Gå til innhold

Dokumentaren Indias datter ... grusom voldtekt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så dokumentaren Indias datter her om dagen. Har ikke orket å se den, men har hørt så mye om den, og den ble jo forbudt i India, så da den gikk på tv bare så jeg den.

Jeg satt der og holdt meg fast ... det var håp i all elendigheten, helt til det endte i en grusom tragedie ...

Helt uvirkelig at kvinner og jenter verden over skal ha så liten verdi at menn og gutter kan gjøre hva de vil med de? De har ingen rettigheter ... og mennene og guttene blir lært opp til at det er kun de som har verdi ...

Jeg klarer ikke glemme forklaringen på hvordan de 6 mennene voldtok den 23 år gamle medisinstudenten, og deretter voldtok de henne med jernstang, og avsluttet det hele med at en av de førte hånden sin inn i skjeden hennes og dro ut innvollene ut gjennom skjeden.

Så sparket henne av bussen, sammen med kameraten hennes som de hadde banket opp ...

Dette sitter i meg, 2 dager etterpå ... de som tok imot denne jenta på sykehuset sa at de iløpet av 20 år aldri hadde sett noe lignende ... det var bare et stort hull der nede og tarmene hennes var borte...

Så fikk vi forklart hvor liten verdi og stemmerett kvinner og jenter har i India, men all demonstrasjonen og opptøyene har vel begynt å endre holdninger der nede, selv om det tar tid...

https://tv.nrk.no/program/KOID26007914/dokusommer-indias-datter

Anonymous poster hash: bf38c...d3b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

7 minutter inn i dokumentaren og jeg freser av sinne  :frustrert:  :sinna:  Dette var sinnsykt provoserende å se på!

Anonymous poster hash: 8b1de...587
AnonymBruker
Skrevet

Etter hva jeg leste i HI til TS ble jeg kvalm og tør ikke å de dokumentaren :-(😰

Rev de ut livmoren og tarmene hennes..? :-(

Hun har ikke tårmer, hvordan kan hun da spise/drikke?

Hun kan aldri få barn?

Tenk så utrolig vondt dette må ha vært (og er) for henne....😰😰😰😢😢😥😥

Anonymous poster hash: 254e0...14e

AnonymBruker
Skrevet

Etter hva jeg leste i HI til TS ble jeg kvalm og tør ikke å de dokumentaren :-(😰

Hun kan aldri få barn?

Tenk så utrolig vondt dette må ha vært (og er) for henne....😰😰😰😢😢😥😥

Hun overlevde ikke.

Anonymous poster hash: bb15b...e9f

AnonymBruker
Skrevet

Hun overlevde ikke.

Anonymous poster hash: bb15b...e9f

Stakkars, så grusomt hun må ha hatt det...

Dette er ikke bare voldtekt, det er tortur.

Jernstang og alt de røsket ut...

Hun lå ikke akkurat på sykehuset med narkose hun var våken og ble levende torturert og drept.

G r u s o m t hva mennesker (og dyr) kan gjøre mot hverandre.

Har ikke sett dokumentaren men dette er til å gråte masse av. Stakkars familien som må leve med dette og vite hva hun ble utsatt for.

AnonymBruker
Skrevet

7 minutter inn i dokumentaren og jeg freser av sinne  :frustrert:  :sinna:  Dette var sinnsykt provoserende å se på!

Anonymous poster hash: 8b1de...587

Jeg vet ... men det er håp i alle elendigheten. Håper samfunnene verden over endrer seg med tiden, selv om det vil ta tid.

Alle mennesker er like mye verdt, og menn har ingen rett til å voldta som de vil, og kvinner har rett til å få gå i fred.

AnonymBruker
Skrevet

Etter hva jeg leste i HI til TS ble jeg kvalm og tør ikke å de dokumentaren :-(

Hun kan aldri få barn?

Tenk så utrolig vondt dette må ha vært (og er) for henne....

Du kan trygt se dokumentaren. De viser ingenting ekkelt, men de prater om det som skjedde, og de prater om holdningene, og gjerningsmennene forteller sine versjoner av saken.

Om Joity (som hun heter) måtte tåle denne hendelsen, må vi tåle å se og å høre ...

Joity betyr lys på indisk...

Hun ble første voldtatt av de 6 mennene, og noen av de var påvirket av rus og alkohol, så da ble jo ting med voldtsomt enn det burde vært ...

Deretter voldtok de henne med en jernstang, så hun var nok veldig ødelagt nedentil, så da var det en mann som stakk hånden inn i skjeden hennes og rev ut tarmene og kastet de vekk ...

Hun levde ikke mange dagene .. hun var helt ødelagt .. og man lever ikke lenge uten tarmer ...

Tenk det, hun hadde nettopp fullført medisin, og skulle på kino med en venn for å feire dette, og dagen etter var det første praksisdag for henne som lege, og hun hadde hele livet foran seg.

Foreldrene hennes hadde solgt jord for å sponse medisinstudiet hennes, for de hadde ikke råd til å betale ellers.

Hun hadde også ekstrajobb utenom studiene så hun skulle ha råd til å bo i studenhjem. Hun hadde jobbet så hardt for å oppnå drømmen sin, men hjelp fra sine fattige foreldre ...

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars, så grusomt hun må ha hatt det...

Dette er ikke bare voldtekt, det er tortur.

Jernstang og alt de røsket ut...

Hun lå ikke akkurat på sykehuset med narkose hun var våken og ble levende torturert og drept.

G r u s o m t hva mennesker (og dyr) kan gjøre mot hverandre.

Har ikke sett dokumentaren men dette er til å gråte masse av. Stakkars familien som må leve med dette og vite hva hun ble utsatt for.

Dyr er ikke grusomme ... dyr kan forsvare seg og beskytte seg selv. De lever etter instinkt, og de lever etter naturens lover.

Når dyr dreper, dreper de andre dyr momentant. De torturerer ikke og er ikke som grusomme mennesker.

Men mennesker .... ingen overgår ondskapen til mennesker. Og ekstra ille blir det om mennesker ruser seg og blir helt ustabile og utilregnelige ..

Gjest Chloe87
Skrevet

Den dokumentaren er grusom! Og det verste er at de skyldige ikke har dårlig samvittighet en gang!

Skrevet

Livet er F*** meg tragisk for noen. Håper de mennene brenner til evig tid. Leste en artikkel der gjerningsmennene forklarte seg og de viste ikke et spor av anger.

India er for meg et merkelig land. Det virker som det er så utrolig mye dritt som foregår det. For det første det kastesystemet i landsbyene, de brenner kvinner levende fordi de tror kvinnene er hekser, så utrolig mange grusome voldtekter, mennesker med downs syndrom  og andre diagnoser og sykdommer bor på gata, barn er prostituerte. Mennene der, ikke bare ikke-utdannede menn, men høytstående menn uttaler seg direkte grusomt om kvinners verdi.

Det verste er at dette er ikke den eneste grusome gruppevoldtekten i India..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...