AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Hva er egentlig fiskepudding og fiskeboller og sånt laget av? Kjenner jeg er veldig skeptisk til å spise det. Kan fort være 53% fisk og litt fiskemasse. Hva er denne fiskemassen? Og hva er resten av puddingen laget av? Er dette fiskeverdens MUK-mat? Eller det rent og ordentlig kjøtt? Anonymous poster hash: 7fcc6...215
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Fiskepudding er fiskefilet, melk, bindemiddel (potetmel, som regel) og smakstilsetninger. Evt konserveringsmidler. Om du lager fiskepuddingen selv, vet du hva som er i. Eller kjøp fra skikkelig fiskebutikk som lager puddingen (og fiskekakene) selv - det gjør jeg når jeg ikke lager fiskematen selv. Anonymous poster hash: 89f57...b0d 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Ja, så det er filet de bruker? Er redd de bare har kvernet sammen alt mulig rusk og rask, slik de gjør når de lager f.eks kyllingkjøttdeig. Anonymous poster hash: 7fcc6...215
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Ja, så det er filet de bruker? Er redd de bare har kvernet sammen alt mulig rusk og rask, slik de gjør når de lager f.eks kyllingkjøttdeig. Anonymous poster hash: 7fcc6...215 Ja, så det er filet de bruker? Er redd de bare har kvernet sammen alt mulig rusk og rask, slik de gjør når de lager f.eks kyllingkjøttdeig. Anonymous poster hash: 7fcc6...215 Hva skulle det være? Det er ikke så mye rusk og rask igjen på en filetert fisk. Og en oppmalt miks av fiskebein og det som er igjen av fiskekjøtt på dem etter filetering vil det ikke gå an å lage fiskemat av. Heller ikke av slo eller skinn eller hoder, for å si det sånn. Det som ikke er fisk i fiskepuddingen er altså melk og en eller annen form for mel. Anonymous poster hash: 89f57...b0d 1
H80 Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 "rusk og rask" på kyllingen er faktisk også mat, og ganske godt. Jeg synes det er veldig feil å bare spise filetene og kaste resten, uansett dyr. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Ja, så det er filet de bruker? Er redd de bare har kvernet sammen alt mulig rusk og rask, slik de gjør når de lager f.eks kyllingkjøttdeig. Anonymous poster hash: 7fcc6...215 Jeg vet om en som jobbet på en fiskebollefabrill, og han spiser aldri fiskeboller. Det er nok rusket og avskjæret de bruker i fiskeboller. Selvsagt ikke fileter, det blir solgt som nettopp det. Det samme gjelder pudding. Det er oppmalt fiskeavskjær, alt man ikke kan bruke til noe annet. Anonymous poster hash: 3cb63...f0c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Jeg vet om en som jobbet på en fiskebollefabrill, og han spiser aldri fiskeboller. Det er nok rusket og avskjæret de bruker i fiskeboller. Selvsagt ikke fileter, det blir solgt som nettopp det. Det samme gjelder pudding. Det er oppmalt fiskeavskjær, alt man ikke kan bruke til noe annet.Anonymous poster hash: 3cb63...f0c Er det ikke bare bra å utnytte alle delene av fisken (evt. dyret) da? Anonymous poster hash: 72291...a2e 2
sol87 Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Hva er egentlig fiskepudding og fiskeboller og sånt laget av? Kjenner jeg er veldig skeptisk til å spise det. Kan fort være 53% fisk og litt fiskemasse. Hva er denne fiskemassen? Og hva er resten av puddingen laget av? Er dette fiskeverdens MUK-mat? Eller det rent og ordentlig kjøtt? Anonymous poster hash: 7fcc6...215 Det er ingenting i veien med MUK. Det er kanskje ikke så delikat, men det er på ingen måte skadelig å spise det en gang i blant. Jeg synes det er mye bedre å utnytte hele dyret som folk sier her, enn å kaste restene som ikke er så fristende.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Jeg vet om en som jobbet på en fiskebollefabrill, og han spiser aldri fiskeboller. Det er nok rusket og avskjæret de bruker i fiskeboller. Selvsagt ikke fileter, det blir solgt som nettopp det. Det samme gjelder pudding. Det er oppmalt fiskeavskjær, alt man ikke kan bruke til noe annet.Anonymous poster hash: 3cb63...f0c Dette er bare tull, faktisk. Hva slags rusk skulle det være?? Har du filetert fisk noengang? Og har du laget fiskemat? TS: Om du er i tvil, så kjøp fiskepuddingen din på fiskebutikk som lager den selv, som sagt. Da brukes fileter (jada) som er på grensen til å selges. Slik hindrer fiskehandlerne svinn, og vi kunder får deilig fiskepudding med høyt innhold av ren fisk. Anonymous poster hash: 89f57...b0d 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 Dette er bare tull, faktisk. Hva slags rusk skulle det være?? Har du filetert fisk noengang? Og har du laget fiskemat? TS: Om du er i tvil, så kjøp fiskepuddingen din på fiskebutikk som lager den selv, som sagt. Da brukes fileter (jada) som er på grensen til å selges. Slik hindrer fiskehandlerne svinn, og vi kunder får deilig fiskepudding med høyt innhold av ren fisk. Anonymous poster hash: 89f57...b0d ... altså: På grensen til å kunne selges som filet fordi de ikke er ferske nok lenger til det, men helt fine til å brukes i fiskemat. Anonymous poster hash: 89f57...b0d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 PS: Bein, hoder etc fra fiskeindustrien brukes ellers til fiskemel. Ikke i fiskepuddingen. Anonymous poster hash: 89f57...b0d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå