Gå til innhold

Mistet busskort - Ruter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flyttet til Oslo i dag og var på jernbanetorget og kjøpte meg et busskort for 410 kr (30 dager).

Dessverre etter mye ting i hendene klarte jeg å miste det, og jeg vet ikke hvor. Ikke rakk jeg å registrere det eller aktivere det.

Må jeg betale for nytt kort (og nye dager) eller mistet jeg ingenting siden det ikke var aktivert?

Er så surt, og jeg er student...

Anonymous poster hash: 5bfad...0a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du registrert kortet mister du ingenting. Har du ikke registrert kortet er det ikke noe å gjøre ved

Anonymous poster hash: 56985...d27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, da er jeg fucked...

Og for et irriterende system... På hjemstedet mitt ble kortet registrert på mitt navn allerede før jeg fikk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kvitteringen + den andre utskriften du fikk med ruterkortet?
Hvis du drar til ruters ​kundesenter(Jernbanetorget, når du kommer ut av Oslo S ved trappene, og foran tigeren, bak der 54/34/31 30 etc bussene kjører), og maser litt såå kan det hende at du får noe igjen, men tviler sterkt på at det skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, da er jeg fucked...

Og for et irriterende system... På hjemstedet mitt ble kortet registrert på mitt navn allerede før jeg fikk det.

Hvorfor registrerte du det ikke der og da da? Og det er datatilsynet som har gjort at ruter ikke registrerer automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk heller ruter appen? :enig:

Da har du liksom billetten på telefonen, også får du beskjed når månedsbilletten går ut osv.

Også registrerer du en bruker, sånn at hvis noe skulle skje med mobilen din, så er du i systemet med en betalt billett likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da har du liksom billetten på telefonen, også får du beskjed når månedsbilletten går ut osv.

Også registrerer du en bruker, sånn at hvis noe skulle skje med mobilen din, så er du i systemet med en betalt billett likevel...

Nja, mobilen min går veldig fort tom for strøm, så det er tryggest og best med kort.

Hvorfor registrerte du det ikke der og da da? Og det er datatilsynet som har gjort at ruter ikke registrerer automatisk.

Dama sa jeg måtte gjøre det selv. Hvordan kan jeg vite sånt uansett, jeg flytta hit først i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nja, mobilen min går veldig fort tom for strøm, så det er tryggest og best med kort.

Dama sa jeg måtte gjøre det selv. Hvordan kan jeg vite sånt uansett, jeg flytta hit først i dag...

Du må gjøre det selv ja, men jeg har alltid gjort det der og da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må gjøre det selv ja, men jeg har alltid gjort det der og da. :)

Da får jeg gjøre det selv i morgen og be til Gud om at jeg snart får stipendet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg tør aldri å gjøre dette. Hva om mobilen går tom for strøm? Da sitter man der... Føler det blir enda et stressmoment å alltid måtte passe på at man har strøm på mobilen når man skal reise kollektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør aldri å gjøre dette. Hva om mobilen går tom for strøm? Da sitter man der... Føler det blir enda et stressmoment å alltid måtte passe på at man har strøm på mobilen når man skal reise kollektivt.

Da takker du pent for boten, også sender du inn den til Ruter og forteller som det er at du hadde gyldig billett på telefonen din, men at den gikk tom for strøm. Så sjekker de det i sine systemer og problemet er løst.

Jeg liker best at det er enkelt å fikse billett med appen. Også er har jeg alltid batteri på telefonen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her! Gikk innom Ruter sitt kontor på Jernbanetorget, og der spurte damen om jeg hadde kvitteringen fra når jeg kjøpte kortet i går og bankkortet jeg betalte med. Hadde begge deler og jeg fikk et nytt gratis!  :laugh:

Nå har jeg registrert kortet, og livet er herlig igjen, hehe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...