Gå til innhold

Lage sushi selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har litt lyst til å prøve meg på å lage litt enkel sushi. 

Men jeg er ikke så vant med å tilberede rå fisk. Er det noe spesielt man bør tenke på når man skal tilberede og spise rå fisk? 

Og kan jeg kjøpe frossen laks til sushi, eller hva er best?

Evt noen andre gode tips for dere som har lagd dette før?:)

Anonymous poster hash: 450de...866
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker Salma-laks til sushi, men det går helt fint å bruke frosne laksefilteter.

Det som er viktigst å passe på er hygienen, rene hender, ren kniv og ren skjærefjøl, så bør du være sikret en god sushiopplevelse. :)

• Liker 1
Skrevet

Det går fint å bruke frossen laks, ja :) i mange tilfeller anbefales det faktisk at fisken har vært frossen.

Som tips vil jeg anbefale deg å se på videoer på youtube. Det hjalp meg mye da jeg skulle begynne å lage sushi :) På Godfisk.no har de også mange greie oppskrifter: http://www.godfisk.no/content/search?SearchText=Sushi&SearchButton.x=-930&SearchButton.y=-130&SearchButton=Søk&SubTreeArray=2&ClassType=recipe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruk salma laks.. Kan kjøpes på feks meny. Tviler på at frossen smaker særlig godt!

Anonymous poster hash: 3d723...1bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk salma laks.. Kan kjøpes på feks meny. Tviler på at frossen smaker særlig godt! Anonymous poster hash: 3d723...1bf

Ville heller aldri ha brukt frossenfisk til sushi... Salma er kjempegod å spise rå, og ikke trenger den å fryses først heller.

Anonymous poster hash: 666cc...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...