Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie på 4, med barn på 4 og 7 år, som planlegger en helgetur til Høvringen. Det tar ca 3 timer for oss å kjøre hver vei.

Har noen av dere vært på Høvringen før? Tips til om hvor vi bør overnatte, og løyper som kan være aktuelle? Ungene er ikke så fjellvante, og ettersom Rondane er litt flatt, tenkte vi at det kunne være et fint sted å starte friluftslivet vårt på. :-)

Blir veldig takknemlig for svar!

Anonymous poster hash: e8672...f1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært på Høvringen, og det anbefales absolutt! Nydelig natur og utsikt.

Sov på hytta til ei venninne, så har dessverre ikke noe tips om steder å overnatte..

Anonymous poster hash: 76637...355

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært på Høvringen en påske, en storfamilie på 10 stk. Leide en av hyttene tilknyttet Brekkeseter (tror jeg det het... stor seter med mange utleiehus midt oppe på Høvringen).

Det var fint, egnede turområder for barn. Fine hytter, mange hester i innhegning som barna syntes det var stas å se på. Vi gikk turer både på smale veier og rett over lyngen.

Minus med Brekkeseter var at det var kjempedyrt, og at oppvaskmaskina ikke virket. Min mor hadde ikke sett for seg bugnende oppvask for 10 personer når vi hadde betalt så mye for leien. (Haha, mente ikke at det bare er min mor som vasker opp...) De prøvde å reparere, men fikk det ikke til. Vi fikk beskjed om at vi kunne la oppvasken stå (!), eller bære den inn til hovedbygningen hver dag. Det var upraktisk, og pga dette har jeg litt dårlige minner derfra.

Anonymous poster hash: 4e44b...bd4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer fra Sel og Høvringen er fjellet vårt, så der er jeg veldig godt kjent.

Jeg ville overnattet på Øigardseter. Det er nok det beste hotellet. http://www.oigardseter.no/

Det er masse turer i området som er fine for barn; Putten, Anaripigg, Formokampen, Dovrehytta, Peer Gynt etc

Anonymous poster hash: 4c58d...7e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...