AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Jeg synes de sitter som støpt her.. Nå har jeg hatt en ganske moderat vektnedgang i det hele tatt, ettersom jeg aldri har vært overvektig og bare ville ned en 8-10 kg til sammen, og har tatt meg god tid. Men jeg synes virkelig ikke vekta rikker seg på de siste. Da må jeg i så fall være knallhard hver eneste dag. Jeg spiser ca 1500 kcal hver dag (noen ganger opptil 100 færre, men sjeldent mer). De eneste utskjeielsene jeg har er at jeg kan drikke 500 kcal mer enn planlagt i vin i løpet av en helg, men det burde ikke være nok til at jeg står bom stille, føler jeg. Jeg synes at jeg fortsatt burde gått ned i vekt, om enn sakte. Jeg ønsker ikke å kutte noen flere kalorier fra budsjettet mitt, for jeg har ikke lyst til å begynne å ta av muskler. Og jeg er heller ikke i nærheten av undervekt om noen skulle tenke at det var grunnen. Målvekten min er ca 2 kg unna, men jeg har vært på nåværende i over en måned nå. Erfaringer? Anonymous poster hash: 6d9f2...3a1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Jeg er sånn evig 2-3 kg fra målvekten og har egentlig slått meg til ro med det Uansett hva jeg gjør, så blir jeg ikke kvitt de siste kiloene. Tenker at kroppen kanskje har nådd sin idealvekt og at det er tullete av meg å ha en slik fiks idé om at jeg skal vere nøyaktig X kilo. Jeg er fornøyd med kroppen, har en BMI på cirka 22 og må huske at jeg ikke går på videregående lenger (målvekta er det jeg veide da, hehe!).Anonymous poster hash: fb650...f97 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 For meg satt de siste 3 kiloene bom fast lenge. Det var vanskelig å finne hva jeg kunne endre på i livsstilen min for å få det til. Det løsnet med at jeg begrensa kosekaloriene rundt høytider og ferier. Jeg tenker med andre ord noe mer fornuftig i "unntaksomstendigheter" enn før. Underskuddet mitt (ca 500 kcal per dag) gikk rett og slett på å kompensere for feriekaloriene. Jeg måtte være mer påpasselig på dette en stund for å gå ned. Nå har vekten vært stabil i 10 måneder og jeg opplever å ha rom for litt mer slingringsmonn nå, men ikke like mye ferie/fest-kalorier som før. Med andre ord: like mye mat, likt aktivitetsnivå, mindre kake, snop og vin Lykke til! Anonymous poster hash: 85bf5...c5f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 For meg satt de siste 3 kiloene bom fast lenge. Det var vanskelig å finne hva jeg kunne endre på i livsstilen min for å få det til. Det løsnet med at jeg begrensa kosekaloriene rundt høytider og ferier. Jeg tenker med andre ord noe mer fornuftig i "unntaksomstendigheter" enn før. Underskuddet mitt (ca 500 kcal per dag) gikk rett og slett på å kompensere for feriekaloriene. Jeg måtte være mer påpasselig på dette en stund for å gå ned. Nå har vekten vært stabil i 10 måneder og jeg opplever å ha rom for litt mer slingringsmonn nå, men ikke like mye ferie/fest-kalorier som før. Med andre ord: like mye mat, likt aktivitetsnivå, mindre kake, snop og vin Lykke til!Anonymous poster hash: 85bf5...c5f Det er det jeg mistenker at er årsaken her også. Hvis alt underskuddet brukes opp på én eller to dager der jeg går over budsjettet så går man jo opp i opp.. Jeg skal prøve å stramme inn litt ekstra på unntaksdagene mine og håper at det gjør nytten. Takk for svaret ditt. Litt greit å vite at flere har stoppet litt opp rett før målvekta, og at det går an å komme dit likevel! Anonymous poster hash: 6d9f2...3a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå