Arnt1968 Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Hei! Jeg heter Arnt Steffensen, er kokk, og arbeider med et lite bokprosjekt. Et familiemedlem sukket litt over at det er vanskelig å finne på matretter til syklubben sin. Med glimt i øyet sa hun at hun ønsket å servere mat som er littegranne imponerende, men som gjør at hun ikke går glipp av samtalene, eller sladderen. Det hørtes ut som en litt morsom ide, å lage en kokebok med dette som utgangspunkt. Kanskje blir det noe av, hvem vet. Så hva serverer man i syklubber? Er det noen uskrevne regler, gode tips eller lignende? Med vennlig hilsen, Arnt
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Hei, så hyggelig med et besøk fra 1960! Ikke en gang moren min gikk/går i syklubb, hun er 74. Hva med misjonsforeningsmøtekokebok? Neida, men du bør starte med en blogg, så kan du sondere markedet. Hvis man på død og liv ikke kan gå glipp av sladderen er det vel bare å kjøpe noe ferdig, la mannen kokkelere (alt fra sous vide er bra og syklubbvenninnene blir veldig imponerte) eller holde seg til vin. Mat- og vin-klubber har jeg venninner (og kamerater) som har, der går det mest i gourmet, nå for tiden er matkjemi inn. Ellers syns jeg rent personlig du kan anbefale ditt familiemedlem "familiekokeboka", det er den jeg bruker mest for tiden, selv om jeg ikke syr, når noe skal være bombesikkert, godt og litt imponerende (samt enkelt). Anonymous poster hash: b2029...1f1
Gjest Zeitgeist Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Hei! Jeg heter Arnt Steffensen, er kokk, og arbeider med et lite bokprosjekt. Et familiemedlem sukket litt over at det er vanskelig å finne på matretter til syklubben sin. Med glimt i øyet sa hun at hun ønsket å servere mat som er littegranne imponerende, men som gjør at hun ikke går glipp av samtalene, eller sladderen. Det hørtes ut som en litt morsom ide, å lage en kokebok med dette som utgangspunkt. Kanskje blir det noe av, hvem vet. Så hva serverer man i syklubber? Er det noen uskrevne regler, gode tips eller lignende? Med vennlig hilsen, Arnt For en morsom idé! Hvis det er en syklubb hvor de faktisk også syr/strikker/hekler osv., så bør vel maten være slik at det blir minst mulig griseri. Så her er et par forslag: - snitter - skje-mat (altså en munnfull med mat som serveres i ei skje) - mini-pasteter - hvetelefse med fast fyll (postei, fisk, kjøtt) - hors-de'ouvres - hvitost-terninger på "tannstikker" - oliven - kjøttboller med ulike dips/sennep - skinke surret rundt melonkuler - rå grønnsaker med dip - vol-au-vent
Biloba Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Det finnes en slik bok fra 2010, den er skrevet av Kristine Lillevik og heter 8 potte'. Forfatteren har samlet oppskrifter fra reelle venneklubber, ikke nødvendigvis syklubber. Den er å få tak i enda, hvis du vil se hvordan andre har gjort det.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 Om du er kokk,så har du vel oppskrifter? Mat for syk lubben er da ikke annerledes enn mat for 4.Anonymous poster hash: e86e0...7ef
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 --snipp-- Mat for syk lubben er da ikke annerledes enn mat for 4.Anonymous poster hash: e86e0...7ef Hæh? Hvorfor var dette det første du kom på? Alle foreninger og syklubber pleier servere mat av noe slag. Anonymous poster hash: c6a51...2fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå