AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Del Skrevet 6. august 2015 Flyttet til Oslo i dag og var på jernbanetorget og kjøpte meg et busskort for 410 kr (30 dager). Dessverre etter mye ting i hendene klarte jeg å miste det, og jeg vet ikke hvor. Ikke rakk jeg å registrere det eller aktivere det. Må jeg betale for nytt kort (og nye dager) eller mistet jeg ingenting siden det ikke var aktivert? Er så surt, og jeg er student... Anonymous poster hash: 5bfad...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Del Skrevet 6. august 2015 Har du registrert kortet mister du ingenting. Har du ikke registrert kortet er det ikke noe å gjøre ved Anonymous poster hash: 56985...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #3 Del Skrevet 6. august 2015 Vel, da er jeg fucked... Og for et irriterende system... På hjemstedet mitt ble kortet registrert på mitt navn allerede før jeg fikk det. Anonymous poster hash: 5bfad...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomoya Skrevet 6. august 2015 #4 Del Skrevet 6. august 2015 Har du kvitteringen + den andre utskriften du fikk med ruterkortet? Hvis du drar til ruters kundesenter(Jernbanetorget, når du kommer ut av Oslo S ved trappene, og foran tigeren, bak der 54/34/31 30 etc bussene kjører), og maser litt såå kan det hende at du får noe igjen, men tviler sterkt på at det skjer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #5 Del Skrevet 6. august 2015 Vel, da er jeg fucked... Og for et irriterende system... På hjemstedet mitt ble kortet registrert på mitt navn allerede før jeg fikk det. Anonymous poster hash: 5bfad...0a6 Hvorfor registrerte du det ikke der og da da? Og det er datatilsynet som har gjort at ruter ikke registrerer automatisk. Anonymous poster hash: 56985...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fiona- Skrevet 6. august 2015 #6 Del Skrevet 6. august 2015 Bruk heller ruter appen? Da har du liksom billetten på telefonen, også får du beskjed når månedsbilletten går ut osv. Også registrerer du en bruker, sånn at hvis noe skulle skje med mobilen din, så er du i systemet med en betalt billett likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #7 Del Skrevet 6. august 2015 Bruk heller ruter appen? Da har du liksom billetten på telefonen, også får du beskjed når månedsbilletten går ut osv. Også registrerer du en bruker, sånn at hvis noe skulle skje med mobilen din, så er du i systemet med en betalt billett likevel... Nja, mobilen min går veldig fort tom for strøm, så det er tryggest og best med kort. Hvorfor registrerte du det ikke der og da da? Og det er datatilsynet som har gjort at ruter ikke registrerer automatisk. Anonymous poster hash: 56985...d27 Dama sa jeg måtte gjøre det selv. Hvordan kan jeg vite sånt uansett, jeg flytta hit først i dag... Anonymous poster hash: 5bfad...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #8 Del Skrevet 6. august 2015 Nja, mobilen min går veldig fort tom for strøm, så det er tryggest og best med kort. Dama sa jeg måtte gjøre det selv. Hvordan kan jeg vite sånt uansett, jeg flytta hit først i dag... Anonymous poster hash: 5bfad...0a6 Du må gjøre det selv ja, men jeg har alltid gjort det der og da. Anonymous poster hash: 56985...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #9 Del Skrevet 6. august 2015 Du må gjøre det selv ja, men jeg har alltid gjort det der og da. Anonymous poster hash: 56985...d27 Da får jeg gjøre det selv i morgen og be til Gud om at jeg snart får stipendet mitt... Anonymous poster hash: 5bfad...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 7. august 2015 #10 Del Skrevet 7. august 2015 Bruk heller ruter appen? Da har du liksom billetten på telefonen, også får du beskjed når månedsbilletten går ut osv. Også registrerer du en bruker, sånn at hvis noe skulle skje med mobilen din, så er du i systemet med en betalt billett likevel... Jeg tør aldri å gjøre dette. Hva om mobilen går tom for strøm? Da sitter man der... Føler det blir enda et stressmoment å alltid måtte passe på at man har strøm på mobilen når man skal reise kollektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fiona- Skrevet 7. august 2015 #11 Del Skrevet 7. august 2015 Jeg tør aldri å gjøre dette. Hva om mobilen går tom for strøm? Da sitter man der... Føler det blir enda et stressmoment å alltid måtte passe på at man har strøm på mobilen når man skal reise kollektivt. Da takker du pent for boten, også sender du inn den til Ruter og forteller som det er at du hadde gyldig billett på telefonen din, men at den gikk tom for strøm. Så sjekker de det i sine systemer og problemet er løst. Jeg liker best at det er enkelt å fikse billett med appen. Også er har jeg alltid batteri på telefonen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #12 Del Skrevet 7. august 2015 TS her! Gikk innom Ruter sitt kontor på Jernbanetorget, og der spurte damen om jeg hadde kvitteringen fra når jeg kjøpte kortet i går og bankkortet jeg betalte med. Hadde begge deler og jeg fikk et nytt gratis! Nå har jeg registrert kortet, og livet er herlig igjen, hehe. Anonymous poster hash: 5bfad...0a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå