AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Igår kom saltsuget over meg, og tok meg en miniskål med potetskruer, og ble fornøyd etter det. Men i helgene (fredag til søndag) så klarer jeg ikke begrense meg Skjønner ikke hvorfor det er slik? Liksom alt eller ingenting. Klarer meg fint med en sjokoladebit til kaffen på ukedager også… Bare i helgen alt går skeis... Anonymous poster hash: 71d2e...8ee
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Du spiser vel alt for lite ellers, da. Kroppen kommer i skikkelig spisemodus for du har sultet den hele uken. Evt så spiser du en type mat i helgen som er vanskelig å fordøye. Da kan man merke et sug i magen som ligner sult kort tid etter man har spist. Anonymous poster hash: 22707...55b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Jeg tipper det er vaner og assosiasjoner. Du forbinder helgen med kos, og kanskje også frislipp av søtt og salt og usunt. (Det er jo en helt vanlig greie i Norge. Vi starter "kosen" på fredag, og så holder vi på helgen gjennom.) Ofte har vi mye sosialt samvær i helgen og, der potetgull, sjokolade, god mat, brus og annen god drikke ofte er viktige deler av samværet. Det viktigste her er vel at du må lese ditt eget reaksjonsmønster. Hvorfor tenker jeg at jeg skal ha brus og godteri når jeg ser film? (f.eks.) Kan jeg nyte filmen uten brus og godteri? Kan jeg evt. finne alternativer? Hvis jeg setter en skål med sjokolade på bordet til gjester/familien, vil de spise opp denne, eller vil jeg komme til å spise det meste selv? Har jeg dårlige måltidsrutiner i helgene? Spiser jeg nok ordentlig mat? Og ofte nok? Kanskje begynne å spise mer etter klokka, slik de fleste gjør i hverdagen? Anonymous poster hash: 6d2b1...2e0 2
Maimira Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Er omvendt med meg, hehe... Kan spise en del snop i uken (noen ganger altfor mye), men når helgen kommer og det liksom er "lov" så har jeg ikke så lyst på det. Tror kanskje at det å fornekte seg ting man har lyst på gjør at det tar overhånd når man tillater seg noe. Har vel mest troen på å spise det man har lyst på, selvsagt med en god balanse mellom sunt og snop. Viktig å kose seg i hverdagen også. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Det er jo egentlig "bare" å ikke kjøpe så mye usunt. Jeg kjøper bare litt og dermed spiser jeg bare det.Anonymous poster hash: 09957...3a4 1
Nyttig Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Igår kom saltsuget over meg, og tok meg en miniskål med potetskruer, og ble fornøyd etter det. Men i helgene (fredag til søndag) så klarer jeg ikke begrense meg Skjønner ikke hvorfor det er slik? Liksom alt eller ingenting. Klarer meg fint med en sjokoladebit til kaffen på ukedager også… Bare i helgen alt går skeis... Anonymous poster hash: 71d2e...8ee Vektnedgang handler kun om psykisk styrke. Alt sitter i hodet, du må endre dine vaner. Kutt ut alle søtsaker over lang tid, gjerne for alltid. Aldri kjøp godteri for å ha det liggende hjemme. La det gå minst 3 uker uten godteri i det heletatt, så skal du se suget gir seg....fortsetter du med å spise dritten 1 gang i uka så forsvinner det aldri. Sånn er det bare. Spis kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker og potet/fullkornsris/psta/kikkerter/vanlig mat, Minst mulig ferdigmat så går du ned i vekt. kosen kan bestå av sunne ting som frukt og bær med lesam/skyr/gresk yoghurt++. Les deg opp, kjøp inn de riktige matvarene så du alltid har mat hjemme. Da slipper du gå på en smell å kjøpe noe fastfood-dritt. Du blir hva du spiser....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå