AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Har litt lyst til å prøve meg på å lage litt enkel sushi. Men jeg er ikke så vant med å tilberede rå fisk. Er det noe spesielt man bør tenke på når man skal tilberede og spise rå fisk? Og kan jeg kjøpe frossen laks til sushi, eller hva er best? Evt noen andre gode tips for dere som har lagd dette før? Anonymous poster hash: 450de...866
Brunhilde Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Vi bruker Salma-laks til sushi, men det går helt fint å bruke frosne laksefilteter. Det som er viktigst å passe på er hygienen, rene hender, ren kniv og ren skjærefjøl, så bør du være sikret en god sushiopplevelse. 1
leonie Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Det går fint å bruke frossen laks, ja i mange tilfeller anbefales det faktisk at fisken har vært frossen. Som tips vil jeg anbefale deg å se på videoer på youtube. Det hjalp meg mye da jeg skulle begynne å lage sushi På Godfisk.no har de også mange greie oppskrifter: http://www.godfisk.no/content/search?SearchText=Sushi&SearchButton.x=-930&SearchButton.y=-130&SearchButton=Søk&SubTreeArray=2&ClassType=recipe 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Bruk salma laks.. Kan kjøpes på feks meny. Tviler på at frossen smaker særlig godt! Anonymous poster hash: 3d723...1bf 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 Bruk salma laks.. Kan kjøpes på feks meny. Tviler på at frossen smaker særlig godt! Anonymous poster hash: 3d723...1bf Ville heller aldri ha brukt frossenfisk til sushi... Salma er kjempegod å spise rå, og ikke trenger den å fryses først heller.Anonymous poster hash: 666cc...f04
leonie Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 Det er mange restauranter som bruker frossen fisk til sushi. Jeg bruker ofte frossen laks, og det smaker godt så lenge laksen er av god kvalitet. http://www.nytimes.com/2004/04/08/nyregion/sushi-fresh-from-the-deep-the-deep-freeze.html 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå