Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå håper jeg noen kan hjelpe en utrolig lite nettkyndig person som undertegnede er.

Jeg har nettopp flyttet inn i hybel og har ikke tv eller trådløst nett. Jeg får nett på pc'en gjennom en kabel fra veggen og inn i dataen, men jeg skulle gjerne hatt trådløst nett, så jeg kan bruke ipad osv. Jeg fikk beskjed av en kompis om at jeg bare kan kjøpe en router og koble til den for å få det trådløst, stemmer dette? Kjipt å bruke penger på en router dersom det ikke funker. Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er nettopp en router du trenger. Fleste kommer forhåndskonfigurert så du trenger ikke å gjøre mer enn å plugge kabelen i den, og koble deg til med den med det angitte passordet som står på merket.

Ta deg en tur til nærmeste el-butikk (Lefdal, Elkjøp, Expert, osv.) og forklar situasjonen. De vil hjelpe deg å finne en router til ditt behov.

En router er altså en sånn en (eksempel): http://www.lefdal.com/product/data/nettverk-og-routere/DLAC1900/d-link-dir-880l-dual-band-wifi-router

AnonymBruker
Skrevet

Uh... LES hvordan du bytter passord på din router. Er du veldig usikker så google routernavnet, f.eks. den Devilheart (jeg trodde ikke djevler hadde hjerte?) nevnte over, da googler du: "D-Link DIR-880L set up password". Så finner du mange som beskriver bilde for bilde hvordan du gjør det.

(Finner du likevel ikke ut av det så kom tilbake hit etter å ha kjøpt en router og gitt opp med oppsett så hjelper vi så gjerne deg. :) )

Anonymous poster hash: caf41...6fb
Skrevet

Takk skal dere ha! Da skal jeg på router-jakt i dag  :laugh:

Skrevet

Uh... LES hvordan du bytter passord på din router. Er du veldig usikker så google routernavnet, f.eks. den Devilheart (jeg trodde ikke djevler hadde hjerte?) nevnte over, da googler du: "D-Link DIR-880L set up password". Så finner du mange som beskriver bilde for bilde hvordan du gjør det.

(Finner du likevel ikke ut av det så kom tilbake hit etter å ha kjøpt en router og gitt opp med oppsett så hjelper vi så gjerne deg. :) )

Anonymous poster hash: caf41...6fb

^^What he/she said. Nevnte det ikke da det kan være litt avansert for vanlige brukere, men anbefales på sterkeste at man bytter ut default passordet med noe sterkere.

Hold oss oppdaterte med hvilken router du kjøper, så hjelper vi deg med å bytte passord.

Og ja, klart vi har hjerter, er ikke heeelt hjerteløse heller da...

Skrevet

Da har jeg fått tak i router, koblet den opp og ser på film på ipaden, skulle tro jeg var IT-personell  :fnise:

Skrevet

Så bra. Fått byttet passord da?

Skrevet

Så bra. Fått byttet passord da?

Jepp, stod veldig greit forklart på bruksanvisninga!

• Liker 1
Skrevet

Supert. :) Da får du kose deg videre med filmene og seriene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...