Gå til innhold

Bruke kjøttet etter kraftkoking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle kokeopp litt kyllingkraft i dag. Tidligere har jeg brukt en hel kylling med skinn, kjøtt, bein og det hele. Jeg har alltid bare kastet kjøttet etter kokingen, men det er jo fryktelig unødvendig. Det er jo penger rett i søppla! Kan jeg bruke dette kjøttet i f.eks. supper og gryter? Noen som har prøvd det? Jeg vet jeg ikke trenger bruke selve kjøttet når jeg koker kraft, men det er bare sånn jeg gjør det.

Anonymous poster hash: 4a835...599
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle kokeopp litt kyllingkraft i dag. Tidligere har jeg brukt en hel kylling med skinn, kjøtt, bein og det hele. Jeg har alltid bare kastet kjøttet etter kokingen, men det er jo fryktelig unødvendig. Det er jo penger rett i søppla! Kan jeg bruke dette kjøttet i f.eks. supper og gryter? Noen som har prøvd det? Jeg vet jeg ikke trenger bruke selve kjøttet når jeg koker kraft, men det er bare sånn jeg gjør det.

Ikke la det fosskoke, så er kjøttet fint. Du kan bruke det i gryter, supper og salater. Putt rotgrønnsaker og løk i samme gryten

Anonymous poster hash: 68d10...d0b

AnonymBruker
Skrevet

Kjøttet burde passe bra til hønsefrikasse

Anonymous poster hash: d4aa8...3a9
AnonymBruker
Skrevet

Men du.. Du trenger ikke koke KJØTTET for å få kraft, det holder med bena ;)

Skjær av kjøttet før koking, så har du middag

Anonymous poster hash: 0f3e9...713

• Liker 1
Skrevet

Snakk om waste. Jeg bruker bare beina, kjøttet og skinnet skjærer jeg av. Middag i 2 dager der for oss :)

AnonymBruker
Skrevet

Enig her.

Du kan beine ut kyllingen, dvs skjære av lårene, og ta ut brystfiletene (om du er i tvil om fremgangsmåte, søk på Youtube). Så bruker du kjøttet for seg som vanlig, og koker kraft på skroget.

Jeg pleier faktisk å også å rense skroget for kyllingkjøtt etter kraftkoking, og bruke det feks i fylt paprika, quesadillas (vendt i texmexkrydder) eller i en kremet påleggssalat. Det er litt overkokt, men funker i sånne sammenhenger.

Anonymous poster hash: dbf7b...f61

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg skrev i HI er jeg fullstendig klar over dette. Jeg orker rett og slett ikke forklare hvorfor jeg gjør det sånn, og det har vel i grunn ikke du noe med heller. Virkelig, hva er det med folk på KG som ikke bare kan svare på et enkelt spørsmål? er det så vanskelig å forholde seg til spørsmålet? Jeg skrev som sagt at jeg var klar over at kjøttet ikke MÅ kokes, så hvorfor føler du behov for å opplyse om dette?

Ellers takk for svar til dere som faktisk klarte å svare på det jeg spurte om. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får svar som handler om å ikke koke kraft på hele kyllingen fordi det er det mest fornuftige mht problemstillingen du beskriver. Dette er et diskusjonsforum. Det er ikke som om du har fått svar som dreier seg om fiskekraft i stedet, feks.

Hjelpe og trøste.

Anonymous poster hash: dbf7b...f61
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...