AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere på denne "nyheten" jeg fikk for en uke siden. Mine foreldre skilte seg for noen år tilbake og begge har nå funnet nye partnere. Vi er en stor barneflokk fra alle kanter, så det har ikke vært mangel på barn. Men nå bestemmer en av foreldrene mine å prøve å få flere barn før det er biologisk for seint, et såkalt kjærlighetsbarn... Jeg er så splittet fordi vi ikke snakker om folk i 40 årene, de er eldre enn dette og utrolig nok har ikke overgangsalderen sparket igang ennå. Det er ikke det at jeg ikke unner dem et kjærlighetsbarn; jeg synes bare at det blir for gammelt (tenker på komplikasjoner og lignende).. De har ikke blitt gravide ennå, de er kun aktive prøvere så alt kan skje! Hvordan ville du reagert om dine foreldre i 50årene kom og fortalte at de ønsker å lage et siste barn før den biologiske klokka ikke lenger tikker? Hadde jeg fått beskjed om at de ønsket å være fosterforeldre ville jeg tenkt annerledes. Anonymous poster hash: bf222...9fe
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Så koselig hadde jeg tenkt. Kjærlighetsbarn er jo gjerne akkurat det du beskriver, et barn i runde nr 2 Anonymous poster hash: 2c49d...171 4
Gothminister Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Dette er vel en sak som dine foreldre selv har god kompetanse på selv å bestemme. 9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Så koselig hadde jeg tenkt. Kjærlighetsbarn er jo gjerne akkurat det du beskriver, et barn i runde nr 2 Anonymous poster hash: 2c49d...171 Som oftest så kommer dette kull nr 2 litt tidligere og gjerne før de har vært besteforeldre i 15 år. ts Anonymous poster hash: bf222...9fe 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Dette er vel en sak som dine foreldre selv har god kompetanse på selv å bestemme. Jeg skal vel ikke bestemme noen verdens ting? Jeg spurte hvordan dere ville reagert på en slik nyhet og ikke ang hva de burde gjøre. Ts Anonymous poster hash: bf222...9fe
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Jeg hadde bare latt dem holde på og ønsket det nye søskenet velkommen. Anonymous poster hash: ab677...c5e 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Jeg synes det er helt patetisk og hadde antagelig begynt å le om min mor hadde kommet til meg med den beskjeden. Men så ble hun mormor som 45-åring og er heldigvis fremdeles gift med min far. Anonymous poster hash: c11a3...645 2
Gothminister Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Jeg skal vel ikke bestemme noen verdens ting? Jeg spurte hvordan dere ville reagert på en slik nyhet og ikke ang hva de burde gjøre. Ts Anonymous poster hash: bf222...9fe Som voksen og gratulert dem. 3
Tvist Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Hadde vel ikke tenkt så mye på det, om de er i femtiårene er det vel tvilsomt at de får det til. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 Som oftest så kommer dette kull nr 2 litt tidligere og gjerne før de har vært besteforeldre i 15 år. ts Anonymous poster hash: bf222...9fe Nei, mine foreldres venner får barn nå. De er også i 50 årene som var det du beskrev. Om de er besteforeldre og har vært det i 15 år var både dere og de tidlig ute Anonymous poster hash: 2c49d...171
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 Nei, mine foreldres venner får barn nå. De er også i 50 årene som var det du beskrev. Om de er besteforeldre og har vært det i 15 år var både dere og de tidlig ute Anonymous poster hash: 2c49d...171 Jøss.. visste ikke det var så vanlig å få barn såpass seint i livet. Stort sett de fleste damene jeg kjenner i 50 årene er ikke fertile lenger. Ja, både deres generasjon og vår generasjon var passelig tidlig ute. Ts Anonymous poster hash: bf222...9fe
Biloba Skrevet 6. august 2015 #12 Skrevet 6. august 2015 Hadde vel ikke tenkt så mye på det, om de er i femtiårene er det vel tvilsomt at de får det til. Vet om en som ble uønsket gravid midt i 50-årene. Men ja, ytterst sjelden. Menssyklus varer ofte i ca 10 år lenger enn fruktbarheten, så dette forblir gjerne på ønskeplanet. Hvis begge er oppi 50-årene og i tillegg er foreldre, hadde jeg innrømmet at jeg ikke syntes det var en god ide, uten å gjøre en større sak av det.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #13 Skrevet 6. august 2015 Tenk da, når barnet er russ er de over (eller nesten) 70 år! Anonymous poster hash: 9d3de...e41 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #14 Skrevet 6. august 2015 Dette er vel en sak som dine foreldre selv har god kompetanse på selv å bestemme. TS spør ikke om det. Hun lurer pågåande ANDRE synes. Så hva mener DU? Jeg synes en kvinne i 50-årene er for gammel til å føde barn fordi hun vil være for gammel når barnet vokser opp.Anonymous poster hash: d5537...b00 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #15 Skrevet 6. august 2015 Jeg synes en kvinne i 50-årene er for gammel til å føde barn fordi hun vil være for gammel når barnet vokser opp.Anonymous poster hash: d5537...b00 For gammel for hva? Anonymous poster hash: ab677...c5e 4
Arabella Skrevet 6. august 2015 #16 Skrevet 6. august 2015 Jeg synes ordet kjærlighetsbarn er fjollete. Er det ikke å ønske at alle barn er det, i teorien i det minste? 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #17 Skrevet 6. august 2015 Hadde foreldrene mine på 50 år skulle hatt et barn til hadde jeg blitt flau. Hvor gamle er de når barnet er 20? Nettopp. Anonymous poster hash: bd46e...693
Frøkenfryd30 Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 (endret) Jeg synes det er litt egoistisk å få barn når man er såpass gammel. Man har ingen garantier her i livet, men når man er i 50 årene så skal man bli besteforeldre, ikke foreldre etter min mening. Men når det er sagt, så er vel ikke oddsene på deres side, man mister fruktbarheten ca. 10 år før menstruasjonen, så dersom kvinnen har mensen ennå, så er det lite sannsynlig at hun er fruktbar. Endret 6. august 2015 av Frøkenfryd30 1
Gjest Captain Hook Skrevet 6. august 2015 #19 Skrevet 6. august 2015 Jeg hadde tenkt, fint for dem. Deres valg.
Gjest Mythic Skrevet 6. august 2015 #20 Skrevet 6. august 2015 Hvor mange er egentlig fruktbare langt inn i 50-åra? Selv om man har menstruasjon, betyr det slettes ikke at man kan bli gravid når man er såpass opp i åra. Jeg må ærlig talt si at jeg synes det er alt for sent å få barn. Man er 60+ når man følger barnet sitt til første skoledag, og nærmere 70 når man har barn på ungdomsskolen. Det kan umulig være noen gunstig situasjon verken for barn eller foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå