Gå til innhold

Flørting i dag? Foregår virkelig alt gjennom nett/app?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått ett inntrykk av at nesten all form for flørting går gjennom nett/sosiale medier. Det kan være at jeg tar feil men både hørt fra bekjente å venner at de gjerne får seg en flørt gjennom nett. Det kan foregå at de f.eks har møtt en venn som hang med en gutt, de tok kanskje ikke kontakt med hverandre da eller snakket, men plutselig legger de til hverandre sia de fant hverandre igjen på fb (via vennen) å begynner å chatte der. Er sikkert kjekt det at det foregår så mye over nettet, men for meg virker det ut som at "alle" liker å "gå frem" på nettet, eller der de tørr å vise at de er inntreserte.

Jeg har ikke noe i mot det men begynner å lure litt på om det er helt ut å bli kjent med folk utenfor skjermen(eller flørte)?

Hva skjedde egentlig med å treffe folk ute? Eller er det blitt ufattelig rart å ta kontakt med en fremmed å virke inntresert ut, eller bare å snakke? Det var jo vanlig før (vil jeg da gjette) da internett ikke var så vanlig før.

Skole og arbeidsplass er jo også ett sted, men vet jo også at mye foregår gjennom fest/treffe folk gjenom sine venner også, men er jo ikke alle som liker festing å drikking.

Så hva gjør man når man ikke liker disse datingsidene heller? Synes det er så lite fristende å chatte via en skjerm (nettchatting kjeder meg forøvrig, selv om jeg vet det er en flott måte å bli kjent med personlighet på) er mer inntresert i å bli kjent i virkeligheten og se dem i det virkelige liv, og så ta det derfra.

Ja det var det jeg hadde på hjertet, så beklager om mye av det jeg skrev ble feil formulert(eller rotete), er ikke så god på å skrive noe dere sikkert merket.  :fnise: Hovedpoenget med denne tråden er vel kanskje om flere føler det samme? 

Kan forresten nevne at jeg er en jente som er 25, og som verken er på fb eller slike sosiale medier, ja utenom KG men jeg er ikke akkurat så aktiv her.

Anonymous poster hash: 28a25...49f
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skole og arbeidsplass er jo også ett sted, men vet jo også at mye foregår gjennom fest/treffe folk gjenom sine venner også, men er jo ikke alle som liker festing å drikking.

Man må jo ikke drikke seg dritings. Går jo også an å legge an på folk på arbeidsplassen og på skolen.

Endret av Summers
AnonymBruker
Skrevet

Fordi som mann er jeg lei av bli avvist gang på gang og bruke masse tid på å prøve å få en date. På nettet er det ikke så farlig å bli avvist og jeg kan mye raskere prøve meg på flere jenter dersom det ikke klikker med den første. Sjekker nesten aldri jenter på byn fordi jeg hater utestedene med så høy lyd at det ikke går ann å snakke.

Anonymous poster hash: cc897...38b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har fått ett inntrykk av at nesten all form for flørting går gjennom nett/sosiale medier. Det kan være at jeg tar feil men både hørt fra bekjente å venner at de gjerne får seg en flørt gjennom nett. Det kan foregå at de f.eks har møtt en venn som hang med en gutt, de tok kanskje ikke kontakt med hverandre da eller snakket, men plutselig legger de til hverandre sia de fant hverandre igjen på fb (via vennen) å begynner å chatte der. Er sikkert kjekt det at det foregår så mye over nettet, men for meg virker det ut som at "alle" liker å "gå frem" på nettet, eller der de tørr å vise at de er inntreserte.

Jeg har ikke noe i mot det men begynner å lure litt på om det er helt ut å bli kjent med folk utenfor skjermen(eller flørte)?

Hva skjedde egentlig med å treffe folk ute? Eller er det blitt ufattelig rart å ta kontakt med en fremmed å virke inntresert ut, eller bare å snakke? Det var jo vanlig før (vil jeg da gjette) da internett ikke var så vanlig før.

Så hva gjør man når man ikke liker disse datingsidene heller? Synes det er så lite fristende å chatte via en skjerm (nettchatting kjeder meg forøvrig, selv om jeg vet det er en flott måte å bli kjent med personlighet på) er mer inntresert i å bli kjent i virkeligheten og se dem i det virkelige liv, og så ta det derfra.

Ja det var det jeg hadde på hjertet, så beklager om mye av det jeg skrev ble feil formulert(eller rotete), er ikke så god på å skrive noe dere sikkert merket.  :fnise: Hovedpoenget med denne tråden er vel kanskje om flere føler det samme? 

Kan forresten nevne at jeg er en jente som er 25, og som verken er på fb eller slike sosiale medier, ja utenom KG men jeg er ikke akkurat så aktiv her.

Eh, nettet/app`en er jo bare et kommunikasjonsmiddel. Du må jo fremdeles levere "innhold" som attraktivt.

Anonymous poster hash: f3ccc...a1d

Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har ikke det sosiale nettverket som skal til for å treffe folk via venner. Sosialt treffer jeg nesten bare (nerde)gutter, og via jobb går det i godt etablerte, gjerne 10-20 år eldre enn meg. Uten nettet hadde jeg sikkert fortsatt vært jomfru. :P

Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

Prøv å finne arrangementer i forhold til ting du interesserer deg for. Reiser for single er et annet alternativ :).

Og når det gjelder flørting i det daglige, så går det også fint. Man må bare være litt forsiktig for å se an om den andre er åpen for det :). Det kan gjøres overalt. På toget om så er. Prøv å komme i prat med folk og ta det forsiktig :).

AnonymBruker
Skrevet

TS - jeg er mann, og er helt lik deg. Jeg skjønner at nettet og telefoner gjør datingmarkedet MYE enklere for mange, og at "markedet" er mye lettere tilgjengelig - men jeg synes det er synd.

Mulig jeg er gammeldags, men jeg skulle ønske det var sånn at det var "iorden" å treffe noen ute en gang i mellom også.. Men det virker som om hvis man treffer noen ute, så ser de bare rart på deg hvis de ikke kjenner brukernavnet ditt fra sukker eller tinder fra tidligere.

Helt enig med deg!

Kanskje vi skal gå på en date :P Men da ville jo hele dette innlegget falt på sin egen urimelighet egentlig ;)

Anonymous poster hash: 2cfcf...6af
Skrevet

Sikkert gammeldags , men jeg flørter kun "live". På jobb , butikken , bussen. Setter også veldig pris på hverdagsflørt fra menn . Hvem vet , kanskje det klaffer :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...