Gå til innhold

Hvor mange reisedøgn/dager har dere i jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest Citronella
Skrevet

Jeg hadde i dag en opptelling for 2014.

167 reisedøgn (med overnatting)

39 reisedager (hjemme igjen på kvelden)

Det er ganske mye, og 2015 ser heldigvis noe bedre ut, bortsett fra october/november.

Men det er altfor mye! Vurderer å selge det store huset vi kjøpte i fjor og heller kjøpe en leilighet. Vi ferierer mye også, har mye fritid. Og med hytte og stor båt er vi nesten aldri hjemme. Mannen reiser også, men mindre enn halvparten av hva jeg gjør.

Hva har dere? Og hva jobber dere med? Og hvordan påvirker det deres livssituasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen reisedager/reisedøgn. 

Jobber med administrative oppgaver m.m. Har riktignok et par dager i året hvor det kreves at jeg jobber sent grunnet middager med forhandlere etc. Det er noe jeg bare synes er hyggelig. Er veldig glad jeg slipper å reise i jobben min. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Citronella
Skrevet

Noen flere som reiser i jobb? Og kan si litt om hvordan dere opplever det?

Skrevet

Jeg reiser et par ganger i måneden, som oftest til utlandet og enten ut tidlig morgen og hjem med kveldsfly, eller ut tidlig, overnatting og hjem med kveldsfly. Det går fint, men jeg ville aldri ha ønsket å reise så mye som deg. Det er slitsomt, tar hele dagen, er relativt ineffektivt jobbmessig sett og stort sett bare stress. Jeg har ikke lyst til å bruke hele uken på jobb. Men jeg jobber i finans og man vinner en del på å sitte ansikt til ansikt med folk i en del sammenhenger.

Reiseaktiviteten øker jo høyere man kommer opp i systemet,og vil nok være en brems for meg.

Anonymous poster hash: fde65...dae

Gjest Citronella
Skrevet

Jeg reiser et par ganger i måneden, som oftest til utlandet og enten ut tidlig morgen og hjem med kveldsfly, eller ut tidlig, overnatting og hjem med kveldsfly. Det går fint, men jeg ville aldri ha ønsket å reise så mye som deg. Det er slitsomt, tar hele dagen, er relativt ineffektivt jobbmessig sett og stort sett bare stress. Jeg har ikke lyst til å bruke hele uken på jobb. Men jeg jobber i finans og man vinner en del på å sitte ansikt til ansikt med folk i en del sammenhenger.

Reiseaktiviteten øker jo høyere man kommer opp i systemet,og vil nok være en brems for meg.

Anonymous poster hash: fde65...dae

Jeg jobber mens jeg reiser og sitter på flyplasser. Forsker/foredrag/undervisning, og det er stort sett utland jeg oppholder meg i. Kjenner det begynner å tære, men jobben er såpass interessant at det er vanskelig å begrense. På plussiden har jeg mye fritid. 2016 se bedre ut, da kan jeg jobbe mer selvstendig med skrivearbeid. Takk for ditt innspill!
Skrevet

Hadde reisejobb, som ingeniør. Hadde ca 150-200 døgn i året, gjerne flere uker av gangen. Var veldig moro, spennende og lærerikt, men mest pga jobben og ikke reisingen, den gikk jeg fort lei. 

For min del så byttet jeg jobb når vi fikk unge, angrer forsåvidt ikke på det valget, men savner jobben litt av og til. 

Skrevet

På det verste/mest hektiske var jeg på reisefot med overnatting fra hver eneste mandag til hver eneste fredag kveld.

Det jeg hadde hjemme var helgene og feriene (med unntak av et par påskeferier hvor jeg ikke hadde annet valg enn å bli værende hjemmefra fordi det var kritisike aktivteter som skulle skje under min ledelse).

Slik drev jeg på i flere år i strekk.

Veldig gøy, veldig utviklende, veldig givende....og til slutt veldig frustrerende for ham som hadde jobben sin der vi jo egentlig bodde.

Så har jeg hatt en periode med 20-30 reisedøn i året, men det telles på en måte ikke.

Fremover nå i nyjobben så blir det en periode med noen reisedager, og så bare unntaksvis reising.

Anonymous poster hash: 53772...f4d
  • 3 år senere...
Skrevet (endret)

Mellom 150 og 200 reisedager i året. Men er stort sett aldri borte mer en 12 timer, så trives med det. 

Endret av Traktor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...