Gå til innhold

Når du sier du er en bra dame, men...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt dumpa noen ganger med setninger som begynner med "du er en bra dame" og fortsetter med "men det passer ikke nå" eller lignende.

Dere menn som har sagt dette når dere gjør det slutt, mener dere det, eller er det mest en høflig avslutning?

Og hvis du mener det, hva er det da som egentlig er grunnen til at du gjør det slutt? Utseendet? Er hun for mye kompis? Noe annet?

Jeg lurer på hva jeg gjør feil, for jeg får aldri noen til å bli, det tar alltid slutt etter ganske kort tid. Jeg er stort sett avslappet, friker ikke ut hvis han ikke svarer med en gang eller ikke alltid har tid til å være sammen med meg. Sender ikke meldinger eller ringer i ett sett. Jeg har egne interesser og klarer meg selv. Er ikke spesielt dollete, men liker å kle meg sånn jeg synes er pent, går for eksempel ikke med treningsklær hvis jeg ikke skal trene. Liker tegneserier og sci-fi. Er glad i sex og tar initiativ selv. Liker også å varte litt opp for den jeg liker og gjøre ting for å hjelpe dem.

Jeg går ikke for bad boys, men heller litt nerdete og musikkinteresserte menn som jeg synes er interessante i personlighet og selvfølgelig også utseende, men de er ikke glansbilder. Treffer ganske sjelden nye menn, så det er ikke sånn at jeg alltid har noe på gang, det er heller nesten aldri.

Jeg synes selv at jeg er ganske ålreit, men kanskje jeg har mest kompiskvaliteter og mangler kjærestekvaliteter? Utseendet synes jeg egentlig ikke er så ille, men jeg blir litt i tvil. Har liksom levd i håpet om at personligheten er vel så viktig som utseendet, men det virker ikke helt som at det stemmer.

Anonymous poster hash: 2e926...9dd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme motsatt vei. "Du er en bra mann, men sånn og sånn.."  Det går begge veier.

Skal ikke være enkelt vettu.

Anonymous poster hash: aed48...ecc
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du er litt "pleaser", og viser at "det er ikke så farlig med meg".

Anonymous poster hash: fb4bf...06d
AnonymBruker
Skrevet

Den siste gnisten er ikke der.

Alt ved deg demonstrerer at du virkelig er en bra dame eller en bra mann.

Saken er bare den at han/jeg ikke er forelsket i deg. 

Anonymous poster hash: 6d5fa...35a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt dumpa noen ganger med setninger som begynner med "du er en bra dame" og fortsetter med "men det passer ikke nå" eller lignende.

Dere menn som har sagt dette når dere gjør det slutt, mener dere det, eller er det mest en høflig avslutning?

Det er bare en frase, og det gjelder alle. 

Og hvis du mener det, hva er det da som egentlig er grunnen til at du gjør det slutt? Utseendet? Er hun for mye kompis? 

Det er hundre forskjellige mulige årsaker. Umulig å si. Grunnen til at man ikke gir den korrekte årsaken når man dumper noen er enten fordi a) man ikke er spesifikt bedt om det, og b) vedkommende blir såret.

Hvis du vil ha en oppriktig mening fra fyren som dumpet deg burde du vente til det er gått en stund, slik at han vet du er ferdig med ham og ikke bare vil ha ham tilbake. Du burde også kontakte ham f.eks. over epost så han ikke blir stilt til veggs og har tid til å svare, samt forsikre ham om at du KAN takle svaret du fvr (hvilket de fleste faktisk ikke takler). Hiv gjerne ut noen eksempler - "Var det hygiene? dårlige sosiale egenskaper? Jeg vil gjerne forbedre meg om vil derfor ha din helt oppriktige mening". 

Ikke si noe imot når du får svaret. 

Dette fungerer selvsagt bare med menn du har datet over lengre tid eller hatt et forhold med. To dater teller ikke. 

Utseendet synes jeg egentlig ikke er så ille, men jeg blir litt i tvil. Har liksom levd i håpet om at personligheten er vel så viktig som utseendet, men det virker ikke helt som at det stemmer.

Utseende er viktig - menn er visuelle og går for det de tenner på. Det er riktignok mange pene jenter der ute og alle blir gamle og grå en dag, så det skal langt mer enn et pent ansikt og en flott kropp til. Personlighet er det som får menn til å bli.

Men du kan garantert se bedre ut enn nå, så jeg ville fikset deg selv opp litt slik at du er stolt over hvordan du ser og synes du selv er attraktiv (som også gir deg bedre utstråling), fremfor å gå rundt og tenke at utseendet er noe du må kompensere for.

Anonymous poster hash: c40cb...055

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utseende er viktig - menn er visuelle og går for det de tenner på. Det er riktignok mange pene jenter der ute og alle blir gamle og grå en dag, så det skal langt mer enn et pent ansikt og en flott kropp til. Personlighet er det som får menn til å bli. Men du kan garantert se bedre ut enn nå, så jeg ville fikset deg selv opp litt slik at du er stolt over hvordan du ser og synes du selv er attraktiv (som også gir deg bedre utstråling), fremfor å gå rundt og tenke at utseendet er noe du må kompensere for. Anonymous poster hash: c40cb...055

Da er det kanskje mye det da. (Men jeg skjønner jo at det kan være en million andre grunner) Det er bare så vanskelig å bruke som motivasjon, for da er det jo underforstått at jeg ikke er bra nok, at jeg ikke er noe å ha som jeg er og må bli noe annet for å fortjene en mann. Må finne en hyggeligere motivasjon, ellers kommer det ikke til å funke.

Er kanskje litt "pleaser", men jeg liker å se at de rundt meg har det bra. Lar meg ikke tråkke på for det.

AnonymBruker
Skrevet

Da er det kanskje mye det da. (Men jeg skjønner jo at det kan være en million andre grunner) Det er bare så vanskelig å bruke som motivasjon, for da er det jo underforstått at jeg ikke er bra nok, at jeg ikke er noe å ha som jeg er og må bli noe annet for å fortjene en mann. 

Er du en av disse som er imot sminke?

Du blir ikke en annen om du spiser sunnere, trener mer eller kler deg bedre. Du er deg selv, i mer attraktiv versjon. 

Det virker som du har resignert litt på dette punktet, og finner argumenter for å gi opp. Du vil kanskje aldri se ut som Candice Swanepoel, men det vil de fleste heller ikke. Akkurat som at menn flest ikke vil bli steinrike eller se ut som Gerard Butler. Det forhindrer en ikke å foreta en innsats. Det er jo dette som er inspirasjon - klarer du aldri strekke deg etter noe hvis du ikke kan bli best?

AnonymBruker
Skrevet

Er du en av disse som er imot sminke? Du blir ikke en annen om du spiser sunnere, trener mer eller kler deg bedre. Du er deg selv, i mer attraktiv versjon. Det virker som du har resignert litt på dette punktet, og finner argumenter for å gi opp. Du vil kanskje aldri se ut som Candice Swanepoel, men det vil de fleste heller ikke. Akkurat som at menn flest ikke vil bli steinrike eller se ut som Gerard Butler. Det forhindrer en ikke å foreta en innsats. Det er jo dette som er inspirasjon - klarer du aldri strekke deg etter noe hvis du ikke kan bli best? Anonymous poster hash: c40cb...055

Nei, jeg sminker meg, men ikke så mye.

Jeg har vel resignert litt, det føles ikke som at det er så mye vits, begynner å bli for gammel. Jeg kan strekke meg etter ting uten å måtte bli best, men motivasjonen må være riktig. Dessuten vet jeg ikke hva som er "bra nok".

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde forresten vært veldig synd hvis alle menn så ut som Gerard Butler, for han synes jeg ikke er noe særlig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg sminker meg, men ikke så mye.

Jeg har vel resignert litt, det føles ikke som at det er så mye vits, begynner å bli for gammel. Jeg kan strekke meg etter ting uten å måtte bli best, men motivasjonen må være riktig. Dessuten vet jeg ikke hva som er "bra nok".

Hvor gammel er du?

Alder betyr bare at man må endre markedet sitt litt. Jeg ser kvinner absolutt hele tiden som kunne sett mye bedre ut med få grep. Og husk at du alltid, uansett alder, kan se langt bedre ut ett år fra nå.

Spm. er bare hvor mye du gidder og hvor mye det er verdt for deg å finne noen. Min erfaring tilsier at de fleste kvinner på et visst nivå er forfengelige, selv om de som har gitt opp liker å vinkle det til at det kun er menn som er kravstore. Kvinner flest vil ha en mann, og de vil ha en mann som er tiltrukket av dem fysisk, lengter etter sex med dem og synes de er feminine. Men det krever litt effort fra deres side, uansett utgangspunkt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?Alder betyr bare at man må endre markedet sitt litt. Jeg ser kvinner absolutt hele tiden som kunne sett mye bedre ut med få grep. Og husk at du alltid, uansett alder, kan se langt bedre ut ett år fra nå. Spm. er bare hvor mye du gidder og hvor mye det er verdt for deg å finne noen. Min erfaring tilsier at de fleste kvinner på et visst nivå er forfengelige, selv om de som har gitt opp liker å vinkle det til at det kun er menn som er kravstore. Kvinner flest vil ha en mann, og de vil ha en mann som er tiltrukket av dem fysisk, lengter etter sex med dem og synes de er feminine. Men det krever litt effort fra deres side, uansett utgangspunkt. Anonymous poster hash: c40cb...055

Jeg er 32.

Jeg mener ikke at menn er for kravstore, jeg skjønner jo at det er meg det er noe feil med. Det finnes så mange fine damer at jeg godt kan forstå at de heller vil ha en av dem. Jeg lurte egentlig mest på om det var noe med væremåten min som åpenbart var problematisk. Jeg har både øyne og speil, jeg vet at jeg ikke er en skjønnhetsgudinne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke for bad boys, men heller litt nerdete og musikkinteresserte menn som jeg synes er interessante i personlighet og selvfølgelig også utseende, men de er ikke glansbilder. Treffer ganske sjelden nye menn, så det er ikke sånn at jeg alltid har noe på gang, det er heller nesten aldri.d6defca99dd"] 2e926...9dd

Vet du om de "vasser i damer" eller sliter litt med å finne jenter? Er jo folk som er litt nerdete og likevel er veldig populære. Og om de faktisk ønsker kjæreste? Har selv noen nerdevenner som dater kvinner av og til selv om de ikke ønsker kjæreste.

Anonymous poster hash: fd335...78b

AnonymBruker
Skrevet

Satte folk som tenker de er for gamle faller drastisk ned mot uattraktiv ja.

Anonymous poster hash: 565e9...c09

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32.

Jeg mener ikke at menn er for kravstore, jeg skjønner jo at det er meg det er noe feil med. Det finnes så mange fine damer at jeg godt kan forstå at de heller vil ha en av dem. Jeg lurte egentlig mest på om det var noe med væremåten min som åpenbart var problematisk. Jeg har både øyne og speil, jeg vet at jeg ikke er en skjønnhetsgudinne.Anonymous poster hash: 2e926...9dd

å herregud... <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_rolleyes.gif' alt=':rolleyes:'>

Anonymous poster hash: 89055...e99

AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo være en dødsbra person selvom man desverre ikke er knallmatch med hverandre.

Har selv sagt dette til et par menn, som jeg virkelig syntes hadde alle kvaliteter jeg så etter og var skikkelig bra, og som jeg skulle ønske at jeg greide å bli forelsket i , men som kjemien ikke matchet 100% med meg. Vi kunne ha god flyt i samtale osv men både seksuell kjemi, emosjonell kjemi og psykologik kjemi må stemme for at jeg skal inngå et partnerskap

Anonymous poster hash: fe14a...294
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen mener det, andre ikke. Forstå nå at ikke alle er like.

Anonymous poster hash: aa451...5a2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv er jeg en stygg mann (30) som alltid er blitt avvist av alle damer jeg har prøvd meg på, så jeg har en mistanke om at utseendet har mye å si. Personligheten min er det ikke noe å si på. 

Men det er merkelig at du, TS, opplever dette, for jeg vet om haugevis av ultrastygge, bælfeite hurper som er sammen med kirurger og advokater som ser ut som George Clooney og har verdens beste personlighet. Poenget er at enhver kvinne, uansett hvor stygg hun er, alltid kan tiltrekke seg svært attraktive menn. 

Anonymous poster hash: dd8af...800
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det er merkelig at du, TS, opplever dette, for jeg vet om haugevis av ultrastygge, bælfeite hurper som er sammen med kirurger og advokater som ser ut som George Clooney og har verdens beste personlighet. Poenget er at enhver kvinne, uansett hvor stygg hun er, alltid kan tiltrekke seg svært attraktive menn. 

For å ta noe om datingsider:

Very attractive women do not benefit directly from online dating. If they are attractive they can meet men anywhere. Why do they create profiles on dating sites? Validation. They crave the attention of men, even those they’d label the C word. They get many messages a day and rarely respond. What happens next to the men on these sites is a lowering of standards. They begin to contact the lesser-attractive women. These women have their self-worth filled as well as their inboxes. They begin to think they are more attractive than they really are.

In the end, guys are contacting women they’d never speak with in real life (other than at 2:30 a.m.).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forelskelse fungerer ikke slik at dersom man sminker seg så faller alle mannfolka. For noen er det vanskeligere å finne en match. Ofte pga at de ikke skjønner hvilken type menn/ kvinner de liker og som ville likt dem tilbake.

Jeg leste om en dame som aldri ble forelsket før hun ble 40. DA traff hun for første gang den type person hun likte og vice versa.

Anonymous poster hash: 94864...99e

AnonymBruker
Skrevet

For å ta noe om datingsider:

Hahaha. Høres ut som en fyr som har blitt avvist noen ganger. Og det er selvsagt ikke han det er noe galt med, nei det er alle kvinnene som bare skal ha oppmerksomhet :P

Anonymous poster hash: 94864...99e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...