Gå til innhold

Hva går kommuneansatte i?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber på kontor, hvor pyntet går dere på jobb? Sko med hæl?

Begynner snart i min første jobb som nyutdannet. 😄

Anonymous poster hash: 4d76c...574

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mora mi jobber i kommunen, og hu går med helt vanlige klær. Ikke akkurat joggebukse og t skjorte, men fks svart bukse, enkel t skjorte og en tynn jakke over. Hun kan fint gå med joggesko på jobb. Hun sykler også mye hjem, så da går det i enkel bukse og knæsj orange sykkeljakke hehe :P 

Bare du ikke ser ut som en uteligger så bryr nok ingen seg hva du har på deg.

Anonymous poster hash: 3da1c...262
Gjest lipgloss
Skrevet

syns ikke du bør ha joggesko,det ser bare fælt ut spør du meg:) litt finere sko uten for høy hæl blir fint

Gjest morhjertegod
Skrevet

Ikke overpyntet, kontor jobb kan du helt klart bruke hæler, skal du gå mye så ville jeg vurdert gode pene sko. Ingen spes kleskode i kommunen, kle deg som du ønsker.

AnonymBruker
Skrevet

Kommuneansatt på kontor her.

Jeg bruker helt vanlige litt pene hverdagsklær.

Penpukser, pene tights (ikke treningstights eller slaskete bomullstights. Men sånne i dongerilignende stoff eller med skinndetaljer, faste stoffer og med pene detaljer og stikninger.

Enkle skjørt.

Pene topper, bluser, pene gensre.

Gjerne med cardigan eller pen strikkejakke til.

Og ofte et pebt skjerf eller smykke i halsen.

Jeg bruker enkle stoffsko. Må ha noen som er litt gode å gå i da det til tider kan bli mye gåing.

Anonymous poster hash: c301f...593

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i kommunen i miljøtjenesten. (Ikke helt kontor, men ikke helt helse og omsorg heller). Hos oss går man i gensere, bluser, skjorter, cardigans, finere tskjorter med jeans/ svart bukse/ hverdagsskjørt eller kjoler. Ankelstøvletter, boots som ikke er veldig grove, fine sandaler og faktisk joggesko og birkenstocks også! Det er jo veldig in nå og en behagelig trend som mange har hengt seg på.

De fleste damene bruker enkle smykker. Lite synlig neglelakk eller iøynefallende leppestift ute å går..

Ingen joggeklær eller crocs, ei heller stiletthæler eller slips.

Skal vi utenpå oppdrag har vi Feks turklær, men skifter alltid når vi kommer tilbake.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 68bc6...d62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På kontor.

I uniform ;)

Anonymous poster hash: 7b22e...5d1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens!

Anonymous poster hash: 4d76c...574

Skrevet

kommunefargede klær 

bazinga

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grå utvaskede sokker i kork-sandaler.

Brune cord-fløyel bukser. Kanskje en kjedelig utvaska skjorte du ser helsetrøya under.

Ikke løfte benene ordentlig når du subber rundt i gangene. Snakke/bevege seg sakte. Fett hår med pjuskete hockey sveis.

Husk å alltid gå med en igjengrodd kaffekopp som ikke har vært vasket siden den var ny. Alltid se trøtt ut.

Anonymous poster hash: 5230e...243

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber ikke I kommunen, men på kontor I dag hadde jeg på meg: jeans fra floyd, svart blondebluse, småsko. I morgen: grått skjørt, hvit genser, svart strømpebukse, svarte ballerinasko.Mandag: grå kjole fra kaffe, grått skjerf med stjerner, svarte strømpebukse, svarte ballerinasko. Lykke til I ny jobb! ☺

Anonymous poster hash: 3eeb8...258

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommuneansatte er en stor gruppe med mange ulike yrker og arbeidsoppgaver. Alt fra legevaktansatte, bofellesskap, sykehjem, til søppelkjørere og lærere, badevakter i svømmehall, til sekretærer på ordførerens forværelse. Så hva du her spør om er ikke lett å svare enkelt på. Men de færreste ser ut som fotomodeller på jobb i kommunen.

Anonymous poster hash: 45077...837

Skrevet

Ansatt i kommunen ✌ vi går i hverdagslige klær. Sånne kontordamer i stramme skjørt, skjorter og pumps - det er slikt man ser på tv eller sånt advokater går i.

Kontordamer i kommunen kler seg i vanlige klær, dvs skjørt, kjoler, bukser, joggesko, sandaler osv. Ikke noen stivpynta eller utfordrende klær.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber deltid i en kommune ved siden av studier, og er flere advokater som jobber i avdelingen jeg jobber i, og noen av de går med i pumps og skjørt og hele den pakka, men de går også i helt vanlige klær noen ganger. 

Anonymous poster hash: 78df5...a1f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser tråden også inneholder noen mosegrodde fordommer.

De kan vedkommende umiddelbart bare parkere der sola aldri skinner. Om de tror kommunalt ansatte er oppsopet som ingen andre ville ha så må de ta en iskald dusj, for kommunale jobber er riktignok ofte ikke like godt betalt som mange av de private jobbene, men det er den lille prisen du betaler for en jobb som ikke er kunjunkturutsatt :nigo:

Så når andre permitteres og mange blir sagt opp, da er behovet for din arbeidskraft der likevel, og oppgavene blir så langt fra færre om det private makedet endres og presses. Tvert i mot .

Og siden alle yrkesgrupper er representert innen kommunene, alt fra tannleger, ordførere, rådmenn, renovasjon, økonomi, førskoler og kommunalteknikk, så finner du en variasjon av mennesker med hver sin stil.

Noen uniformskledde og noen i sivile klær. Noen i skjørt, noen i bukser, noen med litt hæler, andre med flate sko, - akkurat som i privat næringsliv.

Anonymous poster hash: 7b22e...5d1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er alltid preppy og pent kledd på jobb i min kommune. Kjoler og oppsatt hår.

Sjekk ut min stil på pinterest.com. Heter Wonders der også. Vet ikke hvordan jeg lenker på nettbrettet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...