AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Hva tror dere om aksjemarkedet fremover? Anonymous poster hash: cc538...32c
Pengebingen Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 At det vil gå både opp og ned og hit og dit i årene fremover føler meg ganske sikker på at det vil svinge en del 1
Nåla-i-veggen Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 At det vil gå både opp og ned og hit og dit i årene fremover føler meg ganske sikker på at det vil svinge en del Slik det jo gjerne gjør i aksjemarkedet. Til TS: Sitter du med en stor avkastning etter å ha spart i mange mange år, f.eks. rett før pensjonering så ville jeg kanskje tatt ut gevinsten nå. Er du helt i starten av spareløpet så er det bare å fortsette med jevnlige innskudd, etter min mening. 1
Musicman Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 (endret) Enig med posteren over. Trenger du pengene innen fem år, så kan det være en ide å ikke ha så mye i aksjer nå. Age in bonds er en grei regel å leve etter fortsatt, synes jeg. Men du trenger ikke obligasjoner (bonds) Du kan ha pengene dine i banken. Er du 60, så kan du ha 60% i banken og 40% i aksjer. Er du 30, som meg, kan du ha 30% i banken og 70% i aksjer (bolig og bufferkonto ikke inkludert i beregningen). Jeg vet ikke hva man skal forvente fremover, men man bør ha edruelige forventninger til aksjemarkedet de neste 10-20-30 årene. 5% annualisert nominell avkastning, gitt 2% inflasjon, etter forvaltningskostnader, tror jeg vi skal være fornøyd med om 10-20 år. Endret 6. august 2015 av Musicman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå