brunsaus123 Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Jeg skal lage et stort budsjett i excel men er ikke særlig flink i programmet. Jeg skal føre opp absolutt hver eneste krone og hver eneste ting som blir kjøpt. Finner greie budsjetter men får ikke endret eller lagt til flere poster på mange av de. Kan noen hjelpe meg?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Tja, er vel ikke verre enn at du lager et ark for hver mnd? En kolonne til artikkel, neste kolonne til pris. Når du har oppført alt etter endt mnd, så summerer du prisene. Kanskje du kaster inn en til kolonne som beskrivelse ("mat","hus" osv), og ser hvor mye av pengene som blir fordelt der i mellom. Er det bare kroner ut du skal ha? Bare kom med spesifikasjonene :-) Anonymous poster hash: a8e98...106
lillsunshine Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 (endret) Lag ulike kolonner. Utgifter og inntekter. Skriv inn de ulike utgiftene og inntektene. Summer disse sammen ved å skrive dette i en tom kolonne: =SUMMER(Navnet på cellerekke (vannrett) og tall på rekke som du starter fra (loddrett):navn på cellerekke (vanrett) og tall på rekken du slutter (loddrett) å summere. F.eks. =SUMMER(C2:C36) Endret 5. august 2015 av lillsunshine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå