Gå til innhold

Kjære menn; utseende på damer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ett lite spørsmål til dere menn der ute:

Hvis dere møter en kvinne, enten det er på nett/byen/jobben/whatever, og hun er lubben/småfeit og sliter noe med acneproblemer,vil dere da gitt henne en sjans?

Dette er nettopp meg, og det dere ikke vet ved første øyekast er at jeg har begynt med kostholdsendring + treningsprogram noe som jeg følger og som vil gi resultater etter hvert. Går også på en hudpleieserie mot acne, den virker, men vil ta en stund før alt er helt bra.

Dette vet jo ikke dere ved første øyekast, og er dere da helt imot å bli kjent? Det er jo ikke slik at alle lubne/feite damer eter potetgull og klager på lavt stoffskifte, det finnes oss som gjør noe med det, men det tar selvfølgelig tid. Det samme med huden. Jeg innser mine svakheter, har tatt grep for å gjøre noe med dem, men møter du meg på byen til helgen så vet jo ikke du noe om dette..

Så til selve spørsmålet; ville dere blitt kjent med meg til tross for disse svakhetene? Dere vil jo etterhvert finne ut at jeg gjør noe mot dem, men det er jo ikke akkurat noe jeg forteller om på første date, da det er et sårt tema...

Anonymous poster hash: 25ac8...585

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, trenger å være tiltrukket.

Anonymous poster hash: f4369...7e2
  • Liker 1
Skrevet

Ja, men så er ikke jeg Guds gave til kvinnen heller. Hva jeg går etter er om jeg liker personen, ikke bare utseende, og det tror jeg er det vanligste. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde likt deg veldig godt som person, ville jeg ikke hatt noe imot å bli bedre kjent med deg. Men skal innrømme at jeg ville tenkt over at du var overvektig, og hatt litt frykt for at du ville bli enda mer overvektig med årene. Vet det høres litt overfladisk ut, men jeg må tenne på henne for å klare å ha et forhold i lengden.

Jeg er slank og trener mye selv, derfor tenker jeg kanskje litt ekstra over hva som er grunnen til at noen er overvektige i ung alder. Men vet at vekten ikke er like enkel å regulere for alle, og kjenner folk som trener jevnlig, men som likevel har en del kilo for mye.

Anonymous poster hash: a664a...c29
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg hadde vært interessert dersom det ikke kom tidlig frem dette du sier med vekten, og likevel ville jeg nok ha vært svært reservert frem til jeg eventuelt hadde sett resultater. Veldig mange tjukke mennesker som prøver å slanke seg men ikke har viljestyrken eller disiplinen til  få det til

Anonymous poster hash: c4454...066
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo fort til at man forholder seg til sånn jenta ser ut der og da, ikke hvordan hun kan komme til å se ut i fremtiden.

Du skriver lubben/småfeit, litt vanskelig å vite hva du mener i praksis uten å ha sett et representativt bilde (av en vilkårlig person) eller fått noen høyde/vekt mål. 

Som 1 representant for gruppen menn, så kan jeg jo si at jeg generelt er jeg svak for vakre ansikter og utstråling. Kroppene som hodene er festet på trenger ikke være "kopier" av undertøysmodeller fra VS. +Size og formfullt kan også være sexy så lenge man opprettholder en sånn cola-flaske-fasong med innsving i midjen.

For meg så er det viktig at jenta tar vare på seg selv og kroppen sin og lever et sunt liv. Og det virker jo som du har begynt med dette nå nylig. Om ikke du får så mye respons blant menn til å begynne med, så tror jeg at du kommer til å få det etter en stund dersom du følger treningsplan/kostholdsplan. Ikke bare fordi du vil gå ned i vekt og se sunnere ut, men fordi du vil føle deg bedre psykisk, noe de rundt deg også vil merke. Det å ha selvtillit nok til å vise fram det beste av sin personlighet er veldig attraktivt! 

Og et siste tips, ikke gi opp selv om du møter motgang. Da tenker jeg både mtp treningsmotivasjon og respons fra menn. Sett deg langsiktige realistiske mål. Og ikke baser din attraktivtet fra respons på byen (til dels et kynisk "kjøttmarked"). Oppsøk andre arenaer der man kan treffe folk. 

Anonymous poster hash: e2f21...0fc
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Jeg er 1.64cm høy og veier 57kg, så er ikke snakk om kraftig overvekt, men ønsker å få tynnere lår + mage, og strammere rumpe.

TS :-)

AnonymBruker
Skrevet

1,64 og 57 kilo er ikke det jeg forbinder med å være overvektig. Ville ansett deg som å være en slank dame. Min søster er 1,70 og ca 63-64 kilo, hun er godt trent, og slank (i mine øyne i hvert fall).

Da er det eneste du trenger å gjøre å trene, ikke å gå ned i vekt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Jeg er 1.64cm høy og veier 57kg, så er ikke snakk om kraftig overvekt, men ønsker å få tynnere lår + mage, og strammere rumpe.

TS :-)

Herregud, du er jo ikke overvektig i det hele tatt. Forvrengt kroppsbilde er ihvertfall ikke tiltrekkende.

Anonymous poster hash: 433dc...d93

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

TS! 164cm og 57kg! Og du kaller deg overvektig!? Du har en normalvekt jo!!!. Du har en BMI på 21. Normalvekt er fra 18,5 til 24,9. Det vil si at du ligger under midten for det som regnes normalvekt.

Så du trenger ikke å slanke deg! Du kan sikker begynne å trene styrke for å få litt muskler som da vil medføre at magen, lårene og rumpa kjennes fastere. Men du vil da gå opp i vekt, fordi muskler veier dobbelt så mye som fett. 

Men du skal ikke slanke deg, du er kjempefin! Hadde ikke hatt problemer med å bli mer kjent med deg, hvis jeg hadde truffet deg. Jeg ville ikke ha utelukket deg, men om du skulle ha hatt en sjanse så må det være noe mer enn bare utseendet. Men faktisk blir en jente for pen, så holder jeg meg unna, da blir jeg gående og tenker at hun hopper nok raskt over til en annen som er bedre enn meg.

En normal jente er det jeg vil ha, og du høres ut som en ganske så normal jente

Anonymous poster hash: 4cc67...94c
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, jeg innser at jeg ikke er kraftig overvektig, men har satt meg som mål å gå ned 10 kg til sommeren, samt å få en sunnere livsstil, og jeg synes jeg er godt på vei :-)

Forvrengt kroppsbilde lider jeg ikke av, da jeg er nokså lubben/feit...

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, jeg innser at jeg ikke er kraftig overvektig, men har satt meg som mål å gå ned 10 kg til sommeren, samt å få en sunnere livsstil, og jeg synes jeg er godt på vei :-)

Forvrengt kroppsbilde lider jeg ikke av, da jeg er nokså lubben/feit... Anonymous poster hash: 25ac8...585

bullshit. Dette er en pro ana tråd.

Anonymous poster hash: e2d20...653

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Forvrengt kroppsbilde lider jeg ikke av, da jeg er nokså lubben/feit...

Nei, du er ikke lubben eller feit! Hilsen ei som slet med spiseforstyrrelser i mange år. Trist av å lese om slike vrangforestillinger. Håper det ikke er andre i risikogruppen for spiseforstyrrelser som leser innlegg som dette.

Anonymous poster hash: 86027...7aa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ned 10 kilo?!

Da hadde i hvert fall ikke jeg ønsket noe forhold med deg. Du ville vært altfor tynn.

Jeg liker damer med former, ikke vaskebrett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man har da ikke et problem bare fordi man ønsker å ha synlige hoftebein, kragebein og ribbein.. Jeg syns det er vakkert og det er det jeg vil ha. Og jo, magen og lårene mine er nokså feite..

Men kunne noen ha falt for meg, selv om jeg ikke har det akkurat nå?

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Troll!

Nei! Hvorfor tror du det? Dette var et ærlig og vanskelig innlegg å skrive, og en problemstilling jeg oppriktig ønsker svar på...

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Takk skal du faen meg ha TS. Jeg er 163 og veier 57,5. Har da vitterlig ikke følt meg overvektig/lubben. Før nå.

Håper acneproblemene dine tar av fullstendig. Dårlig karma å sutre over vås som dette.

Anonymous poster hash: d3cae...83c

• Liker 3
Skrevet

Menn faller for selvtillit.

Å sutre over feite lår, feit mage og for lite synlig skjelett når du helt åpenbart er normalvektig er enten et tegn på dårlig selvtillit og/eller et hyl etter oppmerksomhet.

Så ja. Det er absolutt mulig å få napp, men å holde på en mann med slike tullefakter som dette kan bli verre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Hvorfor tror du det? Dette var et ærlig og vanskelig innlegg å skrive, og en problemstilling jeg oppriktig ønsker svar på...

TS.Anonymous poster hash: 25ac8...585

Du skjønner vel at bare fordi du synes det er vakkert å ha synlige hoftebein, kragebein og ribbein, så er ikke det et kriterium for å bli likt av en god del menn?

Anonymous poster hash: b57ab...1f5

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...