Gå til innhold

Hvor mye brukte du på ferien i år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Desverre null kroner.

Har ikke hatt ferie i år, og den perioden som skulle være ferie blir brukt til pakking og flytting før det er rett i ny jobb.

Anonymous poster hash: dfd28...05e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 150000,- 2. uker for 2 voksne. St tropez, monaco og italienske rivieraen.

Anonymous poster hash: c262e...627

AnonymBruker
Skrevet

Ca 35.000 for to voksne og to barn to uker i Tyrkia. Pluss ca 2.000 til pass og visum. 

Bilferie til Sverige hvor vi bodde og spiste gratis; ca to tanker diesel. 

Anonymous poster hash: 467f9...020
Skrevet

Ca 120 000,- tipper jeg det kommer på. En uke i London, en uke i "syden", ett par uker i Danmark, tur til Sørlandet, litt parker ++, hyttetur m.m. For 6 personer da :) En fin sommer med masse gode minner, men neste år halverer vi budsjettet! 

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 150000,- 2. uker for 2 voksne. St tropez, monaco og italienske rivieraen.

Anonymous poster hash: c262e...627

Hvordan klarer dere å bruke så mye penger på bare to uker? Bor dere på luksushoteller og spiser på Michelin-restauranter eller hva? For 75 000 kr per person kunne jeg fint reist i 10-11 uker i vest-europeiske land (eller andre steder med tilsvarende prisnivå). Jeg og samboeren brukte ganske nøyaktig 1000 kr hver per dag i de fem ukene vi reiste rundt i Italia, Tyskland, Østerrike og Belgia, og da bodde vi på ok til fine hoteller, spiste ute og drakk øl/vin hver dag, i tillegg til diverse andre utgifter som museer, opera, vinsmaking og fornøyelsespark. Vi måtte aldri droppe å gjøre noe pga lite penger (mange backpackere har jo budsjett på 500 kr/dagen inkl alt). Ikke meningen å kritisere dere altså, lurer bare på om dere føler det er verdt å bruke over 5000 kr per person per dag på ferie?

Anonymous poster hash: 90054...3c9

• Liker 2
Skrevet

Brukte ca. 4900kr for fly tur/retur + hotell i 7 netter. 

Ellers var det jo lommepenger som gikk til taxi, buss, noe shopping, resturanter ol. Tror det kom på ca. 5-6000kr. 

Så totalt rundt 10-11000kr

Skrevet

Reiser ikke før neste helg, reiser da 2 uker til Tyrkia. Turen med fly, buss og 4 stjerners hotell kosta 6500. Så blir det vel rundt 5-6000 i lommepenger :-)

Skrevet (endret)

54000 kr for tre uker for to stykker med all inclusive på femstjernes hotell i Tyrkia i juli. Av disse pengene brukte vi rundt 6000 kr på tax free, hvor vi kjøpte en god del bursdag- og julegaver (parfyme, sminke, alkohol, m.m). Brukte 1000 kr til sammen mens vi var i Tyrkia de tre ukene, som var betaling for to utflukter og en massasjebehandling. I denne prisen på 54 000 kr har jeg også tatt med mat og drikke vi spiste på flyplassen og flyet, blader/bøker som ble kjøpt før reisen, samt taxituren fra Gardermoen og hjem.

20 000 kr for fem netter for to stykker i London. Av summen brukte vi 6000 kr på fly og hotell. Noen tusenlapper for mat og drikke. Resten ble brukt på shopping.

I tillegg har vi brukt rundt 10 000 kr til sammen på tre ulike weekend-reiser i Norge, som inkluderer hotellovernattinger for seks netter, fly og tog, mat og drikke, samt diverse aktiviteter på disse reisene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn er fortsatt rike ser jeg :)

Anonymous poster hash: 0571e...ed0
  • Liker 2
Skrevet

Nordmenn er fortsatt rike ser jeg :)

Ikke nødvendigvis. Det handler gjerne om prioriteringer. Selv har vi f.eks ikke bil og vi bor billig. Vi bruker heller penger på ferier og reiser. :)

Ingen av oss er rike, langt derifra. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv med prioriteringer, så må man kalles rik om man kan feriere for 54 000. Good for you! Er ikke misunnelig, synes bare man skal være ærlig :) Er vel knapt en promille av verdens befolkning som kunne hatt råd til den slags. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Selv med prioriteringer, så må man kalles rik om man kan feriere for 54 000. Good for you! Er ikke misunnelig, synes bare man skal være ærlig :) Er vel knapt en promille av verdens befolkning som kunne hatt råd til den slags. 

Hvis man ser det i perspektiv i verdensammenheng så er de fleste nordmenn rike, men sammelignet med nordmenn flest er vi overhodet ikke det. Det handler helt klart om prioriteringer og ingenting annet.

Og jeg selvsagt ærlig, jeg har ingenting å vinne på å ikke være ærlig.

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

10 dager på hytta, ca 3000 da vi gikk ut å spiste 5 personer, 1000 kr til bensin på båten. . En uke Tyrkia 40 000, lommepenger 5 000.

Så ferie i år på fem kom på ca 50 000.

Skrevet

10 000,- Flybilletter, mat og litt shopping. Hus ble dekt av familie. :)

AnonymBruker
Skrevet

Var på storbyferie i 4 dager, det kom på ca 3000 for hotell og fly. 

Så rimelig, hvilket flyselskap brukte du, hvilken by og hvilket hotell? Beklager, mange spm. her, men har så lyst å dra på en liten storbyferie før skolen begynner :)

Anonymous poster hash: 76005...d2b

Skrevet

Så rimelig, hvilket flyselskap brukte du, hvilken by og hvilket hotell? Beklager, mange spm. her, men har så lyst å dra på en liten storbyferie før skolen begynner :)

Flydde med Norwegian til København. Hotellet vi hadde booket hadde overbooket, og det fant jeg ut en uke før avreise når pengene plutselig hadde komt inn igjen på konto. På det tidspunktet var det bare hotell til 10 000 +++ ledig. Etter mye om og men endte vi opp med å bo på Absalon Annex. Et hostel som er en del av et hotell. Vi måtte dele bad og dusj, men det var ikke noe problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Reis med Ryanair eller Norwegian. Bo privat i stedet for på hotell. Reis til Øst-Europa. Gjerne Vilnius, da kan det bli billig!

• Liker 1
Skrevet

Brukte vel totalt 7000,- på festival og 5500,- på sørlandstur. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ser det i perspektiv i verdensammenheng så er de fleste nordmenn rike, men sammelignet med nordmenn flest er vi overhodet ikke det. Det handler helt klart om prioriteringer og ingenting annet.

Og jeg selvsagt ærlig, jeg har ingenting å vinne på å ikke være ærlig.

Nja, en er ikke akkurat fattig dersom en har råd til å bruke så store summer på ferie. Altså, dere har brukt cirka 84 000 på ferie nå i sommer. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...