Gå til innhold

Når skjørt blir for vide i livet, hva gjør man da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt problem når jeg skal handle bukser og skjørt, er at jeg ikke får de siste stykket opp over lårene. Jeg er for brei. Større størrelser blir helt feil i lengden for jeg er lav.

Noen ganger så har jeg kjøpt skjørt, som jeg har greid å vrikke meg inn i. Da er bestandig problemet at jeg nesten står med linningen oppunder armene. Eller, at de blir alt for vide i livet så jeg må dra de nedover hoftene heletiden.

Mamma har gjort ørten forsøk tror jeg på å fikse på slikt mens jeg har stått og forbannet meg selv over min håpløse fassong. Noen ganger har hun greid det, andre ganger ikke. For det må tas inn i sidene, lages legg bak, linningen av og på ..masse styr.

Det er så håpløst. :roll:

Har andre lignende problem og funnet noen lur måte å løse de på? Mamma sier belte- men da ser det ut som om jeg har snurpet en sekk rundt meg.

Strikk i livet kanskje? Eller kjøpe for lite, og sette i glidelås lengre ned? Men DET er ikke lett å få pent til.

Derfor gruer jeg meg litt til å gå ut på shoppingrunde, for jeg vet hvor vanskelig det er å finne noe som jeg med letthet får på meg med en gang :( Og det er trist å gi opp plagg etter plagg på halvveien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pleid å løse det med en sikkerhetsnål i den ene eller begge sidene, i og med at jeg gjerne har gensre eller topper som skjuler linningen uansett. noen skjørt/bukser er vanskelige å gjøre noe med og da er dette siste løsning.

Skrevet

Tynne flaggrende sommerskjørt har jeg jukset med sikkerhetsnål med. Men blir skjørtene tykkere, så blir det liksom så masse til overs rundt livet/magen, og det føler jeg meg ikke vel med.

Hm, hva koster det å få skiftet glidelås tro? *vurdere å få opplæring i dette selv*

Skrevet

Svarer deg her også, jeg, i tilfelle du skulle overse det i den andre tråden: Kjøp den størrelsen som passer i livet, og ta på skjørtet over hodet i stedet. Du er gjerne smalere den veien - det er i hvert fall jeg. :wink:

Skrevet

Lurt !!! Skal prøve, lettere å vrikke på armer og skuldre liksom !

:hoppe:

Skrevet

Håper det funker for deg også! Det er jo en så latterlig enkel løsning, og jeg fatter ikke at jeg ikke kom på det før. :klaske:

Gjest Anonymous
Skrevet

Javisst, en så latterlig enkel løsning at den ihvertfall ikke funker på meg. For det første er jeg like bred over bryst og skuldre som over hoftene. Og for det andre er jeg fremdeles bredere over hofter enn rundt livet. Dermed får jeg det jo ikke lengre ned enn til livet selv om jeg skulle få det over hodet. Skjønner? Hadde skjørtet passet til å trekkes ned over hoftene hadde jeg sannsynligvis også klart å trekke det opp over hoftene...

Tar gjerne imot flere smarte tips... :roll:

Skrevet

Javel, Gjest, men hvis du vil at skjørtet skal sitte på hoftene, så passer det vel med et skjørt som er litt for stort i livet? :klø:

Gjest Anonymous
Skrevet

Sy sjøl eller få andre til å sy innsnitt bak, Ett på kvar side

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...