Gå til innhold

Stedatteren min gikk ifra babyen oppi vasken på badet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stedatteren min er 10 år og er til vanlig kjempeflink med meg og samboeren min sitt felles barn på snart 11 måneder.

Men nå nettopp skjedde det noe som stresset meg forferdelig og som gjorde at jeg mistet all tillit!!

Jeg satt i stua og skrev en mail da hun kom inn og lo og fortalte hvor søt babyen var som lekte med neglekosten mens han satt i vasken, og ville vise meg kosten.

Hvor er han? Spurte jeg litt forvirret, han er vel ikke i vasken nå??

På grunn av tonefallet mitt forsto hun tydeligvis at dette var feil, og mumlet "i vasken"... mens hun gikk mot badet.

Jeg søratt opp og løp inn, tok han ifra armene hennes og fikk bare i sjokket sagt at å gå ifra han i vasken alene var galskap og at han kunne knust hodet sitt om han falt ned.

Her snakker vi en travel kravlete krype-baby alene oppi en vask, med tilgang på varmtvann og over en meter rett ned i gulvet.

Jeg er i sjokk men under sjokket kjenner jeg at jeg er rasende.

Hvordan skal jeg håndtere dette på best mulig måte? Faren sier jo ingenting, det er jo englebarnet hans og hun må behandles med silkehansker aller helst..sukk!!!!

Jeg fatter og begriper ikke at hun kunne gjøre noe sånn.

Er jeg for streng som har lyst å kjefte skikkelig??

Anonymous poster hash: b1be4...daa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld, så nå at hun er 10, ikke 11.

Anonymous poster hash: 86181...ca5

• Liker 8
Gjest Magnifiq
Skrevet

Ja, du er for streng.

Hun er et barn, som ikke klarer å tenke på konsekvensene av å la et barn sitte på benken.

Slapp av! Det gikk fint.

Skrevet

Hun er bare ti år gammel og tenkte seg vel ikke om. Stakkars barn om du skal begynne å kjefte for at hun ikke tenker som en voksen.

Fortell henne hvorfor det kan være farlig, ikke noe mer. Og så roser du henne for å leke med søsteren sin.

• Liker 41
Skrevet

Sett deg og snakk rolig med henne. Forklar at man alltid må passe på små barn fordi de kan falle og slå seg. Hun visste nok bare ikke at det hun gjorde var farlig.

• Liker 14
Skrevet

Det er du som skal være forelder, ikke en tiåring. Let it go, herregud

• Liker 26
Skrevet

Jenta er 10. Hva gjorde hun alene med babyen - i vasken? 😳

• Liker 25
Skrevet

Som de andre sier, hun er bare et barn. Det er ikke alltid de tenker så langt. Men du må jo ta litt selvkritikk her, å la en tiåring bade en baby alene er jo ikke det smarteste å gjøre...

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal være glad for at stedatteren din til vanlig er flink med babyen deres. 

Du må passe bedre på babyen din synes jeg. 

Og lære deg mer om hvordan barn på 10 år er. De er ikke voksne skjønner du. 

Anonymous poster hash: 63547...ae9
  • Liker 15
Skrevet (endret)

Hun er 10år, og du forventer at hun skal vite at sånt er farlig?!!!??

Sett deg ned meg henne, og så forklarer du rolig hvorfor det er så farlig.

Å så sier du unnskyld for at du kjeftet. Ikke hennes skyld at du overlater babyen til henne.

Endret av MissPierce
  • Liker 18
Skrevet

Nå er det din egen feil at du levner en 10åring med en baby, ikke hennes. Du er voksen og skal kunne skjønne konsekvenser av egen handling, en 10 åring har ikke full forståelse for konsekvenser helt enda.

Hun skjønte det jo når du fikk panikk, så hun føler seg nok ille nok som det er om ikke du skal kjefte henne huden full eller straffe henne itillegg.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

En mer presis overskrift her er "mor lot datter la baby ligge i vasken".

Dette er ditt ansvar, ikke hennes. Hun er bare 10 år.

Anonymous poster hash: 45702...0f7
  • Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Javel det var da voldsomt så mange pekefingre det kom her! Jeg satt i stua og hadde babyen krypende rundt beina mine. Hun kommer inn og vil leke med ham. Som sagt er hun til vanlig knallflink å passe på at han ikke dunker seg i bordkanter osv når de leker. Så når hun er med han kan jeg senke skuldrene litt.

Så dere mener at når en storesøster løfter med seg babyen og bærer han og pludrer så skal jeg stoppe henne ifra å leke med sin egen bror fordi KG-mødrene mener jeg er gal som lar henne være med han uten at jeg kan se dem fra der jeg sitter? Unnskyld meg, men den grad av overbeskyttelse blir for drøyt for meg.

Det var bare for meg helt skrudd når vi fra morgen til kveld sier "pass på", "oj han kan falle", "hold han hvis du er i sofaen med han!" Osv, og så presterer hun å gå ifra han i vasken en meter oppe.

Hun vet også om hvor farlig varmtvann er, for jeg er utrolig streng med alle i familien mht vann og kaffekopper osv.

Anonymous poster hash: bfc5b...091

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Babyen er uansett ditt ansvar, ikke 10 åringens. 

Anonymous poster hash: 431ac...d05
  • Liker 35
Skrevet

Hvorfor var barna alene?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...