Gå til innhold

Søtsaker med få kalorier (sunn)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å slanke meg, og holder meg til 1500kalorier dagen. Men jeg er så sinnsykt sugen på noe søtt. 

Hva kan jeg spise som fremdeles er sunt og ikke inneholder så mye kalorier?

Anonymous poster hash: 7afcf...92a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bær.

Anonymous poster hash: a6e5a...a57
Skrevet

Jeg ligger også på 1500kcal og hvis jeg får lyst på noe søtt lager jeg en bolle med dobbel 0 yoghurt eller mager vaniljekesam + frukt og bær i alle varianter. Evt kan du bare kutte opp masse fristende frukt som melon og mango. Epleskiver bakt i ovnen med litt kanel over er også kjempegodt. En bit mørk sjokolade hjelper. Hvis du har brukt opp alle kaloriene for dagen kan en kopp te dempe søtsuget.

AnonymBruker
Skrevet

Kokosboller. De innholder lite med kalorier.Rundt 100 kalorier per stykk.

Anonymous poster hash: cb5cd...f8a
Skrevet

Banansplitt med mørk sjokolade. Det metter jo også og ingen tomme kalorier :)

Gjest Ennasus
Skrevet

Søte halsdrops typ. dent, ifa ol :)

AnonymBruker
Skrevet

Lag gele av f.eks. fun light saft:) Kjøp 10 gelatinblader, legg dem i iskaldt vann i 10 minutter. I mens har du 3 dl saft, og 7 dl vann i en kasserolle. Du kan justere blandingen om smaken blir for sterk/svak, så lenge det utgjør 1l til sammen.

Varm opp saft-blandingen men ikke kok! Klem ut vannet av gelatinplatene og løs dem opp i den varme saften. Når alt er oppløst kan du ha det over i en stor bolle eller porsjonsglass. Hele greia tror jeg har 60 kalorier eller noe:P Så du kan ha bær eller vaniljesaus uten at det blir mye kalorier:)

Anonymous poster hash: 85e8a...270
Skrevet

Kesam med saft.

Skrevet

Daim kjærlighet på pinne. Demper søtsuget litt, og inneholder rundt 40-50 kcal.

:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å spise gresk yoghurt med bær, granola og raspet mørk sjokolade over når søtsuget melder seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...