AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Noen som vet hvor mange kcal det er i firkantete fetaost biter/terninger? Når jeg lager salat, kan det godt bli opp til 10-15 biter. Anonymous poster hash: 7d1f6...2a2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Det står gjerne på glasset. Er du veldig opptatt av kaloriinntak må du veie maten, for å vite eksakt. Anonymous poster hash: b6399...61d 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Det står gjerne på glasset. Er du veldig opptatt av kaloriinntak må du veie maten, for å vite eksakt. Anonymous poster hash: b6399...61d Står bare pr. hundre gram.. Noen som vet hvor mange terninger det er i en sånt glass fra apetina? http://www.arla.no/vare-merkevarer/produkter/?productid=380 Anonymous poster hash: 7d1f6...2a2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Står bare pr. hundre gram.. Noen som vet hvor mange terninger det er i en sånt glass fra apetina? http://www.arla.no/vare-merkevarer/produkter/?productid=380 Anonymous poster hash: 7d1f6...2a2 Igjen er du opptatt av kaloriinntak må du neste bruke en vekt. Har du ikke, så kjøper du en, er ikke allverdens investering. Blir for dumt å spør andre hver gang du lurer på hvor mange kalorier du har inntatt. Anonymous poster hash: b6399...61d 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Igjen er du opptatt av kaloriinntak må du neste bruke en vekt. Har du ikke, så kjøper du en, er ikke allverdens investering. Blir for dumt å spør andre hver gang du lurer på hvor mange kalorier du har inntatt. Anonymous poster hash: b6399...61d Kan du ikke bare fjerne deg fra denne tråden da? Forumet er jo til for at det skal få være lov til å spørre om ting. Er lettere å spørre, enn å kjøre til butikken å kjøpe vekt. Gud så oppgitt jeg blir. Anonymous poster hash: 7d1f6...2a2 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Det blir for dumt å spørre om hvor mye kcal det er i en bit av ditt og en bit av datt. Jeg foreslår at du tar deg en spasertur eller sykkeltur til butikken, så får du brukt noen kalorier. Anonymous poster hash: c7a2d...76a 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Det blir for dumt å spørre om hvor mye kcal det er i en bit av ditt og en bit av datt. Jeg foreslår at du tar deg en spasertur eller sykkeltur til butikken, så får du brukt noen kalorier. Anonymous poster hash: c7a2d...76a I stedet for å komme med usaklig kommentarer, så la vær å kommenter. Folk altsåå....... Venter fortsatt på at noen som kanskje vet kan svare Anonymous poster hash: 7d1f6...2a2 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Nei, det er ingen som vet det. Vi går ikke rundt og teller antall terninger med fetaost vi spiser. Vi veier maten på en kjøkkenvekt og forholder oss til gram. Du får gjette på hvor mange gram en terning veier, og så gange opp med det som står på pakken. (Som alle andre uten vekt gjør.) Anonymous poster hash: c5995...c89 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Nei, det er ingen som vet det. Vi går ikke rundt og teller antall terninger med fetaost vi spiser. Vi veier maten på en kjøkkenvekt og forholder oss til gram. Du får gjette på hvor mange gram en terning veier, og så gange opp med det som står på pakken. (Som alle andre uten vekt gjør.) Anonymous poster hash: c5995...c89 Okei så du er talsperson for alle i Norge nå.. Ta nå bare å fjern deg. Anonymous poster hash: 7d1f6...2a2 1
salat Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 Er rundt 8-9 kcal i hver bit, så når du spiser 10-15 blir det jo endel (100-140). Skjønner derfor at du spør Man sparer på å kutte ned eller droppe fetaosten, om man vil spise mer magert. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 KJØP DEG EN VEKT Anonymous poster hash: ac7d7...892 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #12 Skrevet 6. august 2015 Okei så du er talsperson for alle i Norge nå.. Ta nå bare å fjern deg. Anonymous poster hash: 7d1f6...2a2 Hvis du ser på anonymkoden så er det flere forskjellige som anbefaler å bruke vekt.....så kanskje bare følge oppfordringen. Anonymous poster hash: b6399...61d 5
Million Skrevet 6. august 2015 #13 Skrevet 6. august 2015 Det står vel på beholderen/glasset som fetaosten selges i, hvor mange gram det er totalt. La oss si det selges i 200 grams glass, da. Da kan du med den kunnskapen i bakhodet lett telle hvor mange terninger som er i glasset totalt. La oss si det er 30. Da vil det si at 15 (altså halvparten) av dem veier 100 gram, siden glasset totalt inneholdt 200 gr. Og på innholdsfortegnelsen står det hvor mange kcal 100 gram har. Regn ut resten selv 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #14 Skrevet 6. august 2015 Enig med den over, dette er jo barneskolematte. Finn heller frem kalkulator eller penn og papir enn å spørre på et forum. Anonymous poster hash: 1eb80...ac2 2
Gjest Skrevet 6. august 2015 #15 Skrevet 6. august 2015 Kan du ikke bare fjerne deg fra denne tråden da? Forumet er jo til for at det skal få være lov til å spørre om ting. Er lettere å spørre, enn å kjøre til butikken å kjøpe vekt. Gud så oppgitt jeg blir. Anonymous poster hash: 7d1f6...2a2 Forumet hadde blitt fryktelig rotete hvis det var ment for å spørre om hvor mye en ert eller brødsmule veier. Det er mer ment for å stille generelle spørsmål om kosthold og trening som det går an å skape en diskusjon rundt. De aller, aller fleste som er opptatt av kalorier skjønner at de må ty til en kjøkkenvekt hvis de skal holde oversikten. Hvis ikke er det rett og slett ingen vits i å bry seg om dem. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #16 Skrevet 6. august 2015 Forumet hadde blitt fryktelig rotete hvis det var ment for å spørre om hvor mye en ert eller brødsmule veier. Det er mer ment for å stille generelle spørsmål om kosthold og trening som det går an å skape en diskusjon rundt. De aller, aller fleste som er opptatt av kalorier skjønner at de må ty til en kjøkkenvekt hvis de skal holde oversikten. Hvis ikke er det rett og slett ingen vits i å bry seg om dem. Har jo fått svar, men du/dere fortsetter å kommentere. Da bidrar du jo til at innlegget mitt ligger øverst, som igjen gjør det så innmari rotete som du sier :):):):): Anonymous poster hash: 7d1f6...2a2 1
Gjest Skrevet 6. august 2015 #17 Skrevet 6. august 2015 Har jo fått svar, men du/dere fortsetter å kommentere. Da bidrar du jo til at innlegget mitt ligger øverst, som igjen gjør det så innmari rotete som du sier :) :) :) :): Anonymous poster hash: 7d1f6...2a2 Haha. Tråden er allerede opprettet. Ikke skyv over på meg at den eksisterer. Ser jeg en kommentar jeg er uenig i svarer jeg uansett. Kanskje noen andre kan se tråden og svarene og gå til innkjøp av en vekt selv før de oppretter tråder om kaloriene i et glass med melk eller lignende. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 Hvorfor svarer dere som bare skal klage på at ts spør? Folk spør om de mest utrolige ting på dette forumet, så hvor mange kalorier det er i fetaost-terninger må da for f*** også være lov å spørre om? Hva er problemet?Anonymous poster hash: 1ded8...574 2
Gjest Skrevet 6. august 2015 #19 Skrevet 6. august 2015 Herregud så mange rare svar du får. Neste gang jeg har fetaost hjemme skal jeg jammen veie! Hvis svaret ikke stemmer overens med svaret du fikk skal jeg gi beskjed. Jeg syns det virker mer praktisk å telle terninger enn å veie, for man lager gjerne en stor salat med ost i, som flere skal spise av, og jeg sitter hvertfall ikke ved middagsbordet og plukker ut osten for så å veie den... Da er det lettere å telle terninger som tilfeldigvis havner på tallerkenen. Å veie vil uansett også gi et usikkert estimat, fordi kaloriinnholdet vil avhenge av forholdet mellom ost og olje. Så når man først skal bruke usikre målemetoder kan man like gjerne bruke det som er mest praktisk for en selv. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #20 Skrevet 6. august 2015 Herregud så mange rare svar du får. Neste gang jeg har fetaost hjemme skal jeg jammen veie! Hvis svaret ikke stemmer overens med svaret du fikk skal jeg gi beskjed. Jeg syns det virker mer praktisk å telle terninger enn å veie, for man lager gjerne en stor salat med ost i, som flere skal spise av, og jeg sitter hvertfall ikke ved middagsbordet og plukker ut osten for så å veie den... Da er det lettere å telle terninger som tilfeldigvis havner på tallerkenen. Å veie vil uansett også gi et usikkert estimat, fordi kaloriinnholdet vil avhenge av forholdet mellom ost og olje. Så når man først skal bruke usikre målemetoder kan man like gjerne bruke det som er mest praktisk for en selv. Det er her øyemål og erfaring kommer inn... Man kjøper seg en vekt, og så veier man ALT man putter på egen tallerken i en periode. (Kan være greit å lage mat til seg selv og ikke mange i denne perioden.) Så får man seg litt erfaring, og ser fort om man tar 20 eller 80 gram av noe. Deretter kan man begynne å anslå hvor mye av hver ting man tar på tallerkenen. Da trenger man ikke veie hvor mye salat man spiser sammen med noen, men tar på en porsjon man vet er ca passe for seg selv. Kaloritelling er uansett ingen eksakt vitenskap, og man må legge inn en usikkerhetsmargin på det meste. Men det gir ett visst innblikk i hvor mye kalorier man spiser over tid. Anonymous poster hash: c5995...c89 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå