Gå til innhold

Arr etter selvskading - deal breaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden haddde jeg en veldig tøff periode i livet mitt, hvor jeg slet psykisk. Nå skal jeg ikke brette ut hele historien min, men ved et par anledninger kuttet jeg meg selv på låret. Den dag i dag skjemmes jeg over disse arrene og arrene er en stor hindring for meg med tanke på evtuelle forhold. Jeg er livredd for hvordan andre vil reagere. Jeg har unngått å være intim med menn og funnet på unnskyldninger for å la være. Hvordan ville dere reagert dersom dere oppdaget at en dere dater hadde hatt arr etter selvskading?  

(Selv ikke min egen familie og de færreste av mine venner vet om disse arrene).  

Anonymous poster hash: 878d8...d5b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Man har gått gjennom en fase i livet og har kommet ut av det med livet i behold. Jeg har det selv, og ikke en mann har reagert.

Anonymous poster hash: 63e77...350

• Liker 3
Skrevet

De vil nok bare være glade for at du overlevde den tunge tiden du gikk gjennom :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen fæle arr lengst oppe på lårene etter selvskading, og det er ingen som har reagert på det.

Jeg sier på forhånd at jeg har en god del arr, og så vidt jeg vet har det aldri vært noen deal breaker for de jeg har vært med. :)

Anonymous poster hash: e4b2f...b96
Skrevet

Noen spør, men det er veldig få som henger seg opp i det og dømmer deg for det altså!

Jeg har masse arr på armene, lårene og magen(de har lysna betraktelig nå da), og jeg har aldri opplevd at noen har funnet det særlig "off putting". Så min oppfatning er at så lenge du ikke henger deg opp i det, så gjør ikke andre det heller  :blomst: 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen dealbreaker. Hadde kanskje på et tidspunkt villet ønske en liten prat om hva som lå bak, dersom det var snakk om et fast forhold, slik at jeg visste om jeg burde være litt obs på om det virket som om ting ble tunge igjen. Utover det ville det ikke hatt noen betydning i det hele tatt.

Jeg kan jo ikke garantere for hva andre menn tenker, men jeg tenker at dette er et eksempel på en problemstilling man gjør uendelig mye større i sitt eget hode enn de egentlig hadde trengt å være. Jeg forstår godt hvorfor disse tankene kommer, for all del, men jeg tror nok ikke det er noen grunn til å bekymre seg så mye som det later til at du gjør. For meg hadde det i hvert fall overhodet ikke vært noen dealbreaker. Det kunne ikke falt meg inn.

Anonymous poster hash: b1689...42f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen dealbreaker for min del. Om noe hadde ønsket å beskytte deg, og å ta godt vare på deg, så jeg visste du hadde det bra nå, hos meg :)

Ingenting å skamme seg over. Hadde vært verre med 0 arr, og 30 sexpartnere for min del.

Anonymous poster hash: a7993...e82
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd at menn verken har sett på de, tatt spesielt på nettopp de eller spurt/pratet om de.

Mannfolk flest er allrighte dyr :)

Anonymous poster hash: 83b8a...033
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg syntes perosnlig det er sexy på menn. Jeg har mye arr på armer, mage og lår selv etter selvskading og selvom det ikke er pent på stranda så har ikke noen jeg har holdt på med reagert på at det er ekkelt eller stygt. Men da vet de at jeg har slitt og noen sier at derfor ser de på meg som en sterkere kvinne.

Anonymous poster hash: 8aea6...330
AnonymBruker
Skrevet

Det er dealbreaker for min del. Ikke pga arrene, men fordi hva det å kutte seg sier om deg som person.

Anonymous poster hash: bbebf...fcd
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For min del kommer det an på hvor nylig kuttene er. Ønsker ikke være kjip, men hadde ikke klart å være sammen med en jeg var redd for ville kutte seg igjen eller var ustabil på andre måter.

Anonymous poster hash: 1848d...2ed
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er dealbreaker for min del. Ikke pga arrene, men fordi hva det å kutte seg sier om deg som person.

Samme her. Forbinder det med veldig svake mennesker og med psykisk syke.

Anonymous poster hash: 43304...293

• Liker 2
Skrevet

Nei, men du bruker jo sikkert noe som skjuler arrene de første gangene du møter noen :) Så når en blir kjent med deg, får jo personen vite om fortiden din. Personen vil nok bare være glad for at du har kommet deg gjennom det, og ikke se på det som en dealbreaker i det heletatt.

Om noen tenker at det er en dealbreaker, er de i såfall helt tryne, og du er heldig slipper å ha mer med de å gjøre :)

Skrevet

Samme her. Forbinder det med veldig svake mennesker og med psykisk syke.

Anonymous poster hash: 43304...293

La oss si at det er noen som kuttet seg når hun var 14-15 år, og nå er voksen. Blir det ikke litt dumt å skal henne for slik hun var i tenårene? Folk kan faktisk forandre seg, vokse og blir sterkere.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig, anderledes enn hva jeg ville tenkt. Folk som har vært i en så hardt livssituasjon så de skader seg selv er folk som mest sansnnylig har vokst mye på det i ettertid også, og har en helt annen erfaring og livssyn , en slags annen type klokskap og forståelse for ting i livet og det beundrer jeg.

Anonymous poster hash: 8aea6...330

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv armene full av gamle arr som går tilbake til tenårene. Har aldri vært borti noen som ser på det som en dealbreaker. Har i dag en fantastisk kjæreste😄 Syns ikke du skal tenke så mye på de. De er en del av deg og din historie.

Anonymous poster hash: bb10c...018

AnonymBruker
Skrevet

Har masse arr på armene, aldri vært et problem. For meg så er arrene en like naturlig del av meg som at jeg er slank med små pupper, det er ikke alle som synes det er så flott heller, men flesteparten er heldigvis mer opptatt av personlighet og kjemi enn hvordan man ser ut på detaljenivå.

Er det en dealbreaker for en mann at jeg har vært ute en vinternatt før, så er det ikke mannen for meg, og vi er mest sannsynlig ikke på bølgelengde i det hele tatt. Han vil se på meg som svak og psykisk syk, og jeg vil se på han som ureflektert og fattig på livserfaring.

Heldigvis finnes det massevis av kloke menn :)

Anonymous poster hash: 9fcd4...493
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men jeg ville ønsket at arrene var fra tilbake til tid, at ikke vedkommende har store psykiske problemer i dag. Og jeg synes ikke arr er stygt i seg selv.

Anonymous poster hash: d4847...25f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er livredd for hvordan andre vil reagere. Jeg har unngått å være intim med menn og funnet på unnskyldninger for å la være. Hvordan ville dere reagert dersom dere oppdaget at en dere dater hadde hatt arr etter selvskading?  

Haha, dere jenter altså. :) Dere henger dere opp i de rareste ting. 

Det har ingenting å si for meg ihvertfall. 

Anonymous poster hash: 6876b...c20

AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke blitt sammen med noen som kuttet seg nå, men om de har fått hjelp og det var fortid ser jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: 207bf...1b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...