Gå til innhold

Til og fra bhg med vogn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører ikke bil. Er deg veldig rart av meg å fortsatt ha 3åringen i vogn til og fra bhg? Noen ganger sykler han men da tar det så lang tid... når han går stikker han bare av hele tiden.

Anonymous poster hash: 3a0ac...41a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet med det nei.

Anonymous poster hash: 28b30...353
AnonymBruker
Skrevet

Nei , syns ikke det er rart om du har han i vogn når han er 3 år.

Men stikker han virkelig av hele tiden når dere går? Leier du han ikke? Mine fikk ikke lov å løpe av gårde selv om de ville. Det kunne være farlig med all trafikken osv. Om nødvendig holdt jeg et godt tak i barnets hand når vi gikk.

Anonymous poster hash: a51eb...570
Skrevet

Syns ikke du skal bry deg så mye om hva andre syns og mener. Gjør det som er best for deg og barnet :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei , syns ikke det er rart om du har han i vogn når han er 3 år.

Men stikker han virkelig av hele tiden når dere går? Leier du han ikke? Mine fikk ikke lov å løpe av gårde selv om de ville. Det kunne være farlig med all trafikken osv. Om nødvendig holdt jeg et godt tak i barnets hand når vi gikk.

Anonymous poster hash: a51eb...570

Ja han må se på alt mulig. Leier han jo, men da ender det somregel med at han ligger på bakken og skriker. Er inne i en skikkelig trass periode nå.

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg hadde kuttet ut vogna tror jeg at jobben måtte ha blitt sagt opp i samme slengen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei , syns ikke det er rart om du har han i vogn når han er 3 år.Men stikker han virkelig av hele tiden når dere går? Leier du han ikke? Mine fikk ikke lov å løpe av gårde selv om de ville. Det kunne være farlig med all trafikken osv. Om nødvendig holdt jeg et godt tak i barnets hand når vi gikk. Anonymous poster hash: a51eb...570

Ja, det er lett når ungen gjør seg slapp og det ender med at du må dra en 15 kg tung sakkosekk langs asfalten..

Anonymous poster hash: b82e0...fb7

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker vogn, eller vesla tar sparkesykkel (anbefales om dere har trygg vei), ellers tar det så lang tid! Trøster meg med at vi alltid går ellers, og veldig mange leverer jo i bil, ikke store forskjellen for ungenes del. Storesøster ble tidvis trillet til hun var enda større ettersom vi hadde lang vei til bhg uten kollektivmulighet, tok nesten en time om hun gikk, 25 min om vi tok vogn.

Skrevet

Det må være ok for å sikre effektiviteten så lenge han ikke samarbeider, man skal jo nå jobben og rekke å lage middag før alle er sultne og får kort lunte.

Skrevet (endret)

Ja han må se på alt mulig. Leier han jo, men da ender det somregel med at han ligger på bakken og skriker. Er inne i en skikkelig trass periode nå.

Jeg har aldri opplevd dette med mine barn da de var små, men så har jeg aldri vært en slik dillemor som stiller knøttsmå barn foran et valg, heller. Vil du ha den blå genseren, eller kanskje den gule skjorten? Vil du ha joggesko eller støvler? osv. osv.

Jeg lar ikke en trassig, skrikende treåring bestemme over meg. Har vi tid, kan han/hun gjerne få gå. Går vi langs en trafikkert vei eller har dårlig tid, må han/hun sitte i vognen til vi er fremme dit vi skal, om barnet skriker aldri så mye.

Endret av Arabella
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd dette med mine barn da de var små, men så har jeg aldri vært en slik dillemor som stiller knøttsmå barn foran et valg, heller. Vil du ha den blå genseren, eller kanskje den gule skjorten? Vil du ha joggesko eller støvler? osv. osv.

Jeg lar ikke en trassig, skrikende treåring bestemme over meg. Har vi tid, kan han/hun gjerne få gå. Går vi langs en trafikkert vei eller har dårlig tid, må han/hun sitte i vognen til vi er fremme dit vi skal, om barnet skriker aldri så mye.

Bror og svigerinne er kjempefine oppdragere, svigerinne hadde 10 års erfaring med barn med atferdsproblemer før de fikk barn, men de har likevel ett barn i flokken som får ekstreme trass- og sinneanfall som kan vare i timevis og i flere år etter normal trassalder. De andre barna har ikke trasset nevneverdig. De fleste har normalt enkle barn, men ikke alle, uten at alle med utfordrende barn fortjener skylda selv og stempel som dillemor.

Anonymous poster hash: 5a6f3...a2a

• Liker 1
Skrevet

Om du løper avgårde med en 3åring i vogn tidlig på morgenen, så tror jeg de fleste skjønner at det er pga at du har jobb å rekke :-)

Skrevet

Det er vel ingen problem å bruke vogna? Her eg bur er det fleire som brukar vogn, men mange bærer 2-3 åringar på ryggen heim og.

Skrevet

Hvis jeg hadde kuttet ut vogna tror jeg at jobben måtte ha blitt sagt opp i samme slengen.

Haha ja. :D

Skrevet

Vogn er helt ok det. Men er jeg den eneste som tok ungen på ryggen eller skuldrene? Når barnet mitt gikk i barnehagen, hadde vi dårlig tid om morgenen, skulle rekke 2 ulike kollektivtransporter + jobben min til slutt. Om morgenen var det så trangt på bybanen at det ikke var plass til barnevogn, derfor kuttet jeg ut det og løp med barnet på ryggen til bybanen og deretter videre til barnehage. God trening da ;)

Men som sagt, vogn fordi man skal rekke jobb om morgenen, det er helt greit :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...