Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror dere om aksjemarkedet fremover?

Anonymous poster hash: cc538...32c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det vil gå både opp og ned og hit og dit i årene fremover ;) føler meg ganske sikker på at det vil svinge en del ;)

• Liker 1
Skrevet

At det vil gå både opp og ned og hit og dit i årene fremover ;) føler meg ganske sikker på at det vil svinge en del ;)

Slik det jo gjerne gjør i aksjemarkedet.

Til TS: Sitter du med en stor avkastning etter å ha spart i mange mange år, f.eks. rett før pensjonering så ville jeg kanskje tatt ut gevinsten nå. Er du helt i starten av spareløpet så er det bare å fortsette med jevnlige innskudd, etter min mening. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Enig med posteren over. Trenger du pengene innen fem år, så kan det være en ide å ikke ha så mye i aksjer nå. Age in bonds er en grei regel å leve etter fortsatt, synes jeg. Men du trenger ikke obligasjoner (bonds) Du kan ha pengene dine i banken. Er du 60, så kan du ha 60% i banken og 40% i aksjer. Er du 30, som meg, kan du ha 30% i banken og 70% i aksjer (bolig og bufferkonto ikke inkludert i beregningen).

Jeg vet ikke hva man skal forvente fremover, men man bør ha edruelige forventninger til aksjemarkedet de neste 10-20-30 årene. 5% annualisert nominell avkastning, gitt 2% inflasjon, etter forvaltningskostnader, tror jeg vi skal være fornøyd med om 10-20 år.

Endret av Musicman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...