Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fødte min datter på SSK (Kristiansand) i 2013. Hadde en veldig dårlig opplevelse med barselavdelingen der. Er nå gravid igjen og står ovenfor valget om hvor jeg skal føde. Heller mest mot SSA (Arendal) fordi opplevelsen sist ble så dårlig sist og ødela hele nyfødtperioden. Men så blir jeg i tvil da. Så, derfor vil jeg gjerne ha dine erfaringer enten det er i Krsand eller Arendal :)

På forhånd takk :)

Endret av boks
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødte min datter på SSK (Kristiansand) i 2013. Hadde en veldig dårlig opplevelse med barselavdelingen der. Er nå gravid igjen og står ovenfor valget om hvor jeg skal føde. Heller mest mot SSA (Arendal) fordi opplevelsen sist ble så dårlig sist og ødela hele nyfødtperioden. Men så blir jeg i tvil da. Så, derfor vil jeg gjerne ha dine erfaringer enten det er i Krsand eller Arendal :)

På forhånd takk :)

Hei :) jeg fødte i kristiansand ifjor juli. Jeg er veldig godt fornøyd, samboer sov begge nettene vi var på barsel, selvom jeg fødte på sommeren. Har hørt at mange er misfornøyd, og jeg jobba der selv en sommer da jeg var sykepleierstudent, og noen av de som jobba der likte jeg ikke særlig godt.

Men mulig jeg var fornøyd fordi vi klarte oss selv. Og jeg ringte sjelden på hjelp. Fikk litt hjelp til og koble henne på puppen,og selvom jordmødrene var uenige i hva som fungerte best følte jeg meg godt ivaretatt! Skal føde igjen i oktober og kommer til og føde der igjen. Håper da jeg kan være på hotellet i og med at jeg er andregangs og sannsynligvis ikke vil trenge så mye veiledning da heller.

Skrevet

Hei :) jeg fødte i kristiansand ifjor juli. Jeg er veldig godt fornøyd, samboer sov begge nettene vi var på barsel, selvom jeg fødte på sommeren. Har hørt at mange er misfornøyd, og jeg jobba der selv en sommer da jeg var sykepleierstudent, og noen av de som jobba der likte jeg ikke særlig godt.

Men mulig jeg var fornøyd fordi vi klarte oss selv. Og jeg ringte sjelden på hjelp. Fikk litt hjelp til og koble henne på puppen,og selvom jordmødrene var uenige i hva som fungerte best følte jeg meg godt ivaretatt! Skal føde igjen i oktober og kommer til og føde der igjen. Håper da jeg kan være på hotellet i og med at jeg er andregangs og sannsynligvis ikke vil trenge så mye veiledning da heller.

Så bra du er fornøyd med Krsand. :) Og ikke galt at mannen fikk bli selv om det var juli!! Fødte i slutten av oktober 13 og ble plassert på tomannsrom med ei som fødte sitt 5 barn med keisersnitt. Ble veldig mye styr og hun hadde besøk hele tiden. Hadde ikke sovet på noen døgn før fødsel og ble en lang fødsel. Mistet mye blod. Nada (!!) oppfølging på barsel, null hjelp med amming og totalt overlatt til meg selv selv om jeg ikke var i stand til å ta vare på meg selv en gang egentlig. Hele oppholdet var generelt veldig ugreit og bar preg av å bli helt overlatt... 

Når var du student der? :)

Håper du får hotellet denne gangen, lykke til :)

Skrevet

Så bra du er fornøyd med Krsand. :) Og ikke galt at mannen fikk bli selv om det var juli!! Fødte i slutten av oktober 13 og ble plassert på tomannsrom med ei som fødte sitt 5 barn med keisersnitt. Ble veldig mye styr og hun hadde besøk hele tiden. Hadde ikke sovet på noen døgn før fødsel og ble en lang fødsel. Mistet mye blod. Nada (!!) oppfølging på barsel, null hjelp med amming og totalt overlatt til meg selv selv om jeg ikke var i stand til å ta vare på meg selv en gang egentlig. Hele oppholdet var generelt veldig ugreit og bar preg av å bli helt overlatt... 

Når var du student der? :)

Håper du får hotellet denne gangen, lykke til :)

Det høres ikke greit ut, så skjønner godt du vurderer Arendal. Har forøvrig hørt veldig mye bra om flekkefjord og, men virker som du kanskje bor i "feil" ende :)

Jeg jobba der som andreårstudent i 2011. Så er ikke sikkert de samme jobba der. Når har du termin denne ganga? Kanskje du og kan satse på hotellet?

Skrevet

Det høres ikke greit ut, så skjønner godt du vurderer Arendal. Har forøvrig hørt veldig mye bra om flekkefjord og, men virker som du kanskje bor i "feil" ende :)

Jeg jobba der som andreårstudent i 2011. Så er ikke sikkert de samme jobba der. Når har du termin denne ganga? Kanskje du og kan satse på hotellet?

Flekkefjord blir litt langt ja, bor i aust-agder. Krsand er nærmere så sånn sett er det jo mer praktisk. Er også rett ved mannens jobb. Men er frykten for reprise som gjør at jeg blir sånn i tvil. 

Skjønner, ble i grunn mest nysgjerrig på om vi kanskje gikk i samme kull for noen år siden :fnise: 

Termin i midten av januar denne gangen, så det burde jo være rimelig stille. Men det trodde vi jo om slutten av oktober også :fnise: Da ble jeg kastet ut av føden så fort jenta var ute og jeg var sydd sammen :P 

Er redd for at jeg ikke får hotellet denne gangen heller så vet ikke om jeg tør å sjanse :P

Gah, gi meg en krystallkule og fortell meg :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født der to ganger og er storfornøyd. Fikk ligge alene på rommet og med masse oppfølging.

Men det skal sies at det var risikosvangerskap, og at det jeg begge gangene fødte i en ganske stille periode.

Anonymous poster hash: 9aea1...87f
Skrevet (endret)

Flekkefjord blir litt langt ja, bor i aust-agder. Krsand er nærmere så sånn sett er det jo mer praktisk. Er også rett ved mannens jobb. Men er frykten for reprise som gjør at jeg blir sånn i tvil.

Skjønner, ble i grunn mest nysgjerrig på om vi kanskje gikk i samme kull for noen år siden :fnise:

Termin i midten av januar denne gangen, så det burde jo være rimelig stille. Men det trodde vi jo om slutten av oktober også :fnise: Da ble jeg kastet ut av føden så fort jenta var ute og jeg var sydd sammen :P

Er redd for at jeg ikke får hotellet denne gangen heller så vet ikke om jeg tør å sjanse :P

Gah, gi meg en krystallkule og fortell meg :fnise:

Ånei, jeg har termin 24 oktober. Hadde innbilt meg at jeg selvfølgelig kommer på hotellet. Men igjen så hadde jo meg og mannen to netter alene på barsel i juli, så man vet jo tydeligvis aldri! Endret av blomst12
Skrevet

Jeg har født der to ganger og er storfornøyd. Fikk ligge alene på rommet og med masse oppfølging.

Men det skal sies at det var risikosvangerskap, og at det jeg begge gangene fødte i en ganske stille periode.

I Arendal eller Krsand? Så bra du føler deg ivaretatt :)

Ånei, jeg har termin 24 oktober. Hadde innbilt meg at jeg selvfølgelig kommer på hotellet. Men igjen så hadde jo meg og mannen to netter alene på barsel i juli, så man vet jo tydeligvis aldri!

Jeg fødte 23. i fjor :fnise: Var unormalt mye trøkk den dagen visstnok. Og tror de ikke ville la meg dra på hotellet fordi jeg var ganske dårlig. Det går nok helt fint :)

AnonymBruker
Skrevet

I Arendal eller Krsand? Så bra du føler deg ivaretatt :)

Kristiansand. Lå vel inne ei uke begge gangene. Håper du får en bedre opplevelse denne gangen, jeg hadde i forkant av fødselen hørt mye ille om kristiansand, så jeg ble positivt overrasket.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror barselhotellet på Sørlandet sykehus er lagt ned :-/ Håper jeg tar feil!

Anonymous poster hash: 88f3b...bbc

AnonymBruker
Skrevet

Som anonym over sier. Barselhotel er lagdt ned. Det skjedde en gang i løpet av annen halvdel i fjor.

Fødte der i januar iår. Fikk eget rom med mannen i 2 døgn, måtte dele med en annen siste natta. Mulighet for mye oppfølging, og jordmødrene som er på vakt kommer inn å hilser når de starter vakta. Veldig mye forskjellige beskjeder og meninger, men man får jo bare ta det som tips og råd.

Alt i alt var jo egentlig fornøyd.

Anonymous poster hash: 509b8...13a
AnonymBruker
Skrevet

En venninne fødte på krs tidligere i år og har selv en dårlig opplevelse. På tross av at hun nektet at en hospitant/en til opplæring satte epidural gjorde de det. Førte til at hun ble lam i det ene beinet da de traff en del nerver. I tillegg ble hun sydd feil og må derfor utføre en operasjon på det. Trilleturer i starten ble det ikke noe av da hun mistet følelsen til og fra i benet lenge etter. Har 2 andre som nettopp har født i Arendal og er strålende fornøyd. Velger ssa fremfor krs også når den tiden kommer...

Anonymous poster hash: a5b26...e55

Skrevet

Nå har de vel lagt ned nyfødtintensiven i Arendal, så dersom man har et risikosvangerskap har man vel i realiteten ikke noe annet valg enn Krs :-)

Jeg var sånn middels fornøyd med barselavdelingen i Krs da jeg fødte der i 2012, men jeg var til gjengjeld svært fornøyd med fødeavdelingen, og har ingen betenkeligheter med å føde i Krs igjen om et par mnd :-)

Skrevet

En venninne fødte på krs tidligere i år og har selv en dårlig opplevelse. På tross av at hun nektet at en hospitant/en til opplæring satte epidural gjorde de det. Førte til at hun ble lam i det ene beinet da de traff en del nerver. I tillegg ble hun sydd feil og må derfor utføre en operasjon på det. Trilleturer i starten ble det ikke noe av da hun mistet følelsen til og fra i benet lenge etter. Har 2 andre som nettopp har født i Arendal og er strålende fornøyd. Velger ssa fremfor krs også når den tiden kommer...

Da har jeg tatt mitt valg, SSA!!

For all del, dette kan sikkert skje hvor som helst, også i Arendal. Men ut fra dette og det dere andre sier om barselhotellet, blir det ikke noe krsand på meg altså.

Har ikke noe risikosvangerskap så det burde ikke by på problemer sånn sett :)

Takk for svar alle sammen. Uansett godt å se at se fleste er fornøyde med krsand :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg tatt mitt valg, SSA!!

For all del, dette kan sikkert skje hvor som helst, også i Arendal. Men ut fra dette og det dere andre sier om barselhotellet, blir det ikke noe krsand på meg altså.

Har ikke noe risikosvangerskap så det burde ikke by på problemer sånn sett :)

Takk for svar alle sammen. Uansett godt å se at se fleste er fornøyde med krsand :)

Lykke til og gratulerer :hjertesmil:

AnonymBruker
Skrevet

I Arendal er det ganske lite, lå veldig mange fødende på gangen da jeg var der. Tipper 7-8. En del av jordmødrene er veldig mot bedøvelse, og det virker å være litt dårlig arbeidsmiljø.

Krs hadde mye bedre leger, men selve bygget var i dårligere stand.

Anonymous poster hash: 7acac...129

Skrevet

I Arendal er det ganske lite, lå veldig mange fødende på gangen da jeg var der. Tipper 7-8. En del av jordmødrene er veldig mot bedøvelse, og det virker å være litt dårlig arbeidsmiljø.

Krs hadde mye bedre leger, men selve bygget var i dårligere stand.

Anonymous poster hash: 7acac...129

Når var du der?

• 2 uker senere...
Skrevet

Også finner du artikler om at SSA ligger ranket "ganske høyt" på en liste over de dårligste sykehusene og at de er listet fordi de er en av de som skiller seg ut. Tilbake i tenkeboksen :fnise: 

Skrevet

Fødte på sørlandet sykehus Kristiansand Oktober 2014, og er veldig fornøyd!

Under fødselen var jordmor veldig flink og rolig, jeg følte meg trygg hele veien. Når vi kom opp på barsel fikk vi ett to-mannsrom alene, jordmødrene var gode på å gi informasjon, og ga oss mye ro og fred. Kom bare de gangene jeg ringte.

Jeg slet veldig etter fødselen med div fysiske ting, og fikk veldig god oppfølging og hjelp. Ett par jordmødre som jeg ikke syntes var til stor hjelp, men de fleste (særlig de på natta) var veldig ok!

Anonymous poster hash: 008b2...64b

Skrevet

Forresten: hotellet i kristiansand er lagt ned, bare sånn du vm et det hvis det var et ønske om å komme der.

Anonymous poster hash: 008b2...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...