AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Hadde du klart å være borte fra 3 åringen i 1,5 mnd? (Mens barnet var med far). Hvorfor/hvorfor ikke? Gjelder i studiesammenheng. Ønsker innspill fra alle med barn! Anonymous poster hash: 53437...fd7
Pås Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Nei, det hadde jeg ikke orket! Selv om jeg var trygg for barnet hadde jeg savnet det altfor mye! 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Nei...Anonymous poster hash: bcd98...7d4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Nei. Jeg må vekk en uke for å være på sykehus i en annen kant av landet, og syntes det er ille nokAnonymous poster hash: 60970...811
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Hadde ikke gjort det med tiåringen min engang. Aldri i verden! (Og ja, jeg tenker de som velger å bli med på Farmen e.l. er forferdelige foreldre! Man drar ikke fra barna sine så lenge for egoistiske grunner!) Anonymous poster hash: 71b17...262 2
Biloba Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Er ikke mor enda, men det hørtes veldig leit ut for 3-åringen. Kan fraværet deles opp, f.eks ved at far og barn besøker på etpar helgeturer? Eller far legger noe ferietid til da hvis det er i utlandet, og det mulighet for hyppig skype i tillegg? Skal nok mye til for at jeg hadde reist.
Gjest Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Jeg kunne gjort det så lenge vi hadde hatt mulighet til å kommunisere med video over skype eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 Hadde ikke gjort det med tiåringen min engang. Aldri i verden! (Og ja, jeg tenker de som velger å bli med på Farmen e.l. er forferdelige foreldre! Man drar ikke fra barna sine så lenge for egoistiske grunner!) Anonymous poster hash: 71b17...262 For meg er det ikke snakk om Farmen deltakelse, men obligatorisk opphold i utlandet i forbindelse med studiene. Må slutte på studiet hvis jeg ikke kan reise. Var desverre ikke klar over dette når jeg begynte. (Ja, dumt av meg, ingen grunn til å gni det inn). Ts.Anonymous poster hash: 53437...fd7 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 For meg er det ikke snakk om Farmen deltakelse, men obligatorisk opphold i utlandet i forbindelse med studiene. Må slutte på studiet hvis jeg ikke kan reise. Var desverre ikke klar over dette når jeg begynte. (Ja, dumt av meg, ingen grunn til å gni det inn). Ts.Anonymous poster hash: 53437...fd7 Obligatorisk tror jeg ikke på, da har det stått tydelig info om det tidligere. Og ja, det er egosistisk, og nei jeg hadde aldri gjort det selv. Det vil alltids finne løsninger. Ingen studier har obligatorisk opphold i utlandet på 1,5 måneder uten å opplyse tydelig om det, så nå lyvet du om ett eller annet her. Anonymous poster hash: 71b17...262 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #12 Skrevet 6. august 2015 Obligatorisk tror jeg ikke på, da har det stått tydelig info om det tidligere. Og ja, det er egosistisk, og nei jeg hadde aldri gjort det selv. Det vil alltids finne løsninger. Ingen studier har obligatorisk opphold i utlandet på 1,5 måneder uten å opplyse tydelig om det, så nå lyvet du om ett eller annet her. Anonymous poster hash: 71b17...262 I all verden, hva feiler det deg? Det er selvsagt opplyst, hvor har jeg sagt at det ikke er det?! Nå må du roe deg ned litt, beskylde folk for det ene og det andre, litt småparanoid oppførsel? Anonymous poster hash: 53437...fd7 15
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #13 Skrevet 6. august 2015 Hadde du klart å være borte fra 3 åringen i 1,5 mnd? (Mens barnet var med far). Hvorfor/hvorfor ikke? Gjelder i studiesammenheng. Ønsker innspill fra alle med barn!Anonymous poster hash: 53437...fd7 Ja hvorfor ikke?? Ungen skal bli hos faren sin så skal det være mulig. T.o.m er det også mulig for skype når du kommer til å ha tid for det. Hva er det du studerer? Anonymous poster hash: 8649f...de9 11
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #14 Skrevet 6. august 2015 I all verden, hva feiler det deg? Det er selvsagt opplyst, hvor har jeg sagt at det ikke er det?! Nå må du roe deg ned litt, beskylde folk for det ene og det andre, litt småparanoid oppførsel?Anonymous poster hash: 53437...fd7 Du sa du ikke var klar over det. Og det tviler jeg på stemmer. Har aldri hørt om studie som har obligatorisk utenlandsopphold. Jeg hadde byttet studie, eller bedt om å få et annet fag istedet. Du kan søke skolen om det, og finne løsninger. Å dra fra en treåring i halvannen måned for en slik grunn er jo helt latterlig. Selvrealisering driver man med FØR man får barn, eller etter barna er store. Anonymous poster hash: 71b17...262 4
Gjest Margit Spat Skrevet 6. august 2015 #15 Skrevet 6. august 2015 Men kjære vene! Forferdelige foreldre om man oppfyller en eller annen plikt man har? Tenk på de barna som har en forelder som jobber til sjøs, i utenlandsoppdrag for Forsvaret e.l. De må ofte være lenger vekk fra partner og barn enn det TS må. Nei, TS: du slutter ikke på studiet ditt på grunn av et utenlandsopphold. Du reiser, du kommer til å savne barnet ditt ekstremt mye, men du kommer hjem uten at verken du eller barnet har tatt varig skade av atskillelsen.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #16 Skrevet 6. august 2015 Jeg synes du skal gjøre det, så lenge barnefar er med på det. Barnet har det trygt og godt med far, og dere kan kommunisere over Skype. Jeg har en pappa som reise mye og ofte i jobben. Han var borte i lengre perioder av gangen. Jeg har ikke tatt skade av det. Det er ikke slik at ens eget liv slutter om man får barn, og at man aldri skal få gjøre noe for seg selv frem til barnet er 18 år. Kjør på TS Jeg hadde aldri droppet utdanningen. Det lønner seg i det lange løp. Anonymous poster hash: 9426f...13c 8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #17 Skrevet 6. august 2015 For meg er det ikke snakk om Farmen deltakelse, men obligatorisk opphold i utlandet i forbindelse med studiene. Må slutte på studiet hvis jeg ikke kan reise. Var desverre ikke klar over dette når jeg begynte. (Ja, dumt av meg, ingen grunn til å gni det inn). Ts.Anonymous poster hash: 53437...fd7 Men i all verden, du spurte jo, og da må du forvente å få ærlige svar. Og nei, jeg er ikke den du svarte, og for å svare deg. Nei, jeg hadde ikke klart å reise i fra treåringen så lenge. Anonymous poster hash: 6f128...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 Ja, det hadde jeg kunnet gjøre. Anonymous poster hash: 272d6...c4f
Chiquita Skrevet 6. august 2015 #19 Skrevet 6. august 2015 Ja, det hadde jeg gjort... Dog ikke med glede, men gjennomført hadde jeg, uten at hverken jeg eller barnet ville hatt varige skader av den grunn 6
BeautyBox Skrevet 6. august 2015 #20 Skrevet 6. august 2015 (endret) For meg er det ikke snakk om Farmen deltakelse, men obligatorisk opphold i utlandet i forbindelse med studiene. Må slutte på studiet hvis jeg ikke kan reise. Var desverre ikke klar over dette når jeg begynte. (Ja, dumt av meg, ingen grunn til å gni det inn). Ts.Anonymous poster hash: 53437...fd7 Jeg synes det er verdt å prioritere, da du også gjør dette for familien din sin fordel, og barnet ditt, og ikke kun deg selv. Dere får bedre økonomi ved at du fullfører utdanningen din. Bare tenk på alle de sjømenn og -damer, for eksempel, som er på sjøen annenhver måned. De tjener penger til livets opphold for hele familien. Selv om det er en litt annen situasjon hvor barna kan bli vant til det, så blir det jo på en måte det samme likevel, bortsett fra at dette er et engangstilfelle for deg, TS. 3-åringen din blir jo ikke utsatt for det annenhver måned heller. Det er IKKE egoistisk, spør du meg. Endret 6. august 2015 av BeautyBox 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå