Gå til innhold

Hvilke støvletter ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen støvlett-tråd der veldig mange avfeier støvlettene, uten at de sier noe om hva de ville valgt, så:

Hvordan type støvletter vil du anskaffe i høst/vinter? Hva vil du bruke de til? hvor mange sesonger regner du med å ha de? hva koster de? bilde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke bilde, men jeg kjøpte "strømpestøvletter" i fjor. Litt blanke, sorte og med medium høy hæl. Fant dem på tilbud til 299,- Da jeg "blinket dem" ut kostet de 1200,- og det hadde jeg ikke akkurat da.

Syns de passer til både skjørt og bukser, og regner med å ha dem i 3-4 år.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, jeg liker det ganske enkelt, er f.eks ikke noen fan av UGG-støveletter, synes de ser så slaurete ut... :oops: Vurderer å bestille meg disse støvelettene http://www.officeholdings.co.uk/perl/go.pl...&color_uid=3387

til hverdagsbruk. Vanlig skinn tror jeg også vil holde bedre i fuktig norsk vær. De vil koste 1374 kr med moms, i tillegg kommer frakt.

Ellers må jeg skaffe meg et par litt penere støveletter, men har ikke bestemt meg for hvilke ennå. Blir nok helt enkle de også, kanskje bare basic svarte a la disse:

http://www.officeholdings.co.uk/perl/go.pl...&color_uid=1302

Har et par mørkebrune knehøye semskede Vagabond støveletter fra i fjor, men de har jammen ikke blitt mye brukt :-?

Skrevet

Har MANGE forskjellige. Er SKOGAL!

Har noen elegante; sorte med tynn fin hæl, fin form(ikke firkantede, gammeldagse).

Andre; rød, lyse rosa, brune, hvite, sorte...med tynn hæl, medium hæl(ikke tykkkkk!!!!),lav hæl, spisse foran, runde, noen går opp til knærne, andre rett under..noen enda lavere ned.

Er ikke en av dem som bruker de samme år etter år..(desverre?)..det hadde jeg aldri greid..kjøper nye hver høst/vinter/vår..og kjøper mange(desverre..mye penger kunne blitt spart her).

Koster som regel mellom 400 og 12-1300..

Skal prøve å finne bilder som ligner..men har aldri kjøpt sko over nettet..

Skrevet

Har kjøpt et par på eurosko til 400. De er helt "plaine" støvletter, uten glidelås, bare til å dra på :)

Skrevet
Er ikke en av dem som bruker de samme år etter år..(desverre?)..det hadde jeg aldri greid..kjøper nye hver høst/vinter/vår..og kjøper mange(desverre..mye penger kunne blitt spart her).

..

Bare litt nysgjerrig; hvorfor klarer du ikke å bruke skoene flere sesonger? Er det fordi de er av typen VELDIG moderne, slik at de blir tilsvarende VELDIG umoderne sesongen etter, eller er det bare at du er så glad i å kjøpe nye sko, som du selvf får lyst til å bruke, slik at de fra i fjor aldri blir "valgt"?

(grunnen til at jeg spør er at dette er helt motsatt av meg selv. Når jeg først finne sko jeg liker, bruker jeg de til de ikke er pene mer (og noen litt lenger :oops: ). Har også opplevd å kjøpe sko på impuls som jeg aldri fikk brukt før et par år etter da de pluttselig ble "riktige" for meg. Disse fikk jeg vanvittig mye skryt for, selv om de hadde ligget ubrukt i skapet i to-tre år..)

Skrevet

Jeg vil ha to par:

Et hvitt og et brunt.

Noen cm hæl, ikke altfor tynn. Litt grov såle, så man kan gå ute når det er snø. Rimelig vanntette. Ikke altfor spiss eller lang snute, heller runde eller litt firkanta. Ellers ganske nette. Må være ganske høye, siden jeg synes at det ser rart ut med halv-høye støvletter til korte skjørt, som jeg også liker å bruke.

Noen som har noen tips?

Catzy

Skrevet

Ønsker meg hvite støvletter med firkantet tå og firkantet men smal hæl. Ønsker meg også brune i samme stil. Har ikke sett de noe sted, men slike støvletter har den fasongen jeg liker så de bruker jeg til de går i stykker.

Skrevet

Arwen, når jeg tenker meg om, så vet jeg at Ecco har noen som er hvite, med litt svart pynt på. Har bare sett dem i blad. Koster 999,-, men Ecco er bra kvalitet, så da har du dem noen år. Skal sjekke dem ut selv.

Catzy

Skrevet
Arwen, når jeg tenker meg om, så vet jeg at Ecco har noen som er hvite, med litt svart pynt på. Har bare sett dem i blad. Koster 999,-, men Ecco er bra kvalitet, så da har du dem noen år. Skal sjekke dem ut selv.

Catzy

Så bra! Skal sjekke ut. Synes dete r så veldig vanskelig å finne støvletter. De må nemlig ikke være spisse. :)

Skrevet
Bare litt nysgjerrig; hvorfor klarer du ikke å bruke skoene flere sesonger? Er det fordi de er av typen VELDIG moderne, slik at de blir tilsvarende VELDIG umoderne sesongen etter, eller er det bare at du er så glad i å kjøpe nye sko, som du selvf får lyst til å bruke, slik at de fra i fjor aldri blir "valgt"?

Er nok mest det siste....og at jeg kanskje ikkeliker dem så mye..som da jeg kjøpte dem.

Skrevet

I år skal jeg kjøpe meg store varme støveletter med mye skinn utpå og inni. Er vel snart på tide å komme meg på leting.

Skrevet

I år har jeg lyst på sorte skoletter med litt hæl, men ikke for høye, helst med litt firkantet tupp. Har slike, men de er helt utslitt.

Vil også ha brune høye støletter som passer til skjørt i høstfarger og tykk strømpebukse. Litt hæl, men må være duganes til å gå i på glatten også.

Har tilsvarende i sort, dette er vel tredje året jeg har de, og har ingen planer om å bytte de ut før jeg må. Verdens beste!

Kan gjerne legge litt penger i støvletter, men da skal de ikke være "ultramoderne", men klassiske (som jo enkelte hevder er kjedelig og gammeldags) slik at de varer lenge og jeg ikke går lei.

Skrevet

Jeg fant noen sinnssykt fete støvletter i går som var akkurat slik jeg vil ha dem - med unntak av hælen. Hadde den bare vært et par cm kortere... Jeg må jo orke å gå med dem. :cry:

(Er på leting etter sorte støvletter til min. halvveis på leggen og maks. rett under kneet. De skal ha ikke være veldig spisse, helst litt runde, og ha hæl det går an å gå med.)

Fra før har jeg et par boksestøvletter som er helt flate. De er også sorte, med grå detaljer. Kjempegode å gå med, og funker også til litt "tøffere" skjørt, men jeg trenger noen litt penere i tillegg.

Skrevet

Jeg kjøper alltid støvletter som holder noen år - jo lengre de holder, jo bedre. Har 3 par som er gjengangere, høyhelte svarte som går til rett under knærne, svarte høyhelte skoletter - disse brukes sjeldent, men veldig greit å ha når jeg skal ut og vil pynte meg litt. Det tredje paret jeg har noen dyre skoletter uten hel som jeg kjøpte for noen år siden- Ellers bruker jeg støvletter og skoletter som er gode å ha på, varme og ikke minst gode å gå langt i - og selvsagt må de ha god såle så de ikke sklir så lett når det er glatt ute.

Det jeg skal kjøpe meg nå i vinter er et par svarte skinnstøvletter som går like under kneet - men de må være helt uten heler. Har også lyst på et par høye støvletter i beige semsket skinn ...disse må også være uten heler. Tipper at jeg kjøper et par nå snart og kjøper det andre paret på salget i desember/januar - jeg har en dyr smak og liker godt å finne ting på salg - jeg er altfor kjip til å betale i dyre dommer for noe jeg vet snart kommer på salg. Så selvom jeg liker dyre klær og sko så liker jeg heldigvis best det som er tidløst og er derfor ikke avhengig av å kjøpe det til full pris med en gang det kommer i butikkene.

Skrevet

Samme her... Jeg går fort lei ting.

Kjøper ett par (gjerne 10) sko/støvletter det ene året, og neste år ser de ikke like fine ut.

Men samtidig eeeeelsker sko så de står jo fint i skapet...hehe.

Men i år har jeg allerede gått til innkjøp av 2 sorte par støvletter. Ett par høye klassiske og ett par lave, ikke fult så "fine".

Og ett par uggs da :tunge1:

Skrevet

Jeg har et par svarte, litt firkantet tupp, 4-5 cm hæl, glidelås på innsiden og går til rett over ankelen. Jeg kjøpte dem i fjor. I år har jeg ennå ikke sett noen jeg liker, synes de fleste ser aldeles forferdelige ut, og så liker jeg heller ikke høye støvletter.

Skrevet

Jeg har kjøpt meg støvletter i år, svarte, til litt under kneet og med snøring. de har 4-5 cm høy hel. har ikke noe bilde, men kjøpte dem på eurosko til 400 kroner. litt for vide i skaftet, går med dem likevel.

Skrevet

I skapet hjemme har jeg flere par støvletter stående, men ikke alle blir brukt. Endel sko er blitt satt i boden i påvente av bedre tider. På skofronten er jeg ikke så motebevisst, har gjerne en idé oppi hodet, som viser seg å være nesten umulig å finne.

Til fest bruker jeg gjerne et par knehøye, svarte, spisse Buffalo-støvletter med stiletthæl, men klarer ikke å gå i det ellers. For det meste liker jeg best det mer røffe, sporty.

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter en uke i Budapest, og der kjøpte jeg meg støvletter. Halvhøye (ikke opp til kneet, men til der leggen er tykkest), svarte, blanke i mykt skinn, med firkantet tå og hæl. Ganske stilige, og samtidig ikke for "kjerring".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...