AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Noen råd på å forebygge / behandle soleksem?Anonymous poster hash: 06ea3...6fc
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Noen råd på å forebygge / behandle soleksem?Anonymous poster hash: 06ea3...6fc Forebygge: god solkrem Anonymous poster hash: f1883...0e4
RompeRusk Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Du kan prøve betakaroten mot forebygging, ellers er det få råd annet enn å holde seg unna sol. Det er også mulig å prøve kortisonsprøyte, men dette er det varierende resultat på Har du først fått - smør på enten tomat eller grønnsåpe. Dette lindrer kløe
Gjest ulvepopcorn Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Betakaroten fungerer for meg forebyggende altså
PetrovaFire Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Forebyggende: solkrem med høy nok faktor. og som er laget for sensitiv/ømfintlig hud. Invester gjerne noen ekstra kroner i en "ordentlig" solkrem. Når du først har fått soleksem kan jeg anbefale hydrokortison hvis det er hissig og ubehagelig (xylocain kan også virke bra, bare for å bedøve området litt). er det bare kløe som er problemet kan eurax brukes som kløstillende. I tillegg er det viktig å bruke en god (og helst litt feit) fuktighetskrem i etterkant.
Edie Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 I tillegg er det viktig å bruke en god (og helst litt feit) fuktighetskrem i etterkant. Enig i det du skriver, unntatt det siste der. Kremer med høyt fettinnhold vil jeg ikke ha anbefalt ved soleksem og solforbrenning. Men gjerne en krem med mye fuktighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå