AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Del Skrevet 6. august 2015 Hei! Jeg står imellom to skoler, CBS og NHH. Jeg ønsker å jobbe med noe som inneholder økonomi og markedsføring. Fordelen med CBS er at der kan jeg gå "Business administration and service managment" allerede fra Bacheloren, og dermed få fordypet meg tidligere i markedsføringsdelen. København virker også som en spennende by, og CBS som en veldig god og anerkjent skole. Fordelen med NHH er at jeg får kontakter i Norge, mer økonomi inn i utdanningen, noe som jeg anser som et stødigere grunnlag enn markedsføring, selvom markedsføring virker morsommere. Da vil jeg også få siviløkonomtittel. Hva tenker dere? Noen med noe erfaringer? Beklager for skrivefeil, skriver fra mobilen. Anonymous poster hash: 25393...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Del Skrevet 6. august 2015 Ville valgt NHH Anonymous poster hash: 686de...685 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #3 Del Skrevet 6. august 2015 CBS og København virker mer spennende, og har mye høyere anerkjennelse globalt. Anonymous poster hash: 180ac...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #4 Del Skrevet 6. august 2015 Bachelorgraden er bedre ved NHH enn ved CBS (bedre organisering, dyktigere medstudenter), så jeg ville ihvertfall ha tatt den i Bergen og evt. dratt til Danmark for mastergraden. Da får du også noe nettverk i Norge, og det kommer godt med hvis du skal jobbe innen markedsføring. Vil også anbefale at du tar den vanlige bachelorgraden (dvs. øk.adm. i Bergen eller HA.alm. i København) og ikke den du tenker på. Markedsføring er en av retningene hvor det er vanskeligst å få fornuftig arbeid etterpå og hvor man tjener dårligst, så det kan godt være at du ombestemmer deg og vil gå en annen fordypning på mastergraden etterpå hvor du får problemer med å komme inn hvis du har byttet ut for mange fag med markedsføring. Motsatt er det sjelden noe problem å komme inn på en markedsføringsrettet mastergrad med en vanlig øk.adm.-grad.Anonymous poster hash: 0244d...c04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #5 Del Skrevet 6. august 2015 Er CBS kun markedsføring og ikke siviløkonom? Bare bachelor i markedsføring?Anonymous poster hash: cc7b3...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #6 Del Skrevet 6. august 2015 København har definitivt bedre studentliv enn noen plasser i Norge. Vist jeg skulle valgt på nytt så hadde jeg definitivt reist der Anonymous poster hash: cea20...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #7 Del Skrevet 7. august 2015 Takk for svar! Er CBS kun markedsføring og ikke siviløkonom? Bare bachelor i markedsføring?Anonymous poster hash: cc7b3...7fe Nei, altså bacheloren jeg snakker om har også flere økonomifag. De har også flere bachelorgrader som ligner mer på norsk økonomi og administrasjon, men man får ikke siviløkonomtittel, såvidt jeg har forstått. Anonymous poster hash: 25393...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #8 Del Skrevet 7. august 2015 Takk for svar! Nei, altså bacheloren jeg snakker om har også flere økonomifag. De har også flere bachelorgrader som ligner mer på norsk økonomi og administrasjon, men man får ikke siviløkonomtittel, såvidt jeg har forstått. Anonymous poster hash: 25393...da2 Det kan du godt få etter avlagt mastergrad, det avhenger av fagkombinasjonen din. En HA alm. med mastergrad på toppen vil normalt kvalifisere til det, du skal bare søke om det til godkjenningsutvalget. Når det gjelder studentliv, handler det om hva du er ute etter. København er selvfølgelig større enn Bergen, så utelivet er bedre, men samhold og studieliv på skolen er langt bedre i Bergen (jeg har erfaring fra begge studiesteder). CBS er kjempestort, og man er i mye større grad en i massen enn på NHH. Hvis du ikke får et nettverk raskt, kan det bli ensomt.Anonymous poster hash: 0244d...c04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #9 Del Skrevet 7. august 2015 Det kan du godt få etter avlagt mastergrad, det avhenger av fagkombinasjonen din. En HA alm. med mastergrad på toppen vil normalt kvalifisere til det, du skal bare søke om det til godkjenningsutvalget. Når det gjelder studentliv, handler det om hva du er ute etter. København er selvfølgelig større enn Bergen, så utelivet er bedre, men samhold og studieliv på skolen er langt bedre i Bergen (jeg har erfaring fra begge studiesteder). CBS er kjempestort, og man er i mye større grad en i massen enn på NHH. Hvis du ikke får et nettverk raskt, kan det bli ensomt.Anonymous poster hash: 0244d...c04 Anonymous poster hash: 25393...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #10 Del Skrevet 7. august 2015 Det kan du godt få etter avlagt mastergrad, det avhenger av fagkombinasjonen din. En HA alm. med mastergrad på toppen vil normalt kvalifisere til det, du skal bare søke om det til godkjenningsutvalget. Når det gjelder studentliv, handler det om hva du er ute etter. København er selvfølgelig større enn Bergen, så utelivet er bedre, men samhold og studieliv på skolen er langt bedre i Bergen (jeg har erfaring fra begge studiesteder). CBS er kjempestort, og man er i mye større grad en i massen enn på NHH. Hvis du ikke får et nettverk raskt, kan det bli ensomt.Anonymous poster hash: 0244d...c04 Okei, tusen takk! Jeg tror jeg kommer til å ende med NHH, ihvertfall i første omgang, så kanskje jeg endrer til masteren. Virker som det "tryggeste" valget. Anonymous poster hash: 25393...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. desember 2015 #11 Del Skrevet 29. desember 2015 Hold deg langt unna NHH. Der finner du først og fremst rumpeslikkende pappagutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #12 Del Skrevet 29. desember 2015 Skal du jobbe i Norge vil NHH være et tryggere valg. Folk liker folk fra sin egen "stamme", selv om CBS kan være like bra fagmessig. Anonymkode: 1de78...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 30. desember 2015 #13 Del Skrevet 30. desember 2015 Den 7.8.2015 at 17.54, AnonymBruker skrev: Okei, tusen takk! Jeg tror jeg kommer til å ende med NHH, ihvertfall i første omgang, så kanskje jeg endrer til masteren. Virker som det "tryggeste" valget. Anonymous poster hash: 25393...da2 Det tror jeg er en god idé. Da får du litt fra hver verden i tillegg til at du kan velge et utvekslingssemester også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lisemm Skrevet 11. februar 2016 #14 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Uten tvil CBS. Generalisering: På NHH finner man først og fremst konforme streitinger som er villige til å selge sjela sifor en tier. Skolen domineres av sleske posører som er opptatt av å bygge nettverk og karriere. Du finner de på LinkedIn, poserende i dress med flere hundre kontakter og CVen innprentet på forsiden. Studentene skal ha for at de er pliktdrevne og resultatorienterte. Men de er lite samfunnsengasjerte, og har få eller ingen utenomfaglige hobbyer. Ser man bort i fra profittmaksimering står NHH-studentene til stryk på de fleste andre områder. Jeg vil gå så langt som å hevde at den gjennomsnittlige NHH-studenten er uintelligent. Den typiske NHH-studenten kommer fra en konservativ familie og har blitt pushet gjennom livet. Ved finansretningen finner man de aller verste. Stereotypier er dessverre ofte sanne. NHH: Strebere, fasade, narsissisme, egoisme, sjelløst. CBS: Internasjonalt miljø, en langt mer heterogen studentmasse, København er en vakker og levende by. Endret 12. februar 2016 av lisemm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå