Gå til innhold

Er det frekt å la være å invitere familie man ikke har kontakt med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Sitter og planlegger gjesteliste til bryllupet vårt i februar, og har et lite dilemma i forhold til hvem vi skal invitere.

Jeg har stor slekt og familie som jeg har mye kontakt med. Noen ser jeg oftere enn andre men det er kun fordi et par av de bor langt vekke, kjenner de likevel godt.

Samboeren min har en ganske stor familie han også men har veldig lite kontakt med ca halvparten av dem. Han har ikke sett flere av de siden han var liten og noen husker han ikke å ha møtt eller hatt noe med i det hele tatt.

Jeg føler ikke det er naturlig å be de i bryllupet vårt, de er jo fremmede! -samboeren min bryr seg ikke så veldig om de kommer eller ikke, han sier jeg kan bestemme hvoe mange gjester vi skal ha.

Burde jeg invitere disse folkene eller kan jeg la være?

Blir jo litt skjevt fordelt hvor mange gjester som kommer fra hver av oss dersom de ikke kommer..

(Vi har cirka like mange venner).

:)

Anonymous poster hash: a6688...eb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde latt være å invitere de, akkurat som jeg ikke hadde invitert andre jeg ikke hadde hatt kontakt med på mange år. Det spiller da ingen rolle om det blir litt skjev fordeling av antall gjester?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke bedt folk jeg ikke hadde kontakt med

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt greit, så lenge det ikke blir til at det er kun ett søskenbarn som ikke blir invitert f.eks. Om det er flere innen samme "gruppe" sin blir utelatt, så er det innafor :)

Anonymous poster hash: a499e...a7c

• Liker 1
Skrevet

Vi inviterer kun de vi møtes og slikt.

Skrevet

Vi inviterte de i familien som vi omgås med til vanlig. De vi drar på ferie til. De som vi ikke hadde sett på nærmere 10 år lot vi være å invitere.

Bare pass på at det ikke er en fetter som må holde seg hjemme når søstera og foreldrene er invitert.

Skrevet

Her ville jeg tenkt over om han/dere har blitt invitert til bryllup/lignende begivenheter til disse han ikke har særlig kontakt med. Dersom de har invitert ham/dere til slikt tidligere, da ville jeg invitert dem. Om ikke så ville jeg droppet det, så lenge det er greit for ham. Kanskje noen blir skuffet over å ikke bli invitert, men er man redd for å ikke bli invitert til ting så må man selv sørge for å holde kontakten og invitere selv :)
Men om f.eks. alle dine tanter/onkler er invitert og 3 av 4 av hans tanter/onkler, så ville jeg invitert den siste tanten/onkel hans også. Med mindre man absolutt har null kontakt. 

Skrevet

Jeg var så frekk at jeg kun ba de jeg absolutt måtte ha der. Slekt og familie jeg ikke har noe forhold til, eller liker, eller kun ville bedt fordi jeg må, de var ikke invitert

Skrevet

Jeg har blitt invitert i bryllup til familie jeg ikke har noe kontakt med. For meg hadde det vært rart å møtt opp. Ville heller bare ikke blitt invitert. 

Anonymous poster hash: 8d747...963

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...