Gå til innhold

Hjelp meg med antrekk - skjørt og sånt til høsten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på noe fint nytt noe. Noe praktisk. Noe ikke for dyrt.

Noe jeg kan ha på meg hvis jeg skal på et møte, vil ta meg litt bra ut, ut for å spise eller noe slikt. Men IKKE noe veldig glamorøst og skummelt. For det er jeg ikke.

jeg er ikke så vant med å gå med skjørt. Men man ser litt velkledd ut i skjørt, det er kvinnelig, og det kan være gøy å kle se litt annerledes.

Nå er det høst, så det som står på ønskelisten min er høye støvletter, strømpebukse, skjørt og genser elller noe slikt.

Jeg har overhodet ikke peiling på hva som er moderne og passer sammen. Eller på hva som passer til hvem ! Hva er fjortis? Hva blir kånete? Jeg kunne godt tenke meg å se litt mer voksen ut, men samtidig så liker jeg litt de Scoolgirl skjørtene med ruter og folder. Er dette fjortisskjørt? Jeg er 25.

Jeg ser for meg svarte støvletter, det passer til det meste. Litt hæl, men de må gå an å gå i, for jeg er ikke flink med hæler.

Strømpebukser, her har jeg ikke peiling. Regner med at nettingstrømpebukse ikke akuratt signaliserer voksenhet men heller litt sex og lettsindighet og passer i andre sammehenger enn dete. Skal de være ensfarget eller med mønster? Hva med mønster på skjørt - blir det for mye med mønster på begge? Err ruter inn i år? Skal strømpebuksa ha samme farge som støvlettene. hvilken tykkelse er bra nå som det er høst?

Så var det skjørtet. Jeg er nokså lav, men brei over baken, og da synes jeg at lengden er vanskelig å få fin. for passer de over baken, så skulle jeg liksom vært høyere - så skjørtet blir for langt. Hva er finest, fløyel, tweed, dongeri? Farger? Hvordan er det med mønster - hva er "safe " å kjøpe - hva kan jeg ha noen år? Blir sånne med folder nederst fjortisaktig? Skal lengden slutte over eller under kneet? Jo kortere jo frekkere?

Og så ser jeg for meg noen gensere å variere med, som må matche. Skal mønster her gå igjen i strømpebuksen? Skjorter kan være fint også, men det kan jeg ikke gå i for de henger på hoftene og så blir det folder i ryggen :-? :oops: Lite kledelig, så det har jeg gitt opp. Så det må bli gensere.

Sånn !

Noen som har tips å komme med, og forslag til butikker? Kan jeg finne noe å bli fornøyd med på lindex/cubus/kaphal, /Sparkjøp/HM? det er stort sett her jeg pleier handle nemlig.

Huff, føler meg så kjedelig , har lyst å ha noe fint, men ikke for fint jeg også, så jeg kan føle meg velkledd, men samtidig komfortabel. Og det MÅ passe sammen, har så masse som ikke passer sammen.

Hvor begynner jeg? Med skjørt eller støvletter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv liker jeg kombinasjonen av sorte støvletter, sorte halvtykke strømpebukser og korte ullskjørt gjerne skotskrutete. Det går jeg med mye i høst iallfall og noen svære boffete fluffy sorte leggvarmere, så ikke det skal se så spinkelt ut. Går du på H&M finner du masse billig der, og på eurosko har de jo sorte støvletter til under 500...

vet ikke om dette er fjortis eller kånete, men det er fint, og har fått høre av et flertall at jeg har en elegant stil, og det er nettopp det jeg vil..

Tralalala

Skrevet

Jeg tror jeg MÅ rote i sparekasse mi jeg, for jeg trenger virkelig noe å føle meg vel i NÅ. Kanskje trøsteshoppe heller enn trøstespise? :hoppe:

Noen rike menn der ute?? Jeg trenger klær !! (Og kjæres også forsåvidt :-( )

Skrevet

Fikk så lyst til å svare..du høres ganske shoppeklar ut! :-)

Allright..du ønsker å se fresh ut, litt med, vellstelt..kanskje litt glamorøs også?Litt??

Har du noen gang tenk over dressjakker??Blazers??

Med femininesnitt..lekre farger...?H&M har fått inn veldig mange..til enhver smak!(Nevner H&M da du pleierå handle der..)

Skjørt er BRA..Hvis du velger skjørt som får ca 5-10 cm over knærne, vil du se "tynnere" ut..det er hvertfall "Myten": Skjørt rett under knærne ser bare rare ut..og er mindre fine på.

Tweedddd skjøøørt er jo inn for fullt..prøv noen i farger..men virker som om du ikke liker å prøve ut noe nytt, det bør du gjøre..lek med farger..finn noe du liker.hush..liker du det..og føler deg komfortabel i det..så skinner det av deg uansett!

Dongeriskjørt kan du også vurdere..til knærne/rett over..kjempe stilige skjørt ute i butikkene nå..

Fjortiss??Hmm..fjortiss er fjortiss..man kan egentlig ikke defininere det..en fjortiss kan gå med en hettegenser..og stinke fjortiss..pga resten av klærne/holdningen! Samme hettegenser kan du gå med, uten å være fjortiss.. Ikke tenk på hva som er fjortiss,klønete,stygt..osv..for ANDRE..så lenge DU liker det!

Støveltterrrr..er selv helt galll etter sko...kjøper sko hele tideeen..og akkurat nå er det kjempe mange stilige sko i butikkene..støveletter altså..hvis du ønsker billige støveletter..ta deg en tur til Din Sko..rimelig! ..Der finner du med hæler: høy,lav osv... svarte, rosa, lilla, røde... :-)

Strømper..synes det er kjempekult med litt tykke strømpebukser..feks sorte..til korte skjørt..skal du være littt stilig..kan du velge en 40 den, eller 50 den..og støveelleeetttr..og skjørt..

Nettingsstrømper kan da være stilig..og sener abs ikke "sex" signaler..hvis man bruker de riktig.."riktig". Har man nettingsstrømper, kortskjørt/hotpants, bar mage, og nedsminket..derimot..

Kan anbefale Golden Lady strømpebukser....finnes hos VITA..eller så har vita også andre tykke strømpebukser som er KJEMPEFINE i ull og bomull!! Husker ikke hva de heter..

Gensere!!! Mønster på strømpen trenger ikke gå igjen i genseren..nei nei nei. Velg gjerne gensere i friske farger..ikke bare sorte og hvite..prøv andre farger også!

Med snitt osv..Skjorter kan du også prøve..virker som om du har vært borti rare skjorter..nå er ikke jeg noe skjorte menneske..så kan ikke anbefale steder hvor de har fine skjorter...desverre..

Husk detaljene..som kan gjøre et kjedelig anntrekkk til noe friskt og fengende!

Tenk litt på fine belter, smykker, sjal?/skjerf..lekker veske??

Kjøper du klær på sparkjøp??er ikke det matbutikk??hmm...du kan jo stikke innom andre butikker ogsåå..ikke bare de standard kjedene...

Hmm..hadde jeg vært deg..hadde jeg spart penger en måned eller to..(det hadde jeg aldri klart..for jeg er eksremt SHOPPEGAL), og derettter dratt på STORSHOPPING med en god veninne!

Håper du fikk noe ut av innlegget mitt! :-)

Lykke til..og fortell hvis du kommer over noe fint!

Skrevet

tusen takk :)

Jeg er litt pyse når det kommer til å kjøpe eller prøve nye ting, men jeg haaaar så lyst på noe nytt nå. Og jeg har lyst å ta meg bra ut.:)

Skrevet

Har nettopp vært på h&m og snopet litt. Der har de en helt topp blazer i en type cord til kr 249,-. Den finnes i sort, rød og brun og sikkert mange flere farger også. Har også mange fine skjørt der nå synes jeg. Kjøpte selv et enkelt sort et i cordfløyel som går til rett over knærne som kostet 98,- De har også masse fargerike strømpebukser til kr 24,- som det kan være fint å live opp et sort antrekk med - og match gjerne med f.eks veske i samme farge :)

En lekker brosje kan også glamme litt opp i hverdagen, og trenger ikke koste allverdens på f.eks Glitter eller noe sånt.

Skrevet

Jeg går ofte i skjørt. Om høsten/vinteren bruker jeg tykkere strømpebukser og da kan gjerne skjørtene være korte. Vår/sommer derimot bruker jeg kun de som går til knærne eller litt nedenfor.

Når det gjelder strømpebukser ville jeg valgt ensfargede (hvis vi snakker hverdag/jobbantrekk). Det finnes mange fine med kule mønstre, men jeg syns ikke det er noe fint på. Syns ben ofte ser kortere og tykkere ut med masse mønstre på strømpebuksene. Så hvis jeg vil ha mønster og farger, bruker jeg skjørt og topper med dette, mens strømpene er ensfargede.

Skrevet

Går det an å se bilder på internett over antrekk som er satt sammen? Så jeg får et liten intrykk av hva som paser sammen? Hvor da i så fall?

kan man spørre i butikken, eller er det tåpelig. Heller lete selv?

Huff, jeg er så amatør !!! når det gjelder å kle seg - kjøper bare det samme, det trygge og kjente !! *riste på hodet oppgitt over meg selv*

Vil kle meg litt snertent og lekkert jeg også ! Og praktisk nå mot høsten .

Skrevet

WOW !! :o Jeg HAR jo nesten et antrekk jo !! :hoppe: Har en beig og brunstripet strikket genser, og kjøpte et beige fløyeskjørt i sommer, og disse passer sammen !! :) mangler støvletter og strømpebukse. hvilken farge strømpebukse til dette? Brune støvletter? Da må jeg ha to par .

Problemet er bare at skjørtet er for vidt i livet, måtte opp i størrelse for å få over lårene mine, og nå poser det seg med belte og det ser ut som om jeg er 4 mnd på vei under genseren. :oops: Grrrr! Hjelper ikke med panty da for å holde magen inne, når det er skjørtet som er for løst rundt livet !

Hvorfor MÅ alltid skjørtene mine bli for vide rundt livet for at jeg skal få de over hoftene?sukk.

Skrevet

Prøvd mer jeg, har funnet ut at passe lengde er rett ovenfor knærne. Ikke høyere opp for da ser man "rett inn" i det helligste når jeg bøyer meg fremmover med strake bein *ler* Greit å vite :oops:

Altså rett over knærne. helst ikke under, da blir jeg lavere.

Og så bør skjørtet ha A fassong om det er noe som heter det. Det bør skrå utover, og sitte stramt rundt livet *dream on :roll: *, for da ser det ut som om eg har timeglassfassong. Ikke rett opp og ned skjørt.

Jeg har breie hofter, smalt liv (og derfor så passer ikke klæne så bra). Må finne noe som sitter pent. *ut på jakt*

Ang slike blæcer jakker (huff, det såg ikke rett skrevet ut :oops: ), de er fine, men de folder seg i ryggen når jeg lukker de, og de slutter av der hvor jeg er breiest over ræva, og det er ikke bra, det sa de på motepolitiet på tv. Bør ha jakker som går lengre ned. Sukk, liker sånne jakker jeg- det ser så velkledd ut.

Skrevet

HM har en kjempefin omslagsgenser nå, den passer veldig bra til skjørt. Gjerne et skjørt med rutemønster.

Selv skulle jeg gjerne funnet noen småsko som passer til skjørt. Men det er vanskelig..må kunne gå med de også.

Skrevet

Butikkansatte er der for å hjelpe deg, så det er bare å spørre de om hjelp! Lørdag formiddag er kanskje ikke dagen da de er mest hjelpsom da de har mange kunder og mye å gjøre. Går du innom på et rolig tidspunkt får du nok god hjelp.

Lykke til!

Skrevet

Ja, vi har fått inn en del omslagsgensere..har selv kjøpt i den turkisgrønne..kjempefin til både jeans og skjørt.

Stikk innom en ukedag..gjerne litt tidlig på dagen, HVIS du har annledning. Butkkk ansatte hjelper da gjerne..

Skrevet

Jeg ber ofte om hjelp, og mitt inntrykk er at veldig mange kundebehandlere i klesbutikker syns det er morsomt å vise fram nyheter og komme med forslag til hva som passer. Men dette gjelder selvfølgelig ikke HM og lignende. Der ville det aldri falt meg inn å spørre om hjelp, der er det mer "cash&carry" :wink:

Skrevet

Å joda gjelder også H&M! :-) Merker selv at når jeg har tid..fri fra skolen eller lign. og jobber på dagtid..kommer det kunder innom som gjerne vil "Bli nye":.prøve nye ting...da synes jeg det er gøy å fortelle om "det siste", nye klær, ting som kunne kledd dem..

De kjøper ofte en del...

Men helt klart..på kvelder og helger er det HEKTISKKK..da er jeg stressssa selv..og får ikke mye tid til å hjelpe...blir mer "whatever..du kler ikke no.." neida.. :-)

Skrevet
Å joda gjelder også H&M! :-) Merker selv at når jeg har tid..fri fra skolen eller lign. og jobber på dagtid..kommer det kunder innom som gjerne vil "Bli nye":.prøve nye ting...da synes jeg det er gøy å fortelle om "det siste", nye klær, ting som kunne kledd dem..

De kjøper ofte en del...

Men helt klart..på kvelder og helger er det HEKTISKKK..da er jeg stressssa selv..og får ikke mye tid til å hjelpe...blir mer "whatever..du kler ikke no.." neida.. :-)

:oops: Sorry! Det er vel bare det at jeg aldri har tenkt på å spørre om hjelp på H&M, butikkene er jo så store og det virker som de som jobber der har mer enn nok med å ta unna kassekøene.. Men kanskje en gang det er lite folk der? (for jeg betviler jo ikke at de som jobber på H&M er like opptatt av fornøyde kunder og at de er like opptatt av klær og hva som passer sammen som ansatte andre steder :wink: )

Skrevet

hehe..de fleste av oss er veldig..motefreaks...og problemer med å la vær å bruke penger....

Også er vi jo ganske oppdaterte på klær og saker, da vi jobber i den type butikk..og de fleste av oss blir glade når vi hjelper noen som blir fornøyde..og som finner sin STIL! Flere som faktisk spør etter navn..og sier de vil komme tilbake..og det gjør de også..koselig..

Skrevet

Et lite tips når det gjelder skjørt, Kattepus: Ta dem på ovenfra, ikke nedenfra! Altså, dra dem over hodet. Dette oppdaget jeg i sommer dag jeg prøvde et linskjørt uten glidelås i. Lin finnes jo ikke tøyelig, så jeg hadde ikke sjans til å få det over hoftene. Men aha, et skjørt er jo åpent i begge ender! Tok det på genserveien i stedet for bukseveien, og fryd og salig glede: Det satt kanonbra.

Skrevet

Forslag til et helt enkelt og greit antrekk:

Kjøp et rutete skjørt på H&M, ensfarget høyhalset ullgenser på BENETTON som matcher skjørtet. Strømpebukse i samme farge som genseren. (Jeg var lykkelig i fjor da la mote kom med ull strømpebukser -DEILIG!) La Mote strømpebukser selges på mange matbutikker.

Et veldig greit antrekk syns jeg, som du kan pynte på med smykker, brosjer, henge ting på skjørtet osv.

LYKKE TIL!

Skrevet

Skal strømpebuksen nå på høsten/vinteren være sånn tynne og blanke, eller skal de være matte og ikke til å se gjennom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...