AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #21 Del Skrevet 6. august 2015 Hvis TS til stadighet opplever å få tilhengere og at folk blinker med fjernlysene, så er det dessverre kjøringen til TS det er noe galt med. Jeg har kjørt så utrolig mange timer i Oslo (i løpet av mange år) og kan helt sikkert telle på en hånd de gangene det har skjedd. I en travel "storby" er det irriterende å måtte forholde seg til folk som søndagskjører. Vi har nye avtaler å kjøre til - og vi skulle helst vært der i går. Anonymous poster hash: aaea4...e88 Jadda, dere er så travle og viktige atte. Anonymous poster hash: 805eb...3ac 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #22 Del Skrevet 6. august 2015 Jadda, dere er så travle og viktige atte. Anonymous poster hash: 805eb...3ac Du skjønner ikke at det er mange folk som skal i møter ol i større byer? I tillegg til kork og gjennomkjøring som gjør at masse folk er stressa og har dårlig tid? I større byer bor det folk som må ting. I små byer og på landet bor det folk som ikke har så veldig krevende jobber eller forbindelser. Forstå det. Anonymous poster hash: cd581...82c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #23 Del Skrevet 6. august 2015 Hvis TS til stadighet opplever å få tilhengere og at folk blinker med fjernlysene, så er det dessverre kjøringen til TS det er noe galt med. Jeg har kjørt så utrolig mange timer i Oslo (i løpet av mange år) og kan helt sikkert telle på en hånd de gangene det har skjedd. I en travel "storby" er det irriterende å måtte forholde seg til folk som søndagskjører. Vi har nye avtaler å kjøre til - og vi skulle helst vært der i går.Anonymous poster hash: aaea4...e88 Igjen; hvor får dere det fra? Jeg kjører sjelden i Oslo, men det er kun der jeg opplever slike ting, ergo tror jeg ikke det er noe med meg. Hva gjør jeg galt egentlig, ved å holde meg på/litt over fartsgrensen i et område med veiarbeid? Det vil si at mennesker jobber i veien, folk man må ta hensyn til, og ikke utsette for fare? Anonymous poster hash: 9630a...a04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #24 Del Skrevet 6. august 2015 Du skjønner ikke at det er mange folk som skal i møter ol i større byer? I tillegg til kork og gjennomkjøring som gjør at masse folk er stressa og har dårlig tid? I større byer bor det folk som må ting. I små byer og på landet bor det folk som ikke har så veldig krevende jobber eller forbindelser. Forstå det. Anonymous poster hash: cd581...82c Her er det vel DU som har misforstått noe vesentlig... ''Byfolk'' ass Anonymous poster hash: a4bea...c69 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #25 Del Skrevet 6. august 2015 Nei, det er de som på død og liv holder foten på bremsen som er trafikkfarlige. De skaper farlige situasjoner der folk må kjøre forbi dem. Fartsgrensene i Norge er for lave, du kan ikke forvente at folk skal respektere dem. Du kan jo bare ta bussen hvis du er så opptatt av å ligge under fartsgrensa for en hver pris. Anonymous poster hash: cd581...82c Mener du at de som holder fartsgrensen er trafikkfarlige? Neppe. Det er de som på død og liv må kjøre over fartsgrensen, siden de mener at den er altfor lav, som skaper farlige situasjoner. Dersom de hadde holdt seg til fartsgrensen de også hadde de ikke trengt til å kjøre forbi eller kjøre rett opp i andre biler. Anonymous poster hash: 5d723...0dc 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #26 Del Skrevet 6. august 2015 Du skjønner ikke at det er mange folk som skal i møter ol i større byer? I tillegg til kork og gjennomkjøring som gjør at masse folk er stressa og har dårlig tid? I større byer bor det folk som må ting. I små byer og på landet bor det folk som ikke har så veldig krevende jobber eller forbindelser. Forstå det. Anonymous poster hash: cd581...82c Hva med å reise hjemmefra tidsnok? Anonymous poster hash: 66b07...1aa 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #27 Del Skrevet 6. august 2015 Du skjønner ikke at det er mange folk som skal i møter ol i større byer? I tillegg til kork og gjennomkjøring som gjør at masse folk er stressa og har dårlig tid? I større byer bor det folk som må ting. I små byer og på landet bor det folk som ikke har så veldig krevende jobber eller forbindelser. Forstå det. Anonymous poster hash: cd581...82c Dra hjemmefra tidsnok, så rekker du det til tross for å holde fartsgrensen. Jeg blir helt matt av slike nedlatende holdninger. Selv er jeg sykehuslege og må ofte raskt på jobb med kort varsel. Jeg holder meg likevel til fartsgrensen. Anonymous poster hash: 5d723...0dc 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #28 Del Skrevet 6. august 2015 Du skjønner ikke at det er mange folk som skal i møter ol i større byer? I tillegg til kork og gjennomkjøring som gjør at masse folk er stressa og har dårlig tid? I større byer bor det folk som må ting. I små byer og på landet bor det folk som ikke har så veldig krevende jobber eller forbindelser. Forstå det. Anonymous poster hash: cd581...82c Videokonferanser har ikke kommet til "storbyen"? Anonymous poster hash: f7aa1...072 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 6. august 2015 #29 Del Skrevet 6. august 2015 Altså, jeg er "oslofolk" og bodde et lite år på bygda med trange veier og krappe svinger. Der holdt jeg fartsgrensen og bremset ned enkelte steder hvor det såvidt var plass (eller ikke plass i det hele tatt) til to biler (og håp du ikke møtte på en buss!). Likevel fikk jeg bygdefolket rett oppi rumpa på meg. Utålmodige og hissige. Så det er absolutt ikke bare oslofolk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #30 Del Skrevet 6. august 2015 Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg ligger i opptil 7, noen ganger 8, km/t over av nettopp den grunn.Anonymous poster hash: 9630a...a04 Jeg leste hva du skrev- du sa 5-6 over. Det er for lite på mange gamle biler, derav spørsmålet. Jeg spurte for å kanskje gi deg en pkepinn, ikke for å si at det nødvedigvis var noe gal med kjøringen din. Anonymous poster hash: 12d41...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #31 Del Skrevet 6. august 2015 Igjen; hvor får dere det fra? Jeg kjører sjelden i Oslo, men det er kun der jeg opplever slike ting, ergo tror jeg ikke det er noe med meg. Hva gjør jeg galt egentlig, ved å holde meg på/litt over fartsgrensen i et område med veiarbeid? Det vil si at mennesker jobber i veien, folk man må ta hensyn til, og ikke utsette for fare?Anonymous poster hash: 9630a...a04 Er litt vanskelig å svare på hva du gjør galt når man ikke har sittet på med deg (eller vet om man har kjørt bak deg). Jeg tror noen av bilistene her ville blitt ganske overrasket dersom de dro på bilferie i andre europeiske storbyer. Vi kjører ganske pent her oppe i åsen vår. Anonymous poster hash: aaea4...e88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #32 Del Skrevet 6. august 2015 Hva med å reise hjemmefra tidsnok? Anonymous poster hash: 66b07...1aa Problemet er jo nettopp det at det er såpass store byer med såpass mye trafikk at du ikke bare kan beregne tiden for å rekke ting. Det er næringsliv og industri som konkurrerer med hverandre om kunder og eksport og da vil man alltid ha det hektisk. Det er ikke som å være overlege på et lite tettsted der trafikkmengden er liten og veiene og kjøremønstrene få og forutsigbare. Anonymous poster hash: cd581...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #33 Del Skrevet 6. august 2015 Problemet er jo nettopp det at det er såpass store byer med såpass mye trafikk at du ikke bare kan beregne tiden for å rekke ting. Det er næringsliv og industri som konkurrerer med hverandre om kunder og eksport og da vil man alltid ha det hektisk. Det er ikke som å være overlege på et lite tettsted der trafikkmengden er liten og veiene og kjøremønstrene få og forutsigbare. Anonymous poster hash: cd581...82c Selvsagt kan du gjøre det. Jeg gjør det hver dag. Jeg er for øvrig sykehuslege i Oslo. Anonymous poster hash: 5d723...0dc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #34 Del Skrevet 6. august 2015 Selvsagt kan du gjøre det. Jeg gjør det hver dag. Jeg er for øvrig sykehuslege i Oslo. Anonymous poster hash: 5d723...0dc Som ikke har noe med næringslivet å gjøre i hele tatt. Anonymous poster hash: cd581...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #35 Del Skrevet 6. august 2015 Som ikke har noe med næringslivet å gjøre i hele tatt. Anonymous poster hash: cd581...82c Er jeg derfor fritatt fra trafikken? Anonymous poster hash: 5d723...0dc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #36 Del Skrevet 6. august 2015 Selvsagt kan du gjøre det. Jeg gjør det hver dag. Jeg er for øvrig sykehuslege i Oslo. Anonymous poster hash: 5d723...0dc Du kan nok beregne det ja, som har faste tider å jobbe på. Jeg har kunder å møte og kontrakter å signere. Flytt deg. Jeg har dårlig tid. Anonymous poster hash: aaea4...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #37 Del Skrevet 6. august 2015 Du skjønner ikke at det er mange folk som skal i møter ol i større byer? I tillegg til kork og gjennomkjøring som gjør at masse folk er stressa og har dårlig tid? I større byer bor det folk som må ting. I små byer og på landet bor det folk som ikke har så veldig krevende jobber eller forbindelser. Forstå det. Anonymous poster hash: cd581...82c Sæærlig Hvis du bor i en storby så kan du enten ta bena fatt, sykle eller se til å lære deg å starte i god tid. Du kan til og med velge å ta buss eller kanskje også trikk. Det er ikke synd på deg. Anonymous poster hash: 2929f...da0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #38 Del Skrevet 6. august 2015 Kjenner noen som bor i Oslo. Har sittet på med en av dem. Kjørestilen hans har blitt veldig forandret fra tidligere. Han kan fort komme opp i hastigheter som 80 i 50 sone, 100 i 60 sone o.l. Han har generelt en veldig egoistisk og aggressiv kjørestil. Anonymous poster hash: cfe0a...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #39 Del Skrevet 6. august 2015 Som ikke har noe med næringslivet å gjøre i hele tatt. Anonymous poster hash: cd581...82c Jeg må si du forteller deg selv mange fine eventyr. Tror du at det å jobbe innen næringslivet er viktigere og mer hektisk enn å være lege? Hva er det verste som kan skje om du ikke rekker frem? Antakelig at en kunde blir sur, noen penger går tapt eller aller helst er det noen papirer som ikke blir signert eller flyttet på. Du mener vel det er mer "important" enn om noen blir mye dårligere eller dør? Anonymous poster hash: 2929f...da0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #40 Del Skrevet 6. august 2015 Du kan nok beregne det ja, som har faste tider å jobbe på. Jeg har kunder å møte og kontrakter å signere. Flytt deg. Jeg har dårlig tid. Anonymous poster hash: aaea4...e88 Faste tider å jobbe på? Dersom du ser tilbake på innleggene mine skriver jeg at jeg kan bli tilkalt på svært kort varsel. Jeg synes det er synd at du setter kunder og kontrakter høyere enn menneskeliv. En aggressiv og stresset kjørestil skaper farlige situasjoner. Man skal ta hensyn til at det er andre i trafikken og overholde de regler og lover som er. Hvis ikke har man ikke noe i trafikken å gjøre. Det er mange trafikkulykker som kunne ha vært unngått. Anonymous poster hash: 5d723...0dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå