Gå til innhold

AAP, dealbreaker?

23 stemmer

1. 1. Er en partner på AAP uaktuelt?

• Ja
      8
    • Nei
      15

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke så mye mer å legge til. Er det uaktuelt for deg å date/gå inn i et forhold med en som er på AAP/er jobbsøker (dvs. svært lav inntekt, ikke råd til å spise ute, spandere så mye).

Anonymous poster hash: 37cdf...148

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på utseende tipper jeg. Er han/hun pen nok så er det meste mulig. 

Anonymous poster hash: 608d9...437
Skrevet

Hadde kommet an på hvorfor personen var på AAP

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AAP er det minst skumle med NAV. Det er selvfølgelig mennesker jeg ikke ville ha datet innenfor den kategorien, men det samme gjelder i grunnen de som er i arbeid også. Er forskjellige idioter i alle kretser som er et big no-no uansett. Men til poenget: AAP, det betyr at du har en grunn til å ikke være i arbeid og holder på med ting som skal hjelpe deg på ferden ut i arbeidslivet/skole igjen. Du går ikke på AAP fordi du aldri kan jobbe eller gå på skole igjen, det er et tiltak for å hjelpe deg ut igjen. Det kan være ytre eller innvendige faktorer som spiller inn, og de fleste jeg har møtt på som mottar AAP er oppegående mennesker med gode verdier, men som har truffet på uhell i forbindelse med ulykker, mishandling og annen problematikk som er godt forståelig. De jeg har truffet har mange interesser og gjør mange ting for å få tilbake livet sitt. Grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg har jobbet med flere som mottar AAP og jobber ved et hjelpetiltak.

Anonymous poster hash: 5ae4a...3a4
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kommet an på hvorfor personen var på AAP

Dette mener jeg også. Om det var fordi personen ikke gadd å jobbe, ikke hadde interesse for å ta tak i livet sitt eller ikke orket å gjøre en skikkelig innsats for å skaffe jobb så ja det hadde vært en dealbreaker.

Om det var fordi personen slet med alvorlig sykdom og var i en utredningsfase og helt avhengig av AAP, så hadde det ikke vært en dealbreaker. Man kan ikke noe for at man er syk (da mener jeg hovedsaklig de som har alvorlig sykdom eller livssituasjon, og ikke de som har mild sosial angst og nekter å trene seg opp) men man kan noe for å gi opp og å velge å ikke gjøre en innsats. Og det er turnoff for meg i tillegg til at jeg er 100% i mot misbruk av trygdesystemet da jeg vet hvor vanskelig det er for ordentlig syke å bli trodd , fordi så mange ikke er ordentlig syke.

Anonymous poster hash: 79fad...fa3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette mener jeg også. Om det var fordi personen ikke gadd å jobbe, ikke hadde interesse for å ta tak i livet sitt eller ikke orket å gjøre en skikkelig innsats for å skaffe jobb så ja det hadde vært en dealbreaker.Om det var fordi personen slet med alvorlig sykdom og var i en utredningsfase og helt avhengig av AAP, så hadde det ikke vært en dealbreaker. Man kan ikke noe for at man er syk (da mener jeg hovedsaklig de som har alvorlig sykdom eller livssituasjon, og ikke de som har mild sosial angst og nekter å trene seg opp) men man kan noe for å gi opp og å velge å ikke gjøre en innsats. Og det er turnoff for meg i tillegg til at jeg er 100% i mot misbruk av trygdesystemet da jeg vet hvor vanskelig det er for ordentlig syke å bli trodd , fordi så mange ikke er ordentlig syke. Anonymous poster hash: 79fad...fa3

Det du gjør nå er å så tvil rundt alle de som har AAP uavhengig diagnose. Har man feks møtt veggen og "bare" har "svak" sosial angst så er det uansett ikke du som avgjør om vedkommende får AAP. Det er psykolog og Nav. Utrolig mange belærende idioter som burde få seg en på trynet.

Anonymous poster hash: fefb5...e60

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men ved siden av status er det jo dette med inntekt da. Minstesatsen på AAP er rundt 11000 i måneden, og etter husleie, strøm, nett, telefon, etc er det jo ikke SÅ mye penger igjen til dating og reiser.

AnonymBruker
Skrevet

Det du gjør nå er å så tvil rundt alle de som har AAP uavhengig diagnose. Har man feks møtt veggen og "bare" har "svak" sosial angst så er det uansett ikke du som avgjør om vedkommende får AAP. Det er psykolog og Nav. Utrolig mange belærende idioter som burde få seg en på trynet.

Anonymous poster hash: fefb5...e60

Kom å gi meg en på trynet da, så skal vi se hvor stolt du blir av å slå en som sitter i rullestol og sliter med å få respekt fra nav fordi jeg er ung og nav forbinder unge som ikke kan jobbe med mange som faktisk KAN jobbe. Har man angst så kan man trene seg frisk/funksjonabel fra den, og kan gå i rehabiltering som et AAP tiltak og deretter få tilrettelagt arbeidsplass hvor man foreksempel ikke trenger å utsettes for det som trigger angsten. Jeg bagatelliserer ikke angst, men påpekte det faktum at mange ungdommer i dag tror de har større problemer enn de har.

Anonymous poster hash: 79fad...fa3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man går ikke på AAP fordi man er lat og en snylter. Når skal folk få det inn i skallen sin? AAP går man på hvis man er syk, vært i en ulykke, arbeidsskade osv og man må sette arbeid/studier på vent. Tror dere NAV lar deg motta AAP fordi du er lat? Nei.

Hilsen en som har gått på AAP for noen år siden og jobber 100% nå.

Anonymous poster hash: 475ad...9f6

• Liker 3
Skrevet

Er vel ikke så mye mer å legge til. Er det uaktuelt for deg å date/gå inn i et forhold med en som er på AAP/er jobbsøker (dvs. svært lav inntekt, ikke råd til å spise ute, spandere så mye).

Nei.

Men han må ha en plan for fremtiden,og være på vei mot et mål.Det trenger ikke være snakk om voldsomme ambisjoner om prestisjeutdanning og millioninntekt,men bare at han har et mål han jobber mot,og gjør en innsats for å nå det.

Skrevet

Man går ikke på AAP fordi man er lat og en snylter. Når skal folk få det inn i skallen sin? AAP går man på hvis man er syk, vært i en ulykke, arbeidsskade osv og man må sette arbeid/studier på vent. Tror dere NAV lar deg motta AAP fordi du er lat? Nei.

Hilsen en som har gått på AAP for noen år siden og jobber 100% nå.

Anonymous poster hash: 475ad...9f6

Det ER desverre mange av helt andre årsaker som går på AAP.

Det kan være alt fra at de prioriterer rusbruk, til at de ikke får seg jobb pga vanskelig å komme inn på arbeidsmarkedet (som det er i dag, 400 søkere på 1 butikkjobb f.eks), og noen gir opp å søke etter de har prøvd 10 ganger og ser på det som et "umulig prosjekt" ...

Man må stå på, sånn er det i hele verden nå med økonomi og jobb. Jeg kjenner til flere i begge nevnte kategorier som er helt friske men velger å ikke endre livsstil (selger dop ved siden av AAP og lever det glade festliv) eller tenker at den innsatsen de har prøvd er nok og at "nav er digg", som de selv sier.

Skrevet

Nei det er ikke en dealbreaker.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg ikke tro. Jeg går selv på AAP og har flust av tilbud fra menn. Ja, disse er i jobb, enkelte av dem med svært god inntekt. Ingen synes å bli skremt bort av min situasjon.

Anonymous poster hash: 9a214...604
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...