AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Har trent styrke 3 ganger i uka i over et år. Ser og kjenner forskjell, men kanskje ikke så mye som jeg hadde håpet. Ønsker å både gå ned i fettprosent og øke muskelmassen. Jeg spiser for det meste sunt og spiser kun til jeg er mett. Har hele tiden hatt fokus på at jeg ikke skal slutte tvert med f.eks. Cola. Jeg unner meg usunne ting innimellom, men selvsagt i begrensede mengder. Selv om jeg synes det går fint og jeg ser framgang, går det litt seint. Hva kan grunnen til dette være? Tar det lengre tid når jeg skal miste en del fett i tillegg til å bygge muskler? Tålmodighet er nøkkelen eller? Anonymous poster hash: eb816...9e5
Gjest Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 (endret) Hvilke resultater er det du savner? Å føle deg sterkere eller å se det på kroppen? Hvis det er sistnevnte så har det jo helt klart en sammenheng med kostholdet og fettprosenten din. Musklene vil bli mye mer definerte og synlige hvis fettlaget som dekker dem er tynnere. Når det er sagt så er kostholdet av betydning uansett hva det er du ønsker å oppnå med styrketreningen. Det må nok proteiner til for å i det hele tatt bygge muskler. Endret 5. august 2015 av frisk
Supraspinatus Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Problemet er feil mål. Ned i fettprosent og opp i muskelmasse bør heller være en positiv bivirkning. Spørsmålet du bør stille deg er: har jeg hatt fremgang i treningen? Klarer jeg nå noe jeg ikke klarte før? Hvis du stadig har fokus på å prestere bedre (og godt nok) så vil resultatene komme. Ingen har kommet seg noe vei kroppslig uten at det har kostet litt.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Hvilke resultater er det du savner? Å føle deg sterkere eller å se det på kroppen? Hvis det er sistnevnte så har det jo helt klart en sammenheng med kostholdet og fettprosenten din. Musklene vil bli mye mer definerte og synlige hvis fettlaget som dekker dem er tynnere. Når det er sagt så er kostholdet av betydning uansett hva det er du ønsker å oppnå med styrketreningen. Det må nok proteiner til for å i det hele tatt bygge muskler. Jeg vil både bli sterkere og se det på kroppen. Sterkere har jeg absolutt blitt, men det synes ikke nok. Treningen har nesten hele tiden gått veldig bra og jeg trener med tyngre og tyngre vekter. Vil jo tro det da er kostholdet jeg må endre på. Jeg spiser kanskje ikke for mye, men feil. Spiser en del egg. Hvilke andre matvarer med proteiner kan jeg spise? tsAnonymous poster hash: eb816...9e5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Problemet er feil mål. Ned i fettprosent og opp i muskelmasse bør heller være en positiv bivirkning. Spørsmålet du bør stille deg er: har jeg hatt fremgang i treningen? Klarer jeg nå noe jeg ikke klarte før? Hvis du stadig har fokus på å prestere bedre (og godt nok) så vil resultatene komme. Ingen har kommet seg noe vei kroppslig uten at det har kostet litt. Ja, jeg har absolutt hatt fremgang siden jeg begynte. Er sterkere og så har jeg jo gått ned noen cm her og der. Flere har også kommentert at jeg har blitt tynnere, så jeg må jo gjøre noe riktig. Kanskje vanskelig å se forskjell når man ser seg selv hver dag? Det ser liksom litt likt ut. Det tar vel tid da, antar jeg? ts Anonymous poster hash: eb816...9e5
Supraspinatus Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Ja, jeg har absolutt hatt fremgang siden jeg begynte. Er sterkere og så har jeg jo gått ned noen cm her og der. Flere har også kommentert at jeg har blitt tynnere, så jeg må jo gjøre noe riktig. Kanskje vanskelig å se forskjell når man ser seg selv hver dag? Det ser liksom litt likt ut. Det tar vel tid da, antar jeg? tsAnonymous poster hash: eb816...9e5 Eller at du har urealistiske forventninger. Alt kommer an på utgangspunkt. De aller største endringer i fettmasse skyldes at man har et strengt kosthold. Økninger i muskelmasse (og styrke) krever et kosthold med mer næring, gjerne noe som oppleves som for mye. Å balansere på grensen, slik man ofte gjør i starten, er uhensiktsmessig. Det er lettere å jobbe mot enkeltmål om gangen i stedet for alle på en gang. Ferdighetsbasert trening er noe annerledes. Det er derfor man får en tilpasning i starten av treningsprogram der man blir sterkere uten å egentlig øke muskelmasse nevneverdig.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 Eller at du har urealistiske forventninger. Alt kommer an på utgangspunkt. De aller største endringer i fettmasse skyldes at man har et strengt kosthold. Økninger i muskelmasse (og styrke) krever et kosthold med mer næring, gjerne noe som oppleves som for mye. Å balansere på grensen, slik man ofte gjør i starten, er uhensiktsmessig. Det er lettere å jobbe mot enkeltmål om gangen i stedet for alle på en gang. Ferdighetsbasert trening er noe annerledes. Det er derfor man får en tilpasning i starten av treningsprogram der man blir sterkere uten å egentlig øke muskelmasse nevneverdig. Men siden jeg tross alt har hatt litt fremgang, bør jeg fortsette som jeg gjør? Kanskje bli strengere på kosthold. Er det urealistisk å både ville gå ned i fett og opp i muskler? tsAnonymous poster hash: eb816...9e5
Supraspinatus Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Men siden jeg tross alt har hatt litt fremgang, bør jeg fortsette som jeg gjør? Kanskje bli strengere på kosthold. Er det urealistisk å både ville gå ned i fett og opp i muskler? tsAnonymous poster hash: eb816...9e5 Det er ikke urealistisk å ville det, men det er urealistisk å klare det for andre enn dem som er helt ny i trening eller er veldig overvektig. Det er dog ikke umulig. Det finnes mange eksempler på at det kan gå an. Men du kan vinne i lotto også. Det betyr ikke at det nødvendigvis er den mest effektive måten å bli rik på. Mange er også veldig opptatt av kroppsvekt og slanking. Hva med å heller sette seg idrettslige mål og så prøve seg på dem? Følg et treningsprogram, og følg det skikkelig. Gi det minst 12 uker før du trekker noen konklusjoner. Ev hyr en nettcoach. Det er ikke ekstremt dyrt, men det kan gi deg svar på mye av det du lurer på. Samt tekniske pointere. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Det er ikke urealistisk å ville det, men det er urealistisk å klare det for andre enn dem som er helt ny i trening eller er veldig overvektig. Det er dog ikke umulig. Det finnes mange eksempler på at det kan gå an. Men du kan vinne i lotto også. Det betyr ikke at det nødvendigvis er den mest effektive måten å bli rik på. Mange er også veldig opptatt av kroppsvekt og slanking. Hva med å heller sette seg idrettslige mål og så prøve seg på dem? Følg et treningsprogram, og følg det skikkelig. Gi det minst 12 uker før du trekker noen konklusjoner. Ev hyr en nettcoach. Det er ikke ekstremt dyrt, men det kan gi deg svar på mye av det du lurer på. Samt tekniske pointere. Takk for svar og råd! Vil bare legge til at jeg tror mye av grunnen til at jeg føler det sånn, er at jeg ser meg litt blind på meg selv. Andre kommenterer jo endringen, men jeg klarer ikke helt å se det selv. Og så er jeg nok litt utålmodig og må gi det litt mer tid tsAnonymous poster hash: eb816...9e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå