AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Gutten vår sluttet med bleie i juni. Både dag og natt. Det har knapt vært noen uhell på den tiden. Og på tirsdag var det bhg start etter ferien. Sønnen vår har da begynt bæsje i trusa. I dag var det 2-3 ganger og de hadde tatt på han bleie. Dette synes vi blir litt feil. Vi tror sønnen vår ikke føler seg trygg i bhg når det kommer til toalett situasjon og derfor skjer dette. Vi hadde samme problem i starten av bleieavvenning (når de faste ansatte var på kurs i 4 dager hadde han ikke problemer med å gå på do). Og fikk tilbakemelding fra ansatte i nabo avd. at det kunne være pga utrygghet til de faste ansatte som gjorde at han ikke turte å gå på do når de var der. Har dere noen råd? Jeg nekter å ta på gutten bleie igjen nå npr han har vært tørr i 2 mnd.Anonymous poster hash: fb6aa...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Beklager!! Dette havnet jo i heeeelt feil forum! Håper den blir flyttet til riktig plass. TsAnonymous poster hash: fb6aa...ecc
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Latskap fra de ansatte sin side Snakk med avdelingsleder eller noe og kom frem til en løsning 1
GammelKaktus Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Når han går i barnehagen så er det deres ansvar og oppgave å sørge for at barnet får gått på do. Gi de full beskjed om at de ikke skal ta på han bleier under noen omstendigheter og ta med masse skift. Enkelt og greit, ditt barn dine regler. Som en i barnehagen tll sønnen min sa, "dette får vi jo betalt for". 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Når han har bæsjet i buksa to til tre ganger på en dag har de neppe noe valg, da det er begrenset hvor mye skiftetøy barnet har i bhg. Det kan også ha vært en avtale mellom de ansatte og gutten, "men du pleier jo alltid å være så flink til å si fra, Ole." "Ja, men i dag kommer det liksom bare av seg selv kjempefort. Så jeg får ikke til det." "Kanskje vi skal ta på bleie resten av dagen, da? Ingen andre barn trenger å få vite det." "OK"Anonymous poster hash: 488cd...e8d 16
LilleBallerina Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Vi sa at de kunne kaste trusene i søppelet. Da ble det plutselig OK om han hadde uhell mange ganger til dagen. Tok noen uker så ble han helt trygg på å gå på do i barnehagen 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 3 drituhell på en dag = ok å ta på bleie. Dere og de får heller jobbe med å få han til å gi beskjed, så går det seg nok til etterhvert. Anonymous poster hash: 20fd0...263 10
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Sønnen vår har da begynt bæsje i trusa. I dag var det 2-3 ganger og de hadde tatt på han bleie. Dette synes vi blir litt feil.Anonymous poster hash: fb6aa...ecc Da har han vel ikke sluttet helt... Anonymous poster hash: 94327...6de 11
Sun Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Min gutt var redd for å bæsje på do i starten og bæsjet i trusa i flere uker selv om han hadde kontroll. Bhg sa at det ikke var uvanlig, spes for gutter. De ville ikke ta på bleie igjen, for de så jo hva problemet var. Vi ble enige om at de verste trusene ble kastet og resten ble puttet i en pose som vi foreldre kunne vaske hjemme. Plutselig løsnet det og, han måtte bare bli helt trygg.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 Da har han vel ikke sluttet helt...Anonymous poster hash: 94327...6de Dette har han jo ikke gjort på 2 mnd. Så jo. TsAnonymous poster hash: fb6aa...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 kjøp masse truser, ha masse skift og fortell bhg hvordan dere vil ha det, hvis ikke så ta det videre med sjefen der. Anonymous poster hash: 38249...a79
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #12 Skrevet 6. august 2015 kjøp masse truser, ha masse skift og fortell bhg hvordan dere vil ha det, hvis ikke så ta det videre med sjefen der. Anonymous poster hash: 38249...a79 Kan nå helt opp på regjeringsnivå det her. Anonymous poster hash: a16ad...96f 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #13 Skrevet 6. august 2015 Jeg turte ikke å gå på do i barnehagen, men jeg endte med å holde meg. Forstår at man kan ha ett uhell, men om man bæsjer på seg tre ganger på den dag så har man vel ikke evnen til å holde seg? Anonymous poster hash: 3dac9...ff5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #14 Skrevet 6. august 2015 Dette har han jo ikke gjort på 2 mnd. Så jo. TsAnonymous poster hash: fb6aa...ecc Nei, han har vært tørr i noen timer. Før det så var det 2 mnd. Det å bæsje i buksa 3 ganger i løpet av en dag i bhg er ganske mye. Syns du forlanger litt mye av de ansatte.. Anonymous poster hash: 91476...303 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #15 Skrevet 6. august 2015 Dette har han jo ikke gjort på 2 mnd. Så jo. TsAnonymous poster hash: fb6aa...ecc Ja, han har jo sluttet helt når han har uhell 2-3 ganger om dagen. Logisk. Barn glemmer ofte at de må på do eller nekter å gå i fra leken for å gå på do som fører til.... uhell.... Anonymous poster hash: 99d44...d69 1
nyher Skrevet 6. august 2015 #16 Skrevet 6. august 2015 Skjønner godt at de hadde på han bleie etter 3 bæsjeuhell. De har tross alt mange unger de skal passe på, og sikkert flere som har uhell i løpet av dagen, og mer enn nok å gjøre enn å bytte på ungen din hele dagen. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #17 Skrevet 6. august 2015 Jeg tror det er mindre traumatisk for et barn å ta på "storbarnsbleie" igjen når det ikke fungerer, enn å måtte føle på nederlaget ved å mislykkes gang på gang. "Æææhæææ, Per har bæsj i buksa! Æsje-Per! Bæsje-per!" Anonymous poster hash: 488cd...e8d 3
GammelKaktus Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 Det er mange barn som går i barnehagen som har blitt bleiefri i løpet av sommeren. Har kanskje ikke hatt et eneste uhell, men når de begynner i barnehagen så har de et par uhell. Noe av grunnen er at det er lettere å glemme seg bort når de leker, de voksne er kanskje ikke alltid like flinke å passe på, barnet føler seg ikke trygg nok til å gi beskjed til noen av de voksne osv. Uansett, når barnet er stuereint hjemme så er det faktisk barnehagens oppgave å sørge for at barnet for gått på do i barnehagen og. Det er de voksnes oppgave å få barnet til å føle seg trygg nok på at barnet kan gi de beskjed, eller minne barnet på å gå på do gjennom hele dagen. Blir helt tullete å ta bleier på et barn som fullt ut er i stand til å gå på do. Så lenge det er mer enn nok klesskift så skal det virkelig ikke være et problem altså. 2
MissPierce Skrevet 6. august 2015 #19 Skrevet 6. august 2015 Er det bare jeg som får med meg at han var tørr da han måtte være på nabo avdelingen?! Snakk med han hjemme om hvorfor han ikke går på do på avdelingen,når det gikk så fint på nabo avdelingen når han måtte være der. Kanskje dere får svar på hvorfor det blir så mange uhell. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #20 Skrevet 6. august 2015 Høres ut so at de ikke har tid til å løpe etter gutten hele tiden. Anonymous poster hash: 423fc...d83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå