Gå til innhold

Filmtips når man er deppa og frustrert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å se film, men klarer ikke komme på noen som vil oppmuntre meg.

Lett tenker dere, men problemet er litt mer omfattende enn at man kan si "bare se The notebook eller PS i love you". IKKE slike filmer. 

Jeg orker rett og slett ikke å se romantiske komedier/drama med en happy ending hvor folk finner kjærligheten, lever lykkelige alle sine dager eller får det kjempebra.

Jeg har det miserabelt og har ikke lyst til å se lykkelige, vellykkede og forelskede mennesker. Det ser jeg nok av i den virkelige verden, så spørsmålet mitt er følgende:

Har dere tips til filmer som IKKE har en happy ending, hvor ondskapen vinner, hovedpersonen dør, eller blir depressiv og/eller alt går til helvete? Trenger å ikke føle meg alene i all elendigheten, og gidder ikke se noe crap om at alt ordner seg til slutt.

Kall meg rar, men dette er faktisk et seriøst spørsmål!

(Dr horribles sing along blog er det eneste som har muntret meg opp den siste måneden og jeg begynner å bli smålei av den :P )

Takker for svar!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hold en friday 13th maraton:P Evt. hva som helst av skrekkfilmer egentlig.

Anonymous poster hash: f1b58...4be
Skrevet

Dokumentar: Dear Zachary: A Letter to a son about his father.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Terms of Endearment

Anonymous poster hash: c0db4...9f9
Skrevet

Dokumentar: Dear Zachary: A Letter to a son about his father.

Denne tenkte jeg også på. Ikke les noe om den på forkant, bare se den.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært langt nede de siste dagene og har i løpet av den tiden fått skikkelig dilla på amerikanske The Office. Anbefales.

Anonymous poster hash: 916cc...bfb
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt motsatt, når jeg er deppa og lei meg, må jeg se filmer med "happy ending", hvor alt ordner seg til slutt og alle får det bra, da føler jeg meg bedre og blir påminnet om det fine i livet.

Det jeg blir litt deppa, er dokumentarer om de fæle forholdene folk lever under, om fattigdom, menneskehandel, etc.

Anonymous poster hash: 9ef37...604
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du trenger en Gaspar Noé-kveld.

Anonymous poster hash: cfba7...b7b
AnonymBruker
Skrevet

Denne tenkte jeg også på. Ikke les noe om den på forkant, bare se den.

Henger meg med på denne. Spesielt om du har lyst å grine og bare ha det fælt.. Jeg så den uten å lese noe om den i forkant, bare startet den etter tips her innefra. Virkelig verdt å se.

Anbefaler ellers Blood Diamond.

Anonymous poster hash: 06f8d...239

AnonymBruker
Skrevet

Svært mange historiske dramaer, slik som Anna Karenina, En Kongelig Affære, etc, er jo slik du beskriver.  Kjempeflotte filmer der du virkelig føler på den romansen mellom hovedpersonene, men svært tragisk slutt. Jeg elsker første halvdel av disse filmene, men slutten er så tragisk som den kan bli. 

Når jeg er trist og frustrert liker jeg best å se på komedier og animasjonsfilmer som får tankene litt vekk. Hva tenker du om det da? 

Anonymous poster hash: 141b7...846
AnonymBruker
Skrevet

Requiem for a Dream, The Descent (horror).

Anonymous poster hash: 7848c...5ea
Gjest imperio
Skrevet

Hachi a dog's tale. 

Den får meg til å grine  :fnise:

Skrevet

The Road. Ikke mye oppløftende der, men veldig bra film.

Skrevet

Forrest Gump er forblir like trist og nydelig uansett hvor mange ganger jeg ser den.

AnonymBruker
Skrevet

Nesj, det du trenger er en dose Life of Brian, så henger man der da og kan ikke annet enn å se på den lyse siden :sur: Sånn går no dagan :klovn: 

Anonymous poster hash: fdd40...c34
Skrevet

Enig med Tabris, anbefaler også The Road. Elsker den.

Kan også anbefale Secret Window. Vil ikke avsløre noe, men kan ikke si at den har en lykkelig slutt iallefall!

Også har vi en av de mest tragiske filmene jeg kan komme på: Little Criminals. Får nesten lyst til å grine bare jeg tenker på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...