Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

34,3 i feber..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg spør her da jeg ikke vet hvor ellers jeg kan få svar så fort. Jeg har vært dårlig siden i forrigårs og vondt i hals, nakke og vært i uggen form i kroppen. Så vidt jeg orker å gå på toalettet, fordi kroppen har null energi. Målte meg derfor med febermåler nå, og den viste 34,3 grader. Er det farlig? Hilsen en bekymret jente.

Anonymous poster hash: 8901f...43c

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke feber, da er du kraftig nedkjølt og må ringe sykebilen nå!

Anonymous poster hash: 0bc4d...245

AnonymBruker
Skrevet

Ps, feberen måles korrekt i RUMPA.

Gjest Sprettballen
Skrevet

Hvor, og hvordan målte du den temperaturen?

Skrevet

Feber er når du har høyere kroppstemperatur enn normalt...

Forøvrig er det viktig å vite hvordan du målte tempen. Pleier å få rundt 35-36 når jeg måler under armene.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du hatt så lav temperatur hadde du ikke klart å sitte og skrive på PC`en. Da hadde du ligget og vært nedkjølt.

Prøv å måle igjen, gjerne i endetarmen. Legg på en halv grad av resultatet.

Anonymous poster hash: 210df...b26
Skrevet

Er du alene? Få noen til å komme hos deg. Ta ihvertfall temperatur på nytt og ring legevakten. God bedring :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg spør her da jeg ikke vet hvor ellers jeg kan få svar så fort. Jeg har vært dårlig siden i forrigårs og vondt i hals, nakke og vært i uggen form i kroppen. Så vidt jeg orker å gå på toalettet, fordi kroppen har null energi. Målte meg derfor med febermåler nå, og den viste 34,3 grader. Er det farlig? Hilsen en bekymret jente.

Hvor målte du? Hvis du hadde drukket noe, så tar den i munn, kan den jo vise mye mindre. Hvis du er bekymret bør du måle bak før du gjør noe ;)

Anonymous poster hash: 1b706...592

Skrevet

Kroppstemperatur på 34,3 er veldig lavt, hvor har du målt? For å få det mest sikre resultatet er det lurt å måle i endetarmen.

Har du lavt stoffskifte?

Ville tatt en tur til legen om jeg var deg! God bedring :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke feber :P min vanlige kroppstemperatur er 36 kommer det opptil 37 er det feber for meg for jeg har veldig lav kroppstemperatur til vanlig. Hvis du hadde har 34 i kroppstemperatur da er du veldig kald isåfall. Og langt ifra feber.

Anonymous poster hash: 622bd...029

Skrevet

Er det ikke noe som heter omvendt feber?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke noe som heter omvendt feber?

Jo, men kun på småbarn

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du hatt så lav temperatur hadde du ikke klart å sitte og skrive på PC`en. Da hadde du ligget og vært nedkjølt.

Prøv å måle igjen, gjerne i endetarmen. Legg på en halv grad av resultatet.

Anonymous poster hash: 210df...b26

Målte i endetarmen og den viste det samme:/

Skrevet

Jo, men kun på småbarn

Ok, det visste jeg ikke. Håper det går bra med TS.

Skrevet

Målte i endetarmen og den viste det samme:/

Føler du deg ellers bra? Du bør ringe til legen.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kroppstemperatur på 34,3 er veldig lavt, hvor har du målt? For å få det mest sikre resultatet er det lurt å måle i endetarmen.

Har du lavt stoffskifte?

Ville tatt en tur til legen om jeg var deg! God bedring :)

Nei har ikke lavt stoffskifte som jeg vet selv iallfall, men har vært dårlig de siste dagene og konstant kald og vondt i hodet.

AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg ellers bra? Du bør ringe til legen.

Nei ligger rett ut på sofaen. Burde nok prøve å ringe ja..

Skrevet

Nei ligger rett ut på sofaen. Burde nok prøve å ringe ja..

Ikke vent med å ringe, du kan bli verre. Bedre å ringe og kanskje ta en tur til legevakten. Ikke nøl :)

AnonymBruker
Skrevet

Du har hypotermi. Det er skadelig over lenger tid. Ring legevakten og hør med dem hva du skal gjøre videre. 

Det er ikke uvanlig at man får lave temperaturer ved infeksjoner som f.eks lungebetennelse eller en kraftig influensa. Noen reagerer på den måten. Men du burde få en legesjekk.

Anonymous poster hash: abaa9...5c4
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres som en feilmåling. Med 34,3 grader burde du ha problemer med bevisstheten din. Kontrollmål med et annet termometer, og mål i rektum.

Jeg antar at du har målt under armen eller lignende. Om temperaturen din faktisk er så lav ved rektal måling er det alvrolig.

Er du sterkt undervektig?

Anonymous poster hash: 753e0...939

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...