Gå til innhold

Salmer i kirken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør den presten som skal vie dere!

Om du kan bruke den istedet for en av salmene kan jeg ikke svare deg på. Hvis du vil bruke denne på stedet i vielsen hvor det åpnes for "andre kulturelle innslag" har du gode muligheter for å bruke den vil jeg tro.

Det som kan være litt dumt med en slik sang er dersom ingen kan den fra før. Hvis ikke prest, organist eller klokker kan den bør dere ihvertfall sørge for at noen sangføre fra familiene deres kan synge den.

Ta dette opp med presten. Så vil h*n gi deg svar på dette. Noen er liberale mht slikt andre er ikke.

Hvis prest sier ja, må også organist få beskjed,og sier h*n ja må du skaffe noter dersom ikke organisten har den fra før.

Lykke til

Skrevet

Takk.

Vi kunne vel kanskje brukt den som innslag (egentlig det jeg vil) men kjenner ingen som synger bra nok. Da må vi leie solosangere og det er jeg egentlig litt i mot.

Får tenke litt på det jeg.

Skrevet
Fin tekst. Jeg har aldri hørt sangen' date=' bare....[/quote']

Kan maile deg den - er utrolig fin ;)

Skrevet

Sender den nå. Håper bare den ikke er for stor for yahoo :wink:

Skrevet

Sitter og hører nå og har så lyst til at noen skal synge den i kirken. Noen som kan tipse meg om bra solosangere?

Skrevet

Hva med å kontakte ett lokalt kor, og hør om noen har lyst på oppdraget? Vi hadde to stykker som synger i kor til å synge vår solosang og det ble kjempebra.

Skrevet
Hva med å kontakte ett lokalt kor' date=' og hør om noen har lyst på oppdraget? Vi hadde to stykker som synger i kor til å synge vår solosang og det ble kjempebra.[/quote']

:klaske::klaske: mannen til en av venninnene mine synger i kor. Hvor kortenkt kan man være. Takk for at du får en stakkars blondine til å tenke lengre en nesa si :ler:

Skrevet

:blomst: :kysse: ble veldig glad nå. Har jo enda en sang jeg kanskje vil ha som solosang (er ikke sikker på om jeg skal ha den som felles eller solo)

Skrevet
Den kan jeg ikke si jeg har hørt...........

Last ned her hvis du vil høre ;)

Grunnen til at jeg er usikker på om jeg skal velge solosang eller allsang er fordi jeg har en veldig sangglad familie :klø:

Skrevet

Vet du, de to sangene her er så nydelige som solosang at de vil gi en kjempestemning i kirken som nettop det. Kan du ikke heller bare ha allsang på salmene og eventuelt legge opp til allsang på festen etterpå.

I hvertfall ville jeg hatt disse to sangene som solosanger - Helt klart.

Nydelige er de.

Skrevet
Vet du, de to sangene her er så nydelige som solosang at de vil gi en kjempestemning i kirken som nettop det. Kan du ikke heller bare ha allsang på salmene og eventuelt legge opp til allsang på festen etterpå.

I hvertfall ville jeg hatt disse to sangene som solosanger - Helt klart.

Nydelige er de.

egentlig veldig eing med deg :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...