Teardrop Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 (endret) Skal selge å lurer på om jeg kan stape ting inn i skap for å få bort personlige ting... Feks klesska, kan jeg stappe stæsj inni der? Eller kommer folk til å åpnne å se rotet å miste kjøpelysten? :/ Har selv kun åpnet ett ska på visning,det var en skyvedørsgarderobe som jeg ønsket å se hvordan så ut inni, om det var hyller, kleshengere elller stådhyller..... Endret 5. august 2015 av Teardrop
Grønt blad Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Jeg åpner skap som følger med salget for å se hvordan løsningen er inni. Klesskap følger som regel med, og jeg har åpnet klesskap. Så lenge det ikke lukter vondt eller er skittent undertøy der, så bryr jeg meg ikke. Tror de fleste skjønner at selger bor i boligen som skal selges. Det er lurt å la det være ryddig i skapet under kjøkkenvasken, da mange ønsker å se inn der. 1
Viktualia Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Jeg åpner enkelte skap som vil komme til å følge med leiligheten, for å se at det henger sammen og er i orden. Kjøkkenskap feks.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Jeg åpner alt av skap og skuffer som blir stående igjen i leiligheten, mest for å kjenne at gangjern og skinner er som de skal, og for å se at det ikke er et kjempelag med skitt der inne. I leiligheten jeg endte opp med å kjøpe, var det et kjempekaos i alle skap og skuffer, men det påvirket meg overhodet ikke negativt - alt åpnet og lukket seg fint, og det var tross alt bare unnaryddet rot, det var ikke mange års dritt som ikke hadde vært rørt. Uansett - har du sjansen til å rydde unna i esker og putte i boden, for eksempel, er det antakelig hakket bedre. Det kan tenkes at enkelte kan påvirkes i svakt negativ retning av dette, kanskje ubevisst. Men likevel, de fleste som skal kjøpe leilighet er mer eller mindre rasjonelle aktører som vet hva som er relevant og ikke. Anonymous poster hash: 52c72...080
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Nei. Skapløsningen har ingenting å si på om jeg vil legge inn bud eller ikke. Viser skapet seg å være upraktisk, så kan jeg vel skaffe et nytt. Var på visning en gang hvor et par åpnet alle skapene på soverommene, og mange personlige ting datt ut på gulvet. Anonymous poster hash: 26081...788 1
Tvist Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Kjøkkenskap og garderobeskap må du nesten regne med blir åpnet. Spesielt i kjøkkenskap er det viktig å ha det rent og ryddig, da folk vil se stoppekran, rør og lignende. Småskap ville jeg aldri ha åpnet. 1
Gjest Margit Spat Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 De gangene jeg har kjøpt bolig har jeg åpnet en del skap. Jeg har vært særlig obs på skapene under vasken på kjøkkenet og på baderom. Dette for å se etter spor etter eventuelle vannlekkasjer. Garderobeskap som er fastmonterte har jeg også kikket i for å se hva slags løsninger som er brukt og om de er slarkete.
Fiolinisten Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Ja, jeg gjør det fordi jeg har opplevd at det av og til er skjult mugg og råte i taket inn i skapet (om dette er fra den gamle typen skap som deler samme tak som rommet.) Når jeg var på en del visninger sist gang jeg skulle kjøpe så kom jeg over 4 leiligheter som var slik, av den typen der jeg hadde tenkt å legge inn bud før jeg så dette. Åpner også alle skap på kjøkken og badrom. Det er idioti å ikke sjekke dette, da en kan finne mange problemer der som kan koste både tid og penger å fikse, og i verste fall er helseskadelig om en ikke gjør noe med det. 1
Grønt blad Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Jeg kan også finne på å dra fram møbler for å se hvordan det er bak. Etter utallige visninger har jeg sett både det ene og andre når jeg har kikket bak møbler som ikke står inntil veggen, ting som hadde vært dyre og/eller arbeidskrevende å rette opp, og som dermed har gjort at jeg ikke har lagt inn bud. Jeg åpner og lukker minst ett vindu i boligen. Vinduer som er vanskelige å åpne/lukke kan indikere problemer med fukt. Har også opplevd at et vindu som stod oppe var nesten umulig å lukke. Det var nok ikke et ønske om frisk luft som var årsaken til at vinduet stod oppe denne dagen. Kommentar: Bolig er den største investeringen vanlig mennesker gjør, og jeg fatter ikke at flere ikke leser mer om boligen før visning eller sjekker mer og nøyere på visning før de legger inn bud. Tror mange ubehagelige overraskelser kunne vært unngått etter overtakelsen om flere sjekket nøye. Beklager avsporingen. 4
Teardrop Skrevet 5. august 2015 Forfatter #10 Skrevet 5. august 2015 Takk for svar! Det er nemlig et innebyget klesskap som følger med salget. Siden vi veit at et må åpnes forsiktig for at man ikke skal bli begravd i puter og dyner får jeg finne på et annet sted å legge det
Pinkee Skrevet 5. august 2015 #11 Skrevet 5. august 2015 Selvsagt åpner man skap på visning. Alle skap som følger med boligen. Også vinduer og dører. 3
Teardrop Skrevet 5. august 2015 Forfatter #12 Skrevet 5. august 2015 Jeg kan også finne på å dra fram møbler for å se hvordan det er bak. Etter utallige visninger har jeg sett både det ene og andre når jeg har kikket bak møbler som ikke står inntil veggen, ting som hadde vært dyre og/eller arbeidskrevende å rette opp, og som dermed har gjort at jeg ikke har lagt inn bud. Jeg åpner og lukker minst ett vindu i boligen. Vinduer som er vanskelige å åpne/lukke kan indikere problemer med fukt. Har også opplevd at et vindu som stod oppe var nesten umulig å lukke. Det var nok ikke et ønske om frisk luft som var årsaken til at vinduet stod oppe denne dagen. Kommentar: Bolig er den største investeringen vanlig mennesker gjør, og jeg fatter ikke at flere ikke leser mer om boligen før visning eller sjekker mer og nøyere på visning før de legger inn bud. Tror mange ubehagelige overraskelser kunne vært unngått etter overtakelsen om flere sjekket nøye. Beklager avsporingen. Så ikke dette som noen avsporing egentlig. Alle tips mtp salg tar jeg imot med åpne armer akuratt nå Takker. Vi har heldigivs ikke plassert møbler over feil
Gjest Solsmil Skrevet 5. august 2015 #13 Skrevet 5. august 2015 Ja, jeg åpner alltid skap på visning, særlig på kjøkken og baderom. Da for å se etter tegn på fuktskader. Jeg leter også etter det andre plasser, og du må nesten regne med at folk som skal kjøpe bolig (og som vet hva de gjør) vil være litt grundig. Det betyr ikke at det ikke kan ligge noe inni skapene, men du må regne med at folk ser det. Jeg tror ikke de mister kjøpelysten fordi det er rot der.
Pinkee Skrevet 5. august 2015 #14 Skrevet 5. august 2015 Takk for svar! Det er nemlig et innebyget klesskap som følger med salget. Siden vi veit at et må åpnes forsiktig for at man ikke skal bli begravd i puter og dyner får jeg finne på et annet sted å legge det Pakk det i slike vakuumposer, så kan du sikkert få ei venninne el til å huse det under visning. 1
Grønt blad Skrevet 5. august 2015 #15 Skrevet 5. august 2015 Takk for svar! Det er nemlig et innebyget klesskap som følger med salget. Siden vi veit at et må åpnes forsiktig for at man ikke skal bli begravd i puter og dyner får jeg finne på et annet sted å legge det Det høres lurt ut. Snakk gjerne med venner/familie ev. en god nabo og spør om de kan ta vare på dette mens dere har visning. Da slipper du å lete etter et lurt sted å legge dem
Gjest Solsmil Skrevet 5. august 2015 #16 Skrevet 5. august 2015 Var på visning en gang hvor et par åpnet alle skapene på soverommene, og mange personlige ting datt ut på gulvet. Anonymous poster hash: 26081...788 Det skulle bare mangle at de ikke kunne åpne et skap i en leilighet som de vurderte å kjøpe. Selger burde ikke stappe skapene så fulle at ting faller ut, og det er helt normalt at folk vil undersøke leiligheten de vurderer å kjøpe, nøye.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #17 Skrevet 5. august 2015 Samtidig skal man huske at man ikke er i utstillingslokalene til Møbelgalleriet. Om man forventer at klesskapene kun inneholder to Gantskjorter med brettekanter så bør man nok stikke hodet under kaldt vann en stund. Mange av oss som i dag selger har ikke slekt med egen låve i 4 kjøretimers nærhet. Vi må organisere som vi alltid har gjort i skapene våre. Og selvsagt har interessentene både lov og nærmest plikt til å sjekke at dører og hyller fungerer uten problemer. Men derifra til å kreve at skapene er tomme er en helt annen sak. Husk at den som eier boligen faktisk har behov for å ikke måtte kjøre til en venn en time unna for å hente noen rene klær å ha på seg dagen etter. Anonymous poster hash: 0cc88...dc1 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #18 Skrevet 5. august 2015 Klesskap gidder jeg ikke åpne, de er lett å endre innholdet i. Kjøkkenskap og badeskap åpner jeg derimot, for å se etter lekkasjer o.l. Var for mange år siden på en visning der det var hengt opp en sarong på veggen i steden for bilde, eierne var tilstede og forklarte at de likte å pynte alternativt. Dessverre for dem og heldigvis for oss som var der, tok vinden tak og blåste i sarongen, som avslørte et DIGERT hull i veggen, type 1 x 0,5 meter. Alle interessentene forsvant rimelig raskt, leiligheten lå ute en evighet. Anonymous poster hash: bab1b...756 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #19 Skrevet 5. august 2015 Klesskap gidder jeg ikke åpne, de er lett å endre innholdet i. Kjøkkenskap og badeskap åpner jeg derimot, for å se etter lekkasjer o.l. Var for mange år siden på en visning der det var hengt opp en sarong på veggen i steden for bilde, eierne var tilstede og forklarte at de likte å pynte alternativt. Dessverre for dem og heldigvis for oss som var der, tok vinden tak og blåste i sarongen, som avslørte et DIGERT hull i veggen, type 1 x 0,5 meter. Alle interessentene forsvant rimelig raskt, leiligheten lå ute en evighet. Anonymous poster hash: bab1b...756 Herre Gud ! Er det bare meg som ikke ljuger i egen erklæringsskjemaet, forteller takstmannen tull og fanteri eller forsøker å gjemme bort at leiligheten faktisk har vært bebodd ? Finner jeg småflekker fra noe som har gnidd seg inntil en malt gipsvegg så går jeg over med en liten rulle og maling. Enten jeg skal ha visning og selge eller jeg tenker bo der ennå mange år. Tømmer alltid slukene på våtrom, tømmer vannlåsen i vaskene, - på jevnlig basis uansett visning eller ikke. Tar en sjekk for potensielle lekkasjer under oppseiling, fra alle punkt det er tilkomst til. Vasker filter i kjøkkenventilator jevnlig, bytter lyspærer som sier takk for seg, sjekker jordfeilbryteren i sikringsskapet. Men, jeg kan ikke leiligheten for møbler, klærne mine og det jeg eier før jeg har kjøpt mitt nye hjem og det er klart for innflytting. Anonymous poster hash: 0cc88...dc1
FantasDick Skrevet 5. august 2015 #20 Skrevet 5. august 2015 (endret) Jeg åpner skap, men er selvsagt forberedt på at de er relativt fulle av selgers eiendeler. Studerer ikke og bryr meg ikke om hva som finnes i skuffer og skap, vil bare se hvordan løsningene er inni og og at hengsler/skinner fungerer. Endret 5. august 2015 av FantasDick 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå