørk) og potetgull er nok noe bedre for helsa. Men sunt er det ikke (bortsett fra kanskje de mørkeste sjokoladene). Anonymous poster hash: 4b334...021
Gjest Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Jeg mener at hvis du allerede har bestemt deg for å kose deg med usunn snacks så går du for den du liker best. 5
Gjest MissMa Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Ja, takk- jeg tar begge deler Men popcorn er hvertfall kcalfattig hvis det er det du er ute etter- og med en god del fiber hvertfall
Pringle Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Velg det du liker best. Hvis du ellers spiser en velbalansert diett og får i deg det du trenger av næringsstoffer hver dag, har ikke "kosemat", snacks og godteri noen negativ effekt.
OhLydia Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Jeg er ikke så glad i potetgull, velger alltid sjokolade!
norway Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 (endret) Kommer an på mengden, men potetgull er nok "sunnere". Uansett, når du først skal kose deg, må du jo velge det du liker best Endret 6. august 2015 av norway
Poserose Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Ja, takk- jeg tar begge deler Men popcorn er hvertfall kcalfattig hvis det er det du er ute etter- og med en god del fiber hvertfall Jeg tittet på næringsinnholdet til micropopcornet en dag jeg var godtesyk og tenkte det samme. Viser seg at det er en myte
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Forskjell på micropop og popselvAnonymous poster hash: 3f61c...318
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 Forskjell på micropop og popselvAnonymous poster hash: 3f61c...318
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 Potetgull er ofte stekt eller fritert under høy varme, og er salt og kaloririkt, så sånn sett er det et dårlig valg om man ønsker et sunnere alternativ til kosemat. Selv om det brukes sunnere oljer så er de som regel fortsatt benyttet ved høy temperatur at det blir urelevant hvilke egenskaper de hadde i utgangspunktet. Man spiser gjerne også en del når man først setter i gang siden det ikke metter så mye. Når det er sagt finnes det veldig mange varianter av både potetgull og godteri. Jeg antar at du tenker på hva som er sunnest, siden det ellers er helt opp til deg om du foretrekker det ene eller det andre Om du er opptatt av hva som er sunnere vil jeg anbefale mørk sjokolade, produkter med kokkos, nøtter, frukt og bær, og alt som er minst mulig bearbeidet. Med andre ord er det kanskje ikke betegnet som godteri lenger for de fleste. Det kommer jo helt an på hvilke produkter det står mellom egentlig. Det finnes sunnere og mer usunne produkter innen de to "kategoriene". Sjokolade er nok det aller beste om alternativene er mellom det, potetgull og smågodt. Men så finnes det veldig mange varianter sjokolade igjen.. I bunn og grunn må du vurdere selv, men viss du skal kose deg litt ekstra så velger du det du har lyst på, og ikke det andre synes du bør velge. Anonymous poster hash: 5e94f...5f2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Jeg blir fort dårlig i magen av mye sukker, jeg merker at kroppen min takler potetgull bedre. Mørk sjokolade er mer mat enn godteri egentlig. Anonymous poster hash: 5d5b7...e50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå