Gå til innhold

Farge og sy om brudekjolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å ikke selge kjolen min, uansett. Men jeg kunne godt tenke meg å farge den i en annen farge og sy den litt om, dvs klippe av slepet og sy om til sjal. Farger jeg skoene også får jeg et flott gallaantrekk, som jeg gleder meg til å gå med.

Noen som har peiling på stoffer som kan si meg om det går an? Og hvem jeg eventuelt bør kontakte? Kan jo gå innom brudesalongen og spørre, men jeg spør dere kloke hoder først.

:wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok litt av en jobb, i hvert fall hvis kjolen er stor. Hva slags stoff er det i kjolen?

Skrevet

Jeg har også lyst.....

Min kjole er i polyester, er det vanskelig å farge? Jeg vet at brudekjoler i ekte silke er barnemat, polyester er vel ikke like enkelt....

Skrevet

Polyester kan nok være vanskelig, ja. Det finnes forskjellige tøyfarger, jeg vil anbefale å lese nøye på pakken først. Og hvis det veier mye kan det også være vanskelig. Noen pakker tar opp til 600 g tøy. Så, ja, les på pakken.

Skrevet

Jeg har også tenkt å farge min brudekjole når den tiden kommer. Brudesalongen skulle sjekke opp for meg om det går an å få et godt fargeresultat på denne kjolen.

Krysser fingrene for at det går!

K

Skrevet

jeg har også lyst til å farve den, men den er i polyester, og har hørt man ikke kan farve polyester......

Skrevet

Sjekk med Unik Brudesalong i Oslo, de ar en kontakt som påtar seg ihvertfall fargingen. når det gjelder omsøm er jeg blitt anbefalt Rose systue. De har sydd om/lagt opp og gjort andre ting med en del tøy for moren min og jeg tror jeg skal sjanse på å gi jobben til dem når min kjole skal syes om.

Skrevet

Jeg skal gjøre dette!

Slepet skal klippes av og kjolen farges...

Polyester KAN farges, MEN bare i lyse pastell-farger for at det skal bli pent.

Silke derimot er ikke noe problem.

Dessuten kan det bli stygt om tråden som kjolen er sydd med, ikke er fargbar. Dette kan jo være lett å glemme. Perler og paljetter er kanskje heller ikke så lett å farge.

Jeg har hatt kontakt med Unik, de har peiling. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...