AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Var i bryllup for tre ukers tid siden for ei god veninne jeg var forlover for. Da jeg takket ja tenkte jeg det ville bli kjoleprøving, bryllupsmesse®, arrangere utdrikningslag, skrive under på papirene, passe på at kjolen lå rett under fotografering og ellers. Dagen før bryllupet ble jeg invitert på middag og jentekveld da vi skulle sove i en leilighet til ei veninne av henne nærme kirken. Tenkte at det vil bli veldig hyggelig, men det viste seg at det var absolutt ikke planen, begge familiene troppet opp og det viste seg at vi skulle gjøre klart i festlokalene... Det tok fort 5-6 timer og det ble verken middag eller veninnnekveld der vi snakket om den store dagen. Dagen etterpå ble jeg sendt på flere ærend rundt omkring. Dette er på bygda så måtte langt. Ble bedt om å rydde i bilen hennes for hun skulle få noen til å pakke ned gavene dagen etter(!), det var også forventet at jeg skulle holde styr på bryllupsgavene og hvem det var fra, noe som er veldig krevende oppgave alene (eneste forlover). Hun hadde bestillt make-up/frisørtime til meg og tenkte at dette kanskje var noe som lå i bryllupsbudsjettet, men nei. Det toppet seg litt da jeg hadde skyss tilbake til Oslo dagen etter bryllupet, det viste seg at det var "forlangt" at jeg skulle bli igjen til langt utpå kveld for å rydde opp etter festen. Jeg bet tennene sammen og gjorde dette, men er dette virkelig en vanlig oppgave for en forlover? Har forlovernes oppgave gått fra å være vitne og brudens høyre hånd gjennom dagen til å bli en tjener? Anonymous poster hash: 3bf40...0a0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Jeg synes nok hun her krevde alt for mye av deg... Høres lite hyggelig ut. Anonymous poster hash: a0e5c...dfb 26
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Har hørt om flere slike bruder. Min forlover skal ikke måtte gjøre noe sårlig mer enn enn å holde tale og arrengere utdrikningslag. Anonymous poster hash: 0e12e...726 5
Poserose Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Hvis jeg skal gifte meg kommer jeg til å spørre forloveren om mye hjelp, men jeg kommer til å gjøre det soleklart at dette ikke er noe jeg forventer. Jeg vil også spørre i god tid så jeg rekker å finne noen andre hvis hun ikke ønsker å hjelpe med visse ting. På selve bryllupsdagen vil jeg nok spørre mange om småting, så ikke forlover eller enkeltgjester føler de jobber mer enn de koser seg. Bruden din glemte visst å ta praten om hvilke forventninger dere skulle ha til hverandre. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Ja, synes man kan gjøre ting klart på forhånd! Likevel følte jeg dette som toppen av frekkhet uansett. Det er klart jeg stiller opp som hjelp, holder tale og slikt, men det er måte på! Da kan man heller bruke litt av bryllupsbudsjettet på å ordne slike ting som skal være i orden til dagen, ikke kreve det av gjester og forlovere. Heldigvis så er nok dette den ene dagen i livet, og derfor jeg holdt ut, men har vært med i masse bryllup og da har alltid slike ting vært avklart på forhånd, og har aldri opplevd dette. Kunne ALDRI bedt noen om å fikse/rydde lokalet, det hadde jeg ikke hatt nerver til å gjøre. Men selvsagt er det enklere og billigere å be venner og familie om å gjøre slikt enn å betale litt ekstra. Da ville jeg hvertfall spandert noe fint på forloverne i etterkant av bryllupet som takk for hjelpen. Leser på forumet her så mange hyggelige bruder som betaler for frisør, som virkelig har det hyggelig med sine beste veninner, men så er det jo selvsagt noen bridezillaer som forventer og forventer. Dessverre var hun av den typen. Men man lærer så lenge man lever Anonymous poster hash: 7c0d2...93f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Fy flate...Anonymous poster hash: 90a6a...b37 1
Maleficenta Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 Var i bryllup for tre ukers tid siden for ei god veninne jeg var forlover for. Da jeg takket ja tenkte jeg det ville bli kjoleprøving, bryllupsmesse®, arrangere utdrikningslag, skrive under på papirene, passe på at kjolen lå rett under fotografering og ellers. Dagen før bryllupet ble jeg invitert på middag og jentekveld da vi skulle sove i en leilighet til ei veninne av henne nærme kirken. Tenkte at det vil bli veldig hyggelig, men det viste seg at det var absolutt ikke planen, begge familiene troppet opp og det viste seg at vi skulle gjøre klart i festlokalene... Det tok fort 5-6 timer og det ble verken middag eller veninnnekveld der vi snakket om den store dagen. Dagen etterpå ble jeg sendt på flere ærend rundt omkring. Dette er på bygda så måtte langt. Ble bedt om å rydde i bilen hennes for hun skulle få noen til å pakke ned gavene dagen etter(!), det var også forventet at jeg skulle holde styr på bryllupsgavene og hvem det var fra, noe som er veldig krevende oppgave alene (eneste forlover). Hun hadde bestillt make-up/frisørtime til meg og tenkte at dette kanskje var noe som lå i bryllupsbudsjettet, men nei. Det toppet seg litt da jeg hadde skyss tilbake til Oslo dagen etter bryllupet, det viste seg at det var "forlangt" at jeg skulle bli igjen til langt utpå kveld for å rydde opp etter festen. Jeg bet tennene sammen og gjorde dette, men er dette virkelig en vanlig oppgave for en forlover? Har forlovernes oppgave gått fra å være vitne og brudens høyre hånd gjennom dagen til å bli en tjener?Anonymous poster hash: 3bf40...0a0 Hun der hadde jeg droppa fra livet mitt for å si det sånn 1
Måndagsbarn Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Dette var drøyt, synes jeg. Du får takke pent for jobben og hilse henne at du gleder deg til det er hennes tur til å være ryddehjelp/taxi/arrangør/organisator ++ i ditt bryllup ; ) 12
Gjest O.G. Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Seriøst, du kunne satt grenser selv også da. Gitt kjerringa en beskjed.
melatonin Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Forenter ikke alt det der av min forlover, forventer egentlig bare at hun skal møte opp og ha forlover rollen i vielsen, al annet er frivillig. Min forlover er veldig på at hun vil hjelpe til, og jeg prøver å begrense så det ikke blir for mye for henne. Synes bruden hadde urealistiske forventinger av deg, å holde styr på gavene er litt mye for en pers(spørs litt på størrelsen på bryllupet). Det er og lov å sette grenser selv, spesielt å bestemme selv når du drar dagen etter bryllupet, da er din oppgave fullført!
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 For en grusom opplevelse som forlover! Jeg giftet meg forrige helg, hvor min forlover oppgave fra jeg spurte henne ett år tilbake var: Ha meg på overnatting natt til bryllupet, være med meg til frisør og til kirken (vi ble hentet) og legge slør riktig vei under vielsen. Hun fikk være med på der hun ønsket underveis, men bare hyggelige ting. Hun ordnet et nydelig utrikningslag, og jeg håper hun har hatt en fin opplevelse. Det du har vært gjennom er ikke innenfor hva jeg mener var en forlover-rolle.... Gavene ble ordnet av de som ønsket av familie. Min forlover ønsket ikke dette, men min søster ville veldig gjerne. Da deligerer man det videre. Makan for en kjip venninne du har... Anonymous poster hash: c07a2...902
Luckiness Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Jeg tenker at bruden må avtale med forlover på forhånd hva oppgavene til forloveren er. Tror det er veldig forskjellig hva bruder ønsker. Noen vil sikkert ha forloveren med på alt fra save the date kort, pynting av lokaler og til å rette på kjolen. Som forlover kan man også etterspørre forventningene til bruden. Og man har lov å si at man dessverre ikke har tid til ditt og datt, fordi man ikke fikk beskjed om det tidligere.
The Kitten Skrevet 10. august 2015 #13 Skrevet 10. august 2015 Var i bryllup for tre ukers tid siden for ei god veninne jeg var forlover for. Da jeg takket ja tenkte jeg det ville bli kjoleprøving, bryllupsmesse®, arrangere utdrikningslag, skrive under på papirene, passe på at kjolen lå rett under fotografering og ellers. Dagen før bryllupet ble jeg invitert på middag og jentekveld da vi skulle sove i en leilighet til ei veninne av henne nærme kirken. Tenkte at det vil bli veldig hyggelig, men det viste seg at det var absolutt ikke planen, begge familiene troppet opp og det viste seg at vi skulle gjøre klart i festlokalene... Det tok fort 5-6 timer og det ble verken middag eller veninnnekveld der vi snakket om den store dagen. Dagen etterpå ble jeg sendt på flere ærend rundt omkring. Dette er på bygda så måtte langt. Ble bedt om å rydde i bilen hennes for hun skulle få noen til å pakke ned gavene dagen etter(!), det var også forventet at jeg skulle holde styr på bryllupsgavene og hvem det var fra, noe som er veldig krevende oppgave alene (eneste forlover). Hun hadde bestillt make-up/frisørtime til meg og tenkte at dette kanskje var noe som lå i bryllupsbudsjettet, men nei. Det toppet seg litt da jeg hadde skyss tilbake til Oslo dagen etter bryllupet, det viste seg at det var "forlangt" at jeg skulle bli igjen til langt utpå kveld for å rydde opp etter festen. Jeg bet tennene sammen og gjorde dette, men er dette virkelig en vanlig oppgave for en forlover? Har forlovernes oppgave gått fra å være vitne og brudens høyre hånd gjennom dagen til å bli en tjener? Anonymous poster hash: 3bf40...0a0 Hvorfor fant du deg i dette? Hvis jeg noen gang gifter meg vil jeg at absolutt alle skal ha det bra.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 Skulle selvsagt ikke funnet meg i det, og tolerer vanligvis ikke slikt overhodet. Men tenkte at dette var den ene dagen i livet hennes, så bet tennene sammen, og var litt usikker på hva en forlovers oppgave faktisk var. Var bare dødsfornøyd når alt var ferdig, og slik skal det jo ikke være! Anonymous poster hash: 7c0d2...93f 2
Blackbird Skrevet 15. august 2015 #15 Skrevet 15. august 2015 Syns du høres ut som en veldig tålmodig og snill venninne! Forstår godt at du bet tennene sammen og bare holdt ut! En vil jo ikke "ødelegge" dagen for bruden heller... Jeg syns det høres veldig voldsomt, storforlangende og arrogant ut av bruden. Håper du klarer å riste det av deg, klappe deg selv på skulderen og gå videre. Hev deg over det! 😊 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #16 Skrevet 16. august 2015 Nå er jeg mann, men om en kompis hadde gitt meg slike oppgaver som forlover, så hadde han blitt fortalt at jeg herved sier fra meg "stillingen" som forlover og at jeg dropper bryllupet. Anonymous poster hash: 2669d...2c7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå