Gå til innhold

Hvor mye brukte du på ferien i år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flydde med Norwegian til København. Hotellet vi hadde booket hadde overbooket, og det fant jeg ut en uke før avreise når pengene plutselig hadde komt inn igjen på konto. På det tidspunktet var det bare hotell til 10 000 +++ ledig. Etter mye om og men endte vi opp med å bo på Absalon Annex. Et hostel som er en del av et hotell. Vi måtte dele bad og dusj, men det var ikke noe problem. 

Tusen takk for svar. En ferietur til København høres veldig koselig ut :)

Reis med Ryanair eller Norwegian. Bo privat i stedet for på hotell. Reis til Øst-Europa. Gjerne Vilnius, da kan det bli billig!

Anonymous poster hash: 0571e...ed0

Takk for tips :) Å bo privat er nok ikke noe jeg tør. 

Anonymous poster hash: 76005...d2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nja, en er ikke akkurat fattig dersom en har råd til å bruke så store summer på ferie. Altså, dere har brukt cirka 84 000 på ferie nå i sommer. 

Anonymous poster hash: 76005...d2b

Overhodet ikke. Vi har spart penger, det er grunnen til at vi har råd. Vi prioriterer sparing og ferie framfor mange andre ting, som f.eks bil. Vi tjener til sammen litt under 700 000 kr per år, så å kalle oss rike blir rett og slett for dumt. Vi har ikke dårlig råd, ikke på noen som helst måte, men det er fordi vi lever etter evne. Vi bor som sagt billig, vi har lite lån på vår bolig, har ikke bil, går aldri ut på byen eller restauranter, ingen av oss røyker og vi lever generelt ganske sparsommelig foruten reisene. Å spare opp 84 000 kr på ett år til reiser er ingenting for vår del. Vi sparer på den lønnen vi har minst 120 000 kr i året, hvor mye går med til å betale ned ekstra på boliglån og sparing til ferier. 

Forøvrig er dette beløp siden februar, da vi ikke reiste til London i sommer. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere å bruke så mye penger på bare to uker? Bor dere på luksushoteller og spiser på Michelin-restauranter eller hva? For 75 000 kr per person kunne jeg fint reist i 10-11 uker i vest-europeiske land (eller andre steder med tilsvarende prisnivå). Jeg og samboeren brukte ganske nøyaktig 1000 kr hver per dag i de fem ukene vi reiste rundt i Italia, Tyskland, Østerrike og Belgia, og da bodde vi på ok til fine hoteller, spiste ute og drakk øl/vin hver dag, i tillegg til diverse andre utgifter som museer, opera, vinsmaking og fornøyelsespark. Vi måtte aldri droppe å gjøre noe pga lite penger (mange backpackere har jo budsjett på 500 kr/dagen inkl alt). Ikke meningen å kritisere dere altså, lurer bare på om dere føler det er verdt å bruke over 5000 kr per person per dag på ferie?Anonymous poster hash: 90054...3c9

Gikk en del med i shopping og. Hoteller er dyre, var en uke i Monaco og hadde "base" der. Bruker nok ikke like mye hver år :)

Anonymous poster hash: c262e...627

Gjest Valmuen
Skrevet

Dro til Reykjavik ei uke, brukte sikkert 50 000 totalt. Hadde garantert blitt en del billigere med fly og hotell hvis vi bestilte lengre tid i forveien, men ble litt spontant.

Skrevet (endret)

ca 2000 på shopping (hotell/reise/mat ble spandert) på to-dagers utenlandstur. Ellers rundt 1500-2000kr på shopping/restaurantbesøk hjemme. Har ikke hatt særlig ferie i år, så har brukt litt på å kose meg i helgene/ettermiddager, både for meg og mannen. Så totalt ca 4000
Edit: av de 2000 brukt på utenlandstur var ca 1000-1500kr mat/ting til huset...

Endret av elvital
AnonymBruker
Skrevet

Sverige. 15000. Med leie av hytte. 10 dager

Har ferie ennå, og bruker penger her også. Her hjemme

Anonymous poster hash: f5a4d...f18
Gjest Linaria
Skrevet

Fem dager i Edinburgh. 700 kroner på fly og vandrehjem, men gikk litt mer enn det på pub :P

Skrevet

0kr, 7dager på hytte med familie :D

Skrevet

Overhodet ikke. Vi har spart penger, det er grunnen til at vi har råd. Vi prioriterer sparing og ferie framfor mange andre ting, som f.eks bil. Vi tjener til sammen litt under 700 000 kr per år, så å kalle oss rike blir rett og slett for dumt. Vi har ikke dårlig råd, ikke på noen som helst måte, men det er fordi vi lever etter evne. Vi bor som sagt billig, vi har lite lån på vår bolig, har ikke bil, går aldri ut på byen eller restauranter, ingen av oss røyker og vi lever generelt ganske sparsommelig foruten reisene. Å spare opp 84 000 kr på ett år til reiser er ingenting for vår del. Vi sparer på den lønnen vi har minst 120 000 kr i året, hvor mye går med til å betale ned ekstra på boliglån og sparing til ferier. 

Forøvrig er dette beløp siden februar, da vi ikke reiste til London i sommer. 

Så flinke dere er :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Så flinke dere er :rodmer:

Takk. :)

AnonymBruker
Skrevet

Gikk en del med i shopping og. Hoteller er dyre, var en uke i Monaco og hadde "base" der. Bruker nok ikke like mye hver år :)

Anonymous poster hash: c262e...627

Synes fortsatt 150 000 kr for to uker er ekstremt mye. Man kan jo fint finne hoteller til 1000 kr/natt i de områdene, og da har man fortsatt i underkant av 5000 kr igjen per dag per person til mat, shopping og andre ting. Men hvis man kjøper dyre designvesker og merkeklærog bor på luksushoteller går det vel kanskje. Har man råd til så dyr ferie er vel 150000 kr bare småpenger uansett. :)

Anonymous poster hash: 90054...3c9

AnonymBruker
Skrevet

2 uker i Latvia -- 3 614 kr. alle utgifter inkludert. 

Anonymous poster hash: de4a9...bf8
  • Liker 1
Skrevet

En uke på sørlandet og en uke på bilferie (3 stopp med overnatting). Ca 10 000kr for 2 voksne og 1 baby.

Skrevet

Tur til India 15 dager - 18 000,- inkl. fly, hotell, fly innad i landet og en god del shopping

Norgestur 7 dager - 3000,- inkl. hytteleige/teltplassleige, guidetur på div, fjell, bensin/diesel og mat

Hyttetur 4 dager - 700,-

Londontur 4 dager - 8500,-

Dette er beløp de kun jeg betalte, noen av turene har jeg vært alene på og noen med andre :-)

AnonymBruker
Skrevet

14 dager på Mallorca med all inclusive kostet oss rett under 50.000 for en familie på fire. I tillegg kommer bittelitt ferieshopping, parkering på Gardermoen og litt mat, så tipper rundt 54.000.

Anonymous poster hash: b51d7...bdc
AnonymBruker
Skrevet

Gikk vel omtrent 40.000,- i år, tror jeg.
10.000,- for feriehus i Danmark i en uke.
5000,- for ferje
1000,- til diesel
og resten til shopping, inngang i parker, mat og drikke.
Syns selv det er voldsomt mye penger å bruke på ferie, men har et prinsipp om at vi skal kose oss på ferie og ikke snu på krona. Har vi ikke råd til å "sløse" så venter vi heller med å reise til vi har råd.
Har planlagt en sydentur senere i høst, men den blir langt billigere.

Anonymous poster hash: 18f30...303
AnonymBruker
Skrevet

I sommer har jeg bare hatt en helg på hytta til en kamerat, jeg bruket ca. 2 500 kroner på transport, mat og drikke. Men skal til Middelhavet litt senere nå, 10 dager. Har brukt ca. 5 000 på reise (fly+hotell), regner med å bruke 10 - 12 000 på ferie (inkludert tax free).

Anonymous poster hash: 0c828...c01
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte en plass mellom 20-30.000kr på en ukes storbyferie i vinter. I sommer har vi kjørt i bobil rundt i nord-norge og da brukte vi under 10.000kr. Ellers har vi hatt noen uker ferie hjemme, men da har vi levd som normalt. Kanskje brukt en tusenlapp eller to ekstra. Har enda litt ferie tilgode, men det blir hjemmeferie.

Anonymous poster hash: 2ac58...f8c

Skrevet

Dro til Reykjavik ei uke, brukte sikkert 50 000 totalt. 

Godt gjort! Shoppa?

Anonymous poster hash: 0571e...ed0

• Liker 1
Skrevet

Litt usikker, men tror vi har brukt 2000-3000kr på is og litt lunsj/middag på byen i år. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...