Gå til innhold

Hvor mye gir du i gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup i helgen til ei venninne som jeg har kjent i 6-7 år. De ønsker seg penger til bryllupsreise. Hvor mye ville du ha gitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

500 om du er alene, 1000 om du er invitert som et par

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på din økonmomi, men med "normal økonomi" ville jeg gitt 500 hvis det var ei GOD venninne. 

Anonymous poster hash: 1cd9f...f3e
Skrevet

Kommer an på økonomi og om man er alene eller par. Synes også det er forskjell på bestevenner og bekjente. Som student kan man gi mye mindre enn en voksen i godt betalt jobb. Forutsatt at du har ok økonomi og er i jobb:

Alene: 400-600 (tjener du lite, kan du også gi mindre enn dette)

Par: 500-1000

Skrevet

Alene: 400-500 (hvis man har økonomi til det) 

Par: 800-1000

Skrevet

500-1000 kommer ann på forholdet, hvor mye man må ut med ellers hotell, reise, betlabar.

Skrevet

Vi har pleid å gi 1500 til vennepar. Er bryllupet på feks hotell koster det gjerne 5-600kr for brudeparet per gjest i mat og alkohol. Vi gir ikke mye, vi gir "normalt" med penger i vår omgangskrets.

Skrevet

Vi har pleid å gi 1500 til vennepar. Er bryllupet på feks hotell koster det gjerne 5-600kr for brudeparet per gjest i mat og alkohol. Vi gir ikke mye, vi gir "normalt" med penger i vår omgangskrets.

Gir du mindre om det er billig-bryllup der brudeparet har gjort mye selv for å spare penger?

Jeg gir uavhengig av det jeg tror kuvertprisen er, og trodde det også var vanlig...

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gitt 500,- enten jeg var alene eller par.

(Kjæresten min ville jo ikke vært invitert hvis ikke det var for meg, derfor er det heller ikke riktig at han skulle betalt gaven. )

Anonymous poster hash: 79f5e...aae

• Liker 2
Skrevet

Gir du mindre om det er billig-bryllup der brudeparet har gjort mye selv for å spare penger?

Jeg gir uavhengig av det jeg tror kuvertprisen er, og trodde det også var vanlig...

Nei. Jeg gir mer der jeg vet folk har skåret skikkelig ned på ting og tang på en fornuftig måte for å få til en fest.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne gi noe som passer lommeboken og anledningen, men føler jeg er på den kjipe siden hvis brudeparet legger ut mer for min kuvert enn gir i gave. Nå har jeg godt betalt jobb, så jeg står friere nå enn da mange giftet seg i studietiden.

Anonymous poster hash: 68e79...c45

Skrevet

Jeg skal også i bryllup til helgen. Jeg er invitert alene og har slått meg sammen med ei anna venninne om å fikse gave.
Vi gir 1200,- til sammen, altså 600,- fra hver.
Om jeg hadde blitt invitert med følge ville vi nok gitt 1000,-

Skrevet

Jeg ville gitt 500 kr.

Skrevet

Ja vi har variert gavestørrelse etter etter hvilke type bryllup det er ja, ettersom vi i det minste ønsker å dekke kuverten vår. nen ingen store variasjoner. Det viktigste for de fleste er vel å gå i "null" økonomisk for bryllupsfeiringen 😀

Skrevet

Vi hadde "billigbryllup" selv, men kuvertprisen ble nok nesten 500kr per gjest uansett.. Da var det koldtbord og kartongvin 😀

AnonymBruker
Skrevet

Ja vi har variert gavestørrelse etter etter hvilke type bryllup det er ja, ettersom vi i det minste ønsker å dekke kuverten vår. nen ingen store variasjoner. Det viktigste for de fleste er vel å gå i "null" økonomisk for bryllupsfeiringen 😀

Hæ? Det viktigste for de fleste er å gå i null økonomisk? Satser de fleste på at gavene skam dekke bryllupet? ??

Anonymous poster hash: 9e53b...9a1

• Liker 2
Gjest Valmuen
Skrevet

Vi har gitt for rundt 1000 som par til venner, så jeg ville nok gitt 500 alene.

Skrevet

Hæ? Det viktigste for de fleste er å gå i null økonomisk? Satser de fleste på at gavene skam dekke bryllupet? ??

Anonymous poster hash: 9e53b...9a1

Virker sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...